سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل اکسپت مقاله در مجلات معتبر

انتشار 15 اسفند 1398
مطالعه 3 دقیقه

ژورنالهای علمی معتبر متشکل از مقالات علمی برجسته و ناب هستند. از این رو نقش مهمی در تحقیق و آموزش عالی در سطح دنیا دارند. مقالات علمی دربردارنده نتایج تحقیقات و پژوهشهای محققان هستند که از طریق چاپ در مجلات بین المللی در دسترس پژوهشگران دیگر و عموم مردم قرار میگیرند.

مراحل اکسپت مقاله در مجلات معتبر

ژورنالهای علمی معتبر متشکل از مقالات علمی برجسته و ناب هستند. از این رو نقش مهمی در تحقیق و آموزش عالی در سطح دنیا دارند. مقالات علمی دربردارنده نتایج تحقیقات و پژوهشهای محققان هستند که از طریق چاپ در مجلات بین المللی در دسترس پژوهشگران دیگر و عموم مردم قرار میگیرند. پذیرش مقاله در مجلات معتبر مانند isi یا اسکوپوس، علاوه بر ترویج علم و ثبت اثر تحقیقی به نام مولف و حراست و حفاظت از کپی برداری غیرقانونی، امتیازات دیگری نیز برای محقق در بردارد. به دلیل سطح علمی بالای این طیف از مقالات، دانشجو یا پژوهشگری که امتیاز چاپ مقاله را اخذ کند، میتواند به راحتی در مصاحبه دکتری و حتی در گزینشهای استخدامی موفق عمل کند.

مزایای چاپ مقاله در مجلات معتبر

  • اخذ نمره کامل پایان نامه
  • کسب امتیاز پژوهشی در مصاحبه دکتری
  • کسب امتیاز در مصاحبه مربوط به جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها
  • گرفتن پذیرش از دانشگاههای معتبر دنیا
  • ارتقاء سمت اعضای هیئت علمی دانشگاهها

قبل از ارسال مقاله:

  • روخوانی دقیقی از متن داشته باشید و اصلاحات لازم را هرچه سریع‌تر در متن پیاده سازی کنید.
  • از یک یا چند نفر از همکاران خود و یا افراد متخصص در حوزه تحقیقاتی بخواهید تا مقاله شما را مرور کنند و ایرادات احتمالی را برای شما گوشزد کنند.
  • در صورتی که مقاله به زبان مادری شما نگارش نشده است، از یک مترجم نیتیو بخواهید تا مقاله شما را مطالعه کند و ایرادات نگارشی یا لغوی آن را مشخص کند.

مراحل اکسپت مقاله

اکسپت مقاله در مجلات مختلف دارای مراحل متفاوتی است و هرکدام از مجلات مراحل تصویب شده‌ مشخصی برای این کار دارند. در ادامه به مراحل اکسپت مقاله به صورت کلی اشاره میکنیم:

۱- انتخاب مجله مناسب:

باید توجه داشته باشید که مجله انتخابی شما از نظر علمی هم تراز با مقاله شما باشد. اگر محتوای مقاله‌تان متوسط باشد نباید انتظار اکسپت از مجله‌ای با Impact Factor بالا را داشته باشید. همچنین مجله انتخابی‌ باید در حیطه علمی مقاله شما باشد؛ در لیست مجلات ISI یا Scopus قرار داشته باشد؛ حتی الامکان دارای ضریب تاثیر باشد؛ شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند مثلا 6 یا 12 شماره در سال. زمان بررسی مقالات در آن کوتاه باشد و میزان Reject مقالات کم باشد.

۲- ارسال نسخه اولیه:

در این مرحله نسخه اولیه‌ای از مقاله نوشته شده به همراه کاورلتر برای مجله مد نظر ارسال می‌شود.

۳- ویرایش و کنترل ایرادات تایپی:

  • در این مرحله مقاله از نظر نگارشی، قالب کلی و ایرادات لغوی احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لازم ویرایش می‌شود.
  • همچنین ممکن است حروف چینی مقاله در این مرحله توسط ویراستاران مورد تغییر قرار گیرد تا مقاله از نظر بصری زیباتر به نظر برسد.

۴- ارسال مقاله تصحیح شده برای نویسنده مقاله:

پس از این که مقاله مورد ویرایش قرار گرفت، برای نویسنده ارسال می‌شود تا ویرایش‌های مذکور را در مقاله اصلی اعمال کند. در این مرحله نکات مد نظر ویراستاران برای نویسنده ایمیل خواهد شد و نویسنده بایستی نهایت تلاش خود را انجام دهد تا تمام جزئیات ذکر شده را رعایت کند؛ مگر اینکه برای اعمال نکردن برخی از اصلاحات دلیل موجهی داشته باشد که در این صورت بایستی دلایل خود را به پیوست برای ویراستار مجله شرح دهد.

۵- بررسی دوباره مقاله توسط ویراستاران:

پس از اینکه نویسنده تغییرات مذکور را روی مقاله اعمال کرد، ویراستاران بار دیگر مقاله را بررسی می‌کنند تا به تایید نهایی برسانند.

۶- چاپ نسخه اولیه مقاله به صورت آنلاین:

در این مرحله در صورتی که مقاله شما مورد قبول ویراستاران مجله قرار گیرد، نسخه آنلاینی از مقاله شما در سایت مجله منتشر می‌شود که برای نویسنده مقاله قابل مشاهده است. پس از این که نسخه اولیه مقاله در سایت مجله قرار داده شد، هیچ ویرایش مجددی برای مقاله مورد قبول نخواهد بود.

۷- انتشار نسخه نهایی:

در این مرحله نسخه نهایی مقاله با تایید نویسنده در سایت مجله قرار میگیرد تا در دسترس افراد علاقه مند و محققان باشد.

موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب تاثیر مثبت همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی  و مشاوره های تخصصی رایگان در خدمت پژوهشگران بزرگوار بوده است. این موسسه حاصل زحمات پژوهشگران و محققین برای چاپ مقالات ارزشمند خود در مجلات مورد تایید وزارت علوم را هموار می سازد و خدمات مشاوره، ترجمه، فرمت بندی، ویرایش، سابمیت و دریافت اکسپت را برای مقالات ارائه میدهد تا پژوهشگران بتوانند مقالات خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

بیشتر بخوانید:

ویرایش مقاله isi

پذیرش و چاپ مقاله JCR

چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام