سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

منابع کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت بازرگانی

انتشار 24 آبان 1397
مطالعه 8 دقیقه

در مورد رشته مدیریت بازرگانی منابع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های پذیرنده این رشته و چگونگی ورود به این رشته و گرایش های آن بیشتر بدانید.

منابع کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت بازرگانی

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت یک از شاخه های گروه علوم انسانی میباشد که گرایش های زیادی دارد که هر کدام بخشی از مدیریت را شامل میشوند در این بخش در مورد رشته مدیریت بازرگانی بازار کار ,سرفصل دروس, دانشگاه های پذیرنده ومنابع کارشناسی ارشد و دکتری را برای شما معرفی خواهیم کرد در توضیح وظایف مدیریت بازرگانی نقش اصلی در سود و زیان شرکت ها را دارد در مورد هدف تشکیل این رشته میتوان گفت که این رشته برای  آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه .مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.

سرفصل دروس و تعداد واحد های درسی رشته مدیریت بازرگانی

تعداد کل واحدهای درسی: 133 واحد 
دروس عمومی : 20 واحد 
دروس پایه 41: واحد
دروس اصلی :30 واحد
دروس تخصصی: 36 واحد
دروس اختیاری: 6 واحد

نکته: در اعلام سرفصل دروس این رشته از سایت وزارت علوم استفاده شده است.این سرفصل صرفا جهت آشنایی کلی با محتوای دروس است و احتمال تغییرات جزیی وجود دارد.


دروس پایه مدیریت بازرگانی

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

اصول حسابداری 1 و 2

6

ریاضیات و کاربر آن در مدیریت 1 و2 

6

اقتصاد خرد

3

اقتصاد کلان

3

روانشناسی کار

3

آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2

6

توسعه اقتصادی و برنامه ریزی 

3

کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت 

3

روش تحقیق در مدیریت 

3

حقوق اساسی

2

مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن 

3

 

 

دروس اصلی مدیریت بازرگانی

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

مبانی سازمان و مدیریت 

3

مدیریت رفتار سازمانی

3

مدیریت منابع انسانی

3

مدیریت مالی 1

3

تحقیق در عملیات 1 و 2 

6

مدیریت تولید 

3

حسابداری صنعتی 1

3

بازاریابی و مدیریت بازار

3

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم 

3

 

 

 دروس تخصصی مدیریت بازرگانی

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

مدیریت استراتژیک 

3

حقوق بازرگاین 

3

حسابرسی 1

3

سازمان های پولی و مالی بین المللی

3

بازرگانی بین المللی 

3

زبان تخصصی 1 و 2 

2

زبان تخصصی 3و 4

2

سیستم های اطلاعاتی مدیریت 

3

مدیریت مالی 2

3

بازاریابی بین المللی 

2

پول و ارز و بانکداری

3

سیاست پولی ومالی 

3

سیستم های خرید، انبارداری و توزیع

3

 

 

دروس اختیاری مدیریت بازرگانی

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

حقوق بازرگانی بین المللی 

3

تحقیقات بازاریابی 

2

روابط صنعتی

3

سمینار در مسایل مالی

2

سمینار در مسایل بازاریابی

2

بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان

3

 

سرفصل دروس و تعداد واحد درسی رشته مدیریت بازرگانی کارشناسی ارشد 

 

دریافت چارت تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی دوره کارشناسی ارشد

 

سرفصل دروس و تعداد واحد درسی دوره دکتری رشته مدیریت بازرگانی

 

دریافت چارت تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی دوره دکتری

 

دانشگاههایی که در رشته مدیریت بازرگانی پذیرش دانشجو دارند 

دانشگاه ارومیه

دانشگاه اصفهان 

دانشگاه الزهرا

دانشگاه بجنورد

دانشگاه تهران 

دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه دخترانه حضرت معصومه 

دانشگاه زنجان 

دانشگاه سمنان 

دانشگاه شاهد

دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید چمران 

دانشگاه شیراز

دانشگاه گنبد

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه قم 

دانشگاه کردستان 

دانشگاه گیلان 

دانشگاه لرستان

دانشگاه مازندران 

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه یزد

دانشگاه ایلام

دانشگاه رازی

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا

دانشگاه ولایت ایرانشهر

دانشگاه بوعلی سینا

دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ

دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر یزد

دانشگاه غیر انتفاعی شمال - آمل

دانشگاه غیر انتفاعی چابهار

دانشگاه کاشان

دانشگاه غیر انتفاعی خیام

دانشگاه ولی عصر

دانشگاه غیر انتفاعی ایوانکی

مجتمع آموزش عالی گناباد

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

 

منابع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

عناوین دروس امتحانی

منابع 

زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی )

1 - زبان تخصصی و متون درك مطلب مدیریت، دکتر ونوس و دکتر پرچ 2 - زبان عمومی و تخصصی ، آرمان اشراقی

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

1 - مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهج البلاغه امام علی، علی اصغر پورعزت، بنیاد نهج البلاغه 2 - مبانی مدیریت اسلامی، رضا نجاری 3 - مدیریت اسلامی، علی اکبر افجه ای، جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی 4 - مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف الله فروزنده دهکری، دانشگاه پیام نور 5 - اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی

ریاضی و آمار

ریاضی : ۱- کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت،تالیف اکبر عالم تبریز و محمد فاریابی باسمنج،انتشارات صفار-اشراقی ۲- کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری،تالیف هادی رنجبران,انتشارات اثبات

آمار : ۱- کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت. ۲- کتاب آمار کاربردی، دکتر وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه.

تئوری های مدیریت

1 - مبانی سازمان و اصول مدیریت، علی رضائیان، تهران، انتشارات سمت 2 - مدیریت عمومی، سیدمهدی الوانی 3 - منابع انسانی، اسفندیار سعادت 4 - تجزیه و تحلیل سیستم ها، علی رضائیان 5 - طراحی و ساختار ، رابینز 6 - رفتار سازمانی، علی رضائیان.

اقتصاد خرد و کلان

اقتصاد خرد : 1 - کتاب اقتصاد خرد دکتر نظری 2 - کتاب اقتصاد خرد سالواتوره

اقتصاد کلان : 1 - کتاب اقتصاد کلان دکتر نظری 2- کتاب اقتصاد کلان یوسف فرجی

تحقیق در عملیات

1 - کتاب خانم دکتر فدوی -  پژوهش عملیاتی مهرگان 2 - تحقیق در عملیات، خانم عقیله حیدری

بازاریابی

1 - اصول بازاریابی کاتلر، ترجمه فروزنده 2 - کتاب مدیریت بازاریابی، دکتر ونوس - ابراهیمی - روستا 3 - مدیریت بازاریابی کاتلر 4 - کتاب اصول مدیریت بازاریابی، لنکستر و مسینگهام

منابع دکتری رشته مدیریت بازرگانی

برای دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید از منابع ذکر شده در جدول زیر استفاده کنید :

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی

دروس در سطح کارشناسی

آمار و کاربرد آن در مدیریت

آمار و كاربرد آن در مدیریت، دكتر عادل آذر و منصور مومنی و سعید جعفری

مبانی سازمان و مدیریت

مبانی سازمان و اصول مدیریت، علی رضائیان، تهران، انتشارات سمت

مدیریت عمومی، سیدمهدی الوانی

منابع انسانی، اسفندیار سعادت

تجزیه و تحلیل سیستم‌ها، علی رضائیان

طراحی و ساختار ، رابینز

رفتار سازمانی، علی رضائیان

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهج‌البلاغه امامعلی، علی‌اصغرپور عزت، بنیاد نهج‌البلاغه

مدیریت اسلامی، رویکردها، علی نقی امیری و حسن عابدی جعفری، سمت

مدیریت اسلامی، علی‌اکبر افجه‌ای، جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی

مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف‌الله فروزنده دهکری، دانشگاه پیام نور

اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی‌پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی

مدیریت در اسلام، زیر نظر دکتر سید مهدی الوانی، انتشارات حوزه و دانشگاه

دروس در سطح کارشناسی ارشد

بازاریابی و مدیریت بازار

کتاب اصول بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ، مترجم بهمن فروزنده، انتشارات آموخته.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و کوین کلر، ترجمه مهدی امیر جعفری، انتشارات نص.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف احمد روستا، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت.

کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی، تالیف الگزاندر چرنو، ترجمه کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

کتاب مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی)، تالیف داود محبعلی و علی اکبر فرهنگی، انتشارات امیرکبیر.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف داور ونوس، انتشارات نگاه دانش نوین.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف مهرداد پِرِچ و کیانوش کلانتری، انتشارات شهر آب، آینده سازان.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف رضا مناجاتی، انتشارات نگاه دانش.

کتاب اصول مدیریت بازاریابی، تالیف جف لنکستر و لستر مسینگهام، مترجمان حسین نوروزی و نیما سلطانی نژاد، انتشارات مهربان.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف سید جواد پورحسینی، انتشارات علوی فرهیخته.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف مسعود مشهدی، انتشارات پوران پژوهش.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (با نگرش مدرن)، تالیف مهرداد علیپور، انتشارات به آوران.

کتاب بازاریابی (مدیریت بازار)، تالیف شاهرخ افلاکی، انتشارات کیومرث.

کتاب مفاهیم بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف رسول رحمتی نودهی، انتشارات گسترش فرهنگ کتاب.

کتاب قضایایی در بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف داور ونوس، انتشارات سمت.

کتاب مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران، تالیف پرویز درگی، انتشارات بازاریابی.

کتاب تحلیلی بازاریابی و مدیریت بازار ویژه دانشجویان مدیریت، تالیف محمدحسین بلاغی اینالو، انتشارات راه.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (رشته مدیریت بازرگانی)، تالیف حسن الوداری، انتشارات دانشگاه پیام نور.

کتاب مبانی مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، مترجم علی پارساییان، انتشارات ترمه.

کتاب تحقیقات بازاریابی، تالیف داور ونوس، احمد روستا و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت.

کتاب استراتژی بازاریابی با رویکردی تصمیم محور، تالیف هارپر بوید، جان مالینز، جان کلود لرش و اورویل واکر، مترجمان سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.

کتاب مدلهای کمی در تحقیقات بازاریابی، تالیف فیلیپ هانس و ریچارد پاپ، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کساکاوش.

کتاب بازاریابی خلاق: روش های کشف ایده های راه گشا در بازاریابی، تالیف فرناندو تریاس دبس و فیلیپ کاتلر، مترجمان کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات کساکاوش.

کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی: نشانه ها و راه حل ها، تالیف فیلیپ کاتلر، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کساکاوش.

کتاب برنامه ریزی بازاریابی: مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژی ها، تجربیات و مستندات، تالیف علی اکبر اسلام، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

کتاب بازاریابی پیشرفته، تالیف محمدحسین منتظری فر، انتشارات ضریح آفتاب.

کتاب برنامه بازاریابی (راهنمای عملی تدوین و اجرای برنامه بازاریابی)، مولفان حسین منتی، علی متولی، کاظم چاوشی و فاطمه یاوری گهر، انتشارات ترمه.

رفتار مصرف کننده

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف جان مون و میشل مور، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کتاب مهربان.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف سیدرضا سیدجوادین و محمدرحیم اسفیدانی، انتشارات دانشگاه تهران.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف لئون شیفمن و لزلی کانوک، مترجمان مسعود کرمی و شهرزاد پوریان، انتشارات مهربان نشر.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف دل هاوکینز، راجر بست و کنث کانی، مترجم احمد روستا و عطیه بطحائی، انتشارات سارگل.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف سیدرضا سیدجوادین، انتشارات دانشگاه تهران.

کتاب رفتار مصرف کننده: خریدن، داشتن و بودن، تالیف مایکل آر. سولومون، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات بازاریابی.

کتاب هیجان و منطق در رفتار مصرف کننده، تالیف چادهوری، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات سیته.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف منصور صمدی، انتشارات آییژ.

کتاب برند سازی عصب پایه: انتخاب برند مبتنی بر اعصاب، تالیف پیترای استیدل، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر.

کتاب (بازاریابی عصبی کنکاش در مغز مصرف کننده) بازاریابی عصب پایه، تالیف لئون زوراویکی، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات علم.

برای دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی می توانید از منابع ذکر شده در جدول زیر استفاده کنید :
 

مجموعه دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی

دروس استعداد تحصیلی

دروس زبان انگلیسی

استعداد تحصیلی ، نویسنده : صداقت انتشارات نگاه دانش

کتاب های تخصصی انتشارات سمت ، 1100 لغت ضروری

لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باید از دانش عمومی زبان انگلیسی برخوردار باشند

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام