سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل چاپ کتاب کودک

انتشار 12 خرداد 1398
مطالعه 3 دقیقه

مراحل اداری و قانونی چاپ همه کتاب ها یکسان میباشد و بنابر این شما باید حتی برای کتاب های داستانی کودکان نیز مراحل اداری و قانونی را باید طی کنید و تا زمانی که مجوز های مورد نیاز را اخذ نکرده اید حق چاپ و انتشار کتاب را ندارید.

مراحل چاپ کتاب کودک

در یک کتاب خانه بزرگ همیشه کتاب های کودکان به خاطر رنگارنگ بودن و زیبایی جلد و ....بیشتر جالب توجه میباشند و مخاطبان زیادی را به خود جذب میکنند.برای نویسندگی کتاب های کودک احتیاج به افراد دارای خلاقیت بسیار داریم افرادی که بتوانند با توجه به نیاز های کودکان نقاشی های جدید بکشند و داستان های آموزشی و دارای خلاقیت تعریف کنند.نویسندگان کتاب های کودکان اغلب افرادی هستند که دارای خلاقیت زیادی میباشند و کاملا حرفه ای باشند نویسندگان عزیز بعد از اینکه نگارش کتاب به اتمام رسید میبایست از طریق مراحل زیر چاپ کتاب کودک را آغاز کنند.

هر کتاب ابتدا میبایست صفحه آرایی شود و به فرمت یک کتاب تبدیل شود هر کتاب باید بر حسب نوع کتاب صفحه آرایی شود به این صورت که برای صفحه آرایی کتاب کودک باید تا حد امکان از رنگ های زیبا و دل باز استفاده کنیم و نقاشی های زیبا و مرتبط با متن داشته باشد.برای صفحه آرایی و طراحی صفحات کتاب های کودکان احتیاج به طراحان حرفه ای دارید که بتوانند متناسب با موضوع داستان و متن هر صفحه را طراحی کنند و بعد از طراحی صفحات کتاب باید جلد طراحی شود جلد کتاب نیز باید به حد کافی محبوبیت و زیبایی لازم را داشته باشد و بسیار مورد توجه قرار بگیرد چون بیرونی ترین و قابل رویت ترین بخش جلد کتاب میباشد بنابر این میبایست تا حد امکان زیبا و جذاب طراحی شود.

بعد از اینکه طراحی جلد کتاب به اتمام رسید میبایست اقدام به مراحل اداری و قانونی کنید اولین گام دریافت شابک میباشد. به طور معمول ناشران شابک را به صورت گروهی از اداره شابک دریافت می کنند. به این ترتیب برای هر کتاب رسیده یکی از شماره های شابک دریافتی را اختصاص می دهند و پس از تکمیل فرم شابک ( جدولی که برابر هر شماره شابک نام کتاب چاپ شده قرار گرفته است) را به انضمام کتاب های چاپ شده به شابک ارائه می نمایند.

دریافت فیپا:گام بعدی دریافت فیپا میباشد که بعد از درج شماره شابک در شناسنامه کتاب، پرینت کتاب (صفحه آرایی شده) به همراه سی دی و فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی به کتابخانه ملی تحویل داده می شود. به طور متوسط فیپا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از ارائه به متقاضی تحویل داده می شود. 

دریافت مجوز از اداره ارشاد اسلامی:سی دی کتاب، نسخه پرینت کتاب (که اطلاعات فیپا در آن قید شده) به همراه پرینت جلد برای گرفتن مجوز به اداره کتاب وزارت ارشاد تحویل داده می شود. بسته به موضوع کتاب، پس از یک هفته تا ۲ ماه بعد از تحویل، مجوز کتاب در اختیار متقاضی قرار می گیرد. گاهی اوقات مواردی در کتاب جهت اصلاح به اطلاع متقاضی می رسد و پس از درج یا حذف تغییرات مجوز کتاب صادر می شود.

برای چاپ کتاب کودک میتوایند از طریق موسسه سینا سفارش خود را ثبت و بررسی نمایید در موسسه سینا همه مراحل لازم برای چاپ کتاب در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه انجام میشود میتوانید فایل کتاب را به کارشناسان موسسه تحویل دهید تا روند کار را آغاز کنند.

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

  • آماده شدن فایل تایپ شده توسط نویسنده
  • در صورتیکه با یک موسسه همکاری کنند ، باید در این مرحله عقد قرارداد انجام شود و فایل را در اختیار موسسه قرار دهند
  • انجام مراحل اداری  توسط انتشارات و اخذ شابک ، فیپا و مجوز ارشاد
  • آماده کردن طرح جلد و صحافی و چاپ کتاب
  • دریافت اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تحویل نسخه ها ی چاپی به نویسنده

در موسسه سینا همه مراحل چاپ کتاب توسط کارشناس متخصص آن بخش انجام میشود.ارائه خدمات به صورت کاملا آنلاین میباشد و نیازی به مراحعه حضوری نیست بنابر این در هر شهر و استانی که حضور داشته باشید میتوانید سفارش خود را ثبت نمایید تا هر چه سریعتر رسیدگی شود.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش به صورت آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام