سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مجلات جی سی ار jcr

انتشار 27 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

سالانه تعداد قابل توجهی اثر پژوهشی منتشر می‌شوند که شامل میلیونها استناد هستند. هر استنادی یک ارتباط معنی دار است که توسط مولف اثر برای توصیف تحقیق انجام شده، شکل می‌گیرد.

مجلات جی سی ار jcr

سالانه تعداد قابل توجهی اثر پژوهشی منتشر می شوند که شامل میلیونها استناد هستند. هر استنادی یک ارتباط معنی دار است که توسط مولف اثر برای توصیف تحقیق انجام شده، شکل می گیرد. استناد به مجلات مختلف توسط محققان درواقع نشان از اعتماد آنها به مجله مذکور است. گزارش های جی سی ار درباره استنادات به مجله می تواند برای مخاطب اطلاعاتی را از اعتبار مجله ارائه دهد. بنابراین داشتن اطلاعاتی درباره JCR مسلما در استفاده از اطلاعات ان بسیار کمک کننده خواهد بود.

مجلاتی که دارای نمایه ISI هستند به دو دسته مجلات JCR و مجلات ISI listed تقسیم می شوند. معیار این تقسیم بندی داشتن ایمپکت فاکتور است. مجلات ISI که دارای ایمپکت فکتور هستند، JCR و مجلاتی که دارای نمایه ISI بوده ولی ایمپکت فاکتور ندارند، مجلات ISI listed نام گرفته اند.

جی سی ار انتشارات سالانه ای از آنالیزگران clarivate است و از طریق وب آف ساینس در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. در ابتدا جی سی ار به عنوان قسمتی از science citation index منتشر میشد ولی امروزه به عنوان یک سرویس متمایز که بر پایه استنادات گردآوری شده از science citation index expanded و social science citation index است، در حال ادامه فعالیت است.

جی سی ار برای اینکه در راستای تحقیقات به شما کمک کند و امکان مقایسه مجلات مدنظرتان را برای شما فراهم سازد، اطلاعات زیر را در اختیارتان قرار می دهد:

- مجله هایی که بیش ترین تعداد استنادات در یک زمینه تخصصی خاص را شامل می شوند

- به روزترین مجلات در یک زمینه تخصصی

- مجلات با بالاترین ایمپکت فاکتور در یک زمینه تخصصی

- مقالات با بالاترین تعداد چاپ در یک زمینه تخصصی

- اطلاعات دسته بندی موضوع به عنوان معیار سنجش

اطلاعات استنادات در جی سی ار منحصر به فرد هستند؛ به این دلیل که فقط Thomson Scientific منابع استناد شده ی مقاله هایی را که نمایه کرده است، شامل می شود. جی سی ار با گردآوری این منابع استناد شده که توسط خود نویسنده ها مشخص شده است، به اندازه گیری تاثیر تحقیق کمک می کند و رابطه بین استناد و مقاله های استناد شده را نمایان می سازد.

ایمپکت فکتور چیست؟

ایمپکت فاکتور (Impact Factor) یک مجله ی آکادمیک، معیار نمایش میانگین سالانه تعداد ارجاعات به مقالات منتشر شده در آن مجله است. ایمپکت فاکتور به عنوان نشان دهنده ی اهمیت نسبی هر مجله در حوزه تخصصی خود کاربرد گسترده ای دارد؛ مجلات با ایمپکت فاکتور بالا، اغلب مهمتر از مجلات با ایمپکت فاکتور پایین هستند. ایمپکت فاکتور توسط یوژن گارفیلد، بنیانگذار مؤسسه Scientific Information اختراع شد و از سال ۱۹۷۵ تاکنون هر ساله برای مجلات معتبر علمی محاسبه و ارائه میشود.

شرایط چاپ مقالات JCR در موسسه سینا

چاپ مقاله در مجلات JCR هزینه ای برای نویسندگان مقالات نداشته و رایگان میباشد. از این رو به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای همکاری نمی کنند و داوری مقالات بر اساس محتوای علمی مقاله و به و کاربردی بودن آن انجام میگیرد. اگر مقاله در این مرحله بتواند توجه و رضایت داوران را جلب نماید در واقع بخش عمده ای از امتیاز پذیرش مقاله را کسب کرده و کارشناسان ما در موسسه سینا میتوانند از بخشی از حق رایزنی خود با این مجلات برای دریافت اکسپت مقاله شما استفاده کنند. توجه داشته باشید که لازمه اینکار داشتن مقاله ای با سطح علمی بالا و در حد مقالات چاپ شده در این مجلات میباشد و موسسه نیز تنها در این صورت میتواند از حق رایزنی خود برای پذیرش مقاله شما استفاده کند در غیر اینصورت مجلات بی هیچ ملاحظه ای مقاله را ریجکت خواهند کرد. جهت سابمیت مقاله به مجلات JCR در ابتدا مبلغی جهت امور سابمیت و داوری و پیگیری مقاله از شما دریافت می شود و پس از سابمیت مقاله، username و password مخصوص شما و یا ایمیل مکاتبه با سردبیر مجله انتخابی در اختیار شما قرار میگیرد تا روند بررسی مقاله خود را شخصا نیز بتوانید از سایت مجله پیگیری کنید.

مراحل چاپ مقاله JCR در موسسه سینا

  • ثبت سفارش در سایت موسسه
  • ارسال عنوان مقاله و رشته تحصیلی خود به موسسه جهت معرفی مجله
  • بررسی مقاله و پیشنهاد مجلات JCR مرتبط با مقاله
  • انتخاب یکی از مجلات پیشنهادی توسط نویسنده مقاله
  • ترجمه تخصصی مقاله
  • فرمت بندی در چارچوب درخواستی مجله مورد نظر
  • سابمیت مقاله به مجله
  • داوری مقاله و انجام پیگیری های لازم
  • دریافت نامه پذیرش
  • چاپ مقاله

بیشتر بخوانید:

لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

مزایای چاپ مقاله JCR برای اساتید و دانشجویان

امتیازات چاپ مقاله JCR در مصاحبه دکتری

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام