سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل نگارش و چاپ مقاله

انتشار 13 شهریور 1399
مطالعه 11 دقیقه

فرآیند نگارش مقاله برای همه مجلات تقریبا یکسان می‌باشد در این مقاله کل فرایند صفر تا صد نگارش و سابمیت و چاپ مقاله را برای شما گرد آوری کرده ایم.

مراحل نگارش و چاپ مقاله

مقاله نویسی

مقاله نویسی یک مهارت اکتسابی است و افرادی که تمایل به نگارش تحقیقات و پژوهش های خود در قالب یک مقاله را داشته باشند ابتدا باید مهارت نویسندگی خود را تقویت کنند و برای تقویت مهارت های نویسندگی و نگارش لازم است ابتدا مقالات و کتاب های بسیاری مطالعه کنید تا با نحوه ابتدایی نگارش مقاله آشنا شوید و سپس سعی کنید در رابطه با موضوعی که می خواهید بنویسید تحقیق و پژوهش کنید و تحقیقات خود را گسترده تر کنید گرد آوری موضوع و ایجاد یک سوال و نکته مبهم در ذهن شما می تواند سرآغاز یک پژوهش خوب را رقم بزند. همه موضوعات بایک نکته ابهام و یک سوال ایجاد می شوند. تصور کنید مدت هاست ذهن شما درگیر یک موضوع بهم است که تا کنون هیچ تحقیق معتبری در رابطه با آن ارائه نشده است به عنوان یک دانشجو و یا محقق باید موضوع را گسترده تر کنید و یک مقاله جامع در رابطه با همین موضوع مبهم به جامعه علمی ارائه کنید. اما چگونه می توانید تحقیقات جسته گریخته را که هنوز بخش هایی از آن مبهم است را تکمیل کنیم و تبدیل به یک مقاله کنیم مقاله باید چه اجزایی داشته باشد و هر قسمت از مقاله باید چند کلمه باشد؟ اینها سوالاتی هستند که در ذهن نویسنده ایجاد می شوند. برای پاسخگویی به این سوالات و برای راهنمایی هرچه بیشتر نویسنده شیوه تدویج اجزای مختلف مقاله و نحوه نگارش آنرا در این بخش برای شما گرد آوری کرده ایم با مطالعه این مطلب می توانید همه نکات مبهمی که در ذهنتان وجود دارد را برطرف کنید و به عنوان یک محقق و یک نویسنده قوی شروع به ارائه مقاله کنید.

مقاله نویسی

اجزای اصلی یک مقاله علمی

یک مقاله از اجزای متفاوت تشکیل می شود که در زیر به هر یک از این اجزا اشاره شده است:

اجزای اصلی یک مقاله

  • موضوع مقاله

  • چکیده

  • مقدمه

  • روش تحقیق

  • نتایج

  • بحث و تجزیه و تحلیل

  • نتیجه گیری

  • منابع

تشریح نحوه نگارش بخش های مختلف مقاله

همانطور که پیش تر توضیح داده شد یک مقاله دارای ساختار استانداردی می باشد که در زیر به ساختار هر یک از مقالات به اختصار خواهیم پرداخت:

عنوان مقاله

عنوان مقاله

در مراحل مقاله نویسی هر مقاله علمی بایستی دارای عنوان مناسبی باشد که به طور صحیح تحقیقات انجام گرفته شده در متن مقاله را توصیف کند. نام مقاله بایستی به گونه ای انتخاب شود که خواننده با دیدن نام مقاله، متوجه اقدامات کلی انجام شده و مسئله اساسی تحقیقات شود و نیازی به مطالعه کل مقاله برای معرفی کار نداشته باشد.برای اینکه نام مناسبی برای مقاله خود انتخاب کنید می توانید از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. چند کلمه کلیدی (مثلا سه عدد) را انتخاب کرده و در سایت های معتبر مقالات از قبیل Scopus یا Sciencedirect آنها را جستجو کنید. با این جستجو می توانید عناوین مقالات مرتبط را دیده و از آنها برای عنوان مقاله خود کمک بگیرید. عنوان بهتر است کوتاه و جذاب باشد و انتخاب عناوین طولانی و بیشتر از 15 یا 20 کلمه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نکته: افیلیشن یا اسامی نویسندگان بخش مهمی است که باید بعد از عنوان قرار بگیرد ترتیب اسامی هیچ تفاوتی ندارد فقط باید نویسنده مسئول با ستاره و یا یک علامت مشخص شود و آدرس ایمیل نویسنده مسئول در این بخش حتما قید شود.

چکیده مقاله

در بخش چکیده، مختصری از کل مقاله به شکل ساده بیان می شود. چکیده چیزی فراتر از خلاصه متن یک مقاله است؛ خلاصه بازنویسی شده کل متن در جملات کوتاه تر و برای کسانی است که قبلاً متن را مطالعه کرده اند، در حالی که چکیده مختصری از گزارشات تحقیق است که مناسب افرادی است که متن را مطالعه نکرده اند و قصد دارند در رابطه با ادامه مطالعه آن تصمیم بگیرند. با این وجود چکیده نمی تواند جایگزین مناسبی برای کل متن اصلی باشد.چکیده بایستی در حدود 250 کلمه را در خود بگنجاند که شامل اهداف تحقیق، مواد عمومی، روش تحقیق، نتایج خلاصه شده و نتیجه گیری نهایی است. در متن چکیده نباید اطلاعاتی اضافه بر اطلاعات متن اصلی تحقیق آورده شود. می توانید چند مقاله مشابه یافته و از روش چکیده نویسی آنها الگو برداری کنید.

چکیده مقاله

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

بلافاصله بعد از چکیده چندین کلمه به عنوان کلمه کلیدی انتخاب می شود که این کلمات باید با الگوریتم مشخصی انتخاب شوند و دقیقا با موضوع مقاله مطالبقت داشته باشند و از کلمات کلیدی استفاده شده در متن مقاله انتخاب شود. لازم نیست تعداد کلمات کلیدی بیشتر از 20 باشد اما این نکته را مد نظر قرار دهید انتخاب هوشمندانه این کلمات کلیدی در جذب استناد مقاله بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت.

مقدمه مقاله

مقدمه را در همه کتاب ها و مقالات دیده اید و همچنین در کلیه سخنرانی ها و کنفرانس ها یک تایم بسیار کوتاه برای مقدمه اختصاص داده می شود. مقدمه ابتدایی ترین بخش هر تحقیق و پژوهش می باشد برای نوشتن مقدمه جذاب سعی کنید از موضوعات کلی مقاله شروع کنید و به بخش های جزئی برسید ولی اصل مطلب را بیان نکنید در این بخش شما باید بتوانید متدی را پیاده کنید که خواننده برای مطالعه ادامه مقاله مشتاق تر شود. مقدمه را چندان طولانی نکنید چون ممکن است خارج از زمان و حوصله مخاطب باشد بهتر است کوتاه و مفید نوشته شود. واضح تر می توان گفت که برگ برنده مقاله شما در اختیار عنوان و مقدمه می باشد پس تمام تلاش و دقت خود را برای نوشتن یک مقدمه با کیفیت به کار بگیرید. برخی اساتید و پژوهشگران از مقدمه به عنوان قلب تحقیق یاد کرده اند که نشانگر اهمیت این بخش می باشد. مقدمه را چندان طولانی و حوصله بر نکنید که از جذابیت آن کم نشود.

مقدمه مقاله

روش تحقیق

روش تحقیق

این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می دهد. مثلا می توانید مواد استفاده شده و ابعاد آنها را بیان کنید. پس از آن می توانید دستگاه های استفاده شده را معرفی کنید و در ادامه آن، فرآیند و روش کار را به شکل دقیق و کامل بیان کنید. نحوه نگارش دقیق و صحیح این بخش به محققینی که در آینده قصد پژوهش در این حیطه تخصصی را داشته باشند کمک بسیاری خواهد کرد بنابراین ابزارها و متدهای تحقیقاتی خود را به صورت کامل در اختیار آیندگان قرار دهید.

نتایج مقاله

ساختار بخش نتایج، معمولاً مبتنی بر ترتیب منطقی پرسش ها یا فرضیه ها و نیز وابسته به تأیید شده بودن یا تأیید نشده بودن فرضیه هاست. ترتیب بیان نتایج نیز یا برحسب ترتیب تنطیم سؤال ها یا فرضیه های آنها است، یا برحسب اهمیت آنها. روش متداولِ بیان نتایج، آن است که ابتدا مهم ترین و جالب ترین یافته ها و سپس به ترتیب، یافته های کم اهمیت تر ارائه می شود.

نتایج مقاله

بحث و تجزیه و تحلیل

بحث و تجزیه و تحلیل

در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن ها در اختیار خواننده قرار می دهد. در این قسمت نویسنده بایستی علت هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار و یا نتایج تحقیقات پیشین را برای مخاطب توضیح دهد.

نتیجه گیری

در طریقه نوشتن تحقیق بایستی نحوه نتیجه گیری کلی را در نظر داشت. در این قسمت نویسنده بایستی بتواند به سادگی نتیجه کلی حاصل از تحقیق، معنای آن و تفسیر خود از نتایج به دست آمده را برای خواننده متن ارائه کند.

نتیجه گیری

منابع

منابع

همه تحقیقات و پایاننامه ها و مقاله ها و حتی کتابها باید بخش منابع را داشته باشند و در این بخش باید حتما به تمامی منابعی که در طول تحقیق به آنها استناد کرده بودید اشاره کنید. چنانچه بخش منابع تکمیل نباشد و برخی از منابع را فراموش کنید ممکن است مقاله شما با اتهام به سرقت علمی ریجکت گردد بنابراین حتما در نوشتن این بخش دقت و تمرکز کافی داشته باشید.

چند نکته کلیدی برای بهبود نحوه نگارش مقاله

برای اینکه یک مقاله با کیفیت مناسب نگارش و یا از پایان نامه استخراج شود باید به یک سری نکات کلیدی که در زیر به آنها اشاره شده است را رعایت نمایید:

از نوشتن پاراگراف های یک جمله ای به پرهیزید. از اختلاط زمان های افعال در نوشتن اجتناب کنید.

خود را در جایگاه خواننده مقاله بگذارید و مقاله را برای خواننده بنویسید نه برای خودتان! تلاش کنید مختصر و مفید بنویسید و برای درست، دقیق، کامل و مختصر نوشتن وقت بگذارید. وقت خواننده را با نوشتن جملات غیرمرتبط تلف نکنید و او را خسته نکنید!

پشت سرهم متن بنویسید و سعی کنید از شکل ها، نمودارها و جداول برای توضیح استفاده کنید.

قسمت بیان نتایج، با دقت فرض های استفاده شده را توضیح دهید.

بیاندیشید چه افرادی در زمینه فعالیت پژوهشی شما از بهترین نویسندگان هستند. تلاش کنید با مطالعه و بررسی سبک نوشتن مقالات این افراد، هنر نوشتن مقاله را در خود تقویت کنید. نوشتن به زبانی ساده و قابل فهم کمک می کند که مقالات شما در مجلات معتبر چاپ شود.

پس از نوشتن مقاله، حتما وقتی را برای مرور و اصلاح مقاله در نظر بگیرید. مقاله را در اختیار اساتید، دوستان و یا افرادی که تجربه خوبی در نوشتن مقاله دارند، قرار دهید و از دیدگاه آنان مطلع شوید. تلاش کنید نکات مطرح شده توسط آنان را در نسخه نهایی پیش از ارسال بگنجانید.

نکات کلیدی در نوشتن مقاله

مراحل پذیرش و چاپ مقاله

همانطور که می دانید پذیرش و چاپ مقاله دارای مراحل مختلفی می باشد و یک مقاله برای اینکه در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ برسد حتما باید این مراحل را طی نماید. با ما همراه باشید تا این مراحل را برای شما بازگو نماییم.

انتخاب موضوع مناسب

عنوان مقاله باید جذاب باشد، یعنی به گونه ای انتخاب شود که نظر خوانندگان را که معمولاً فهرست عناوین مندرج در یک مجله علمی را می خوانند به خود جلب نماید. عنوان انتخاب شده از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید معرف کامل مقاله نوشته شده باشد. بارها مشاهده شده است که به جهت مغایرت در عنوان، با موضوعات نوشته شده در مقاله، کلیات مقاله مردود اعلام گردیده است همچنین عنوان باید کوتاه و گویا و تنها بیانگر متغیرهای اصلی پژوهش باشد. تعداد کلمات در عنوان را حداکثر دوازده واژه بیان کرده اند.

نگارش مقاله

قدم بعدی برای اخذ پذیرش مقاله ISI نگارش یک مقاله مناسب است. منظور ما از مقاله قوی مقاله ای است که از نظر ساختار علمی استاندارد باشد، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات 5 سال اخیر استفاده نمایید.

نگارش مقاله

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه تخصصی مقاله

اگر بخواهید مقاله خود را برای مجلات خارجی ارسال بفرمایید باید حتما مقاله را به صورت تخصصی ترجمه نمایید. ترجمه مقاله بخش مهمی از مقاله می باشد پس در نتیجه این بخش باید توسط متخصصین ترجمه انجام گیرد. در عین تخصصی بودن ترجمه ، کار ترجمه باید روان و قابل فهم برای خوانندگان مقاله باشد تا بتوانند مقاله شما را خوانده و داوری نمایند.

انتخاب مجله مناسب

یکی از نکات مهم و اساسی پس از تدوین مقاله، انتخاب مجله مناسب برای سابمیت (SUBMIT) و ارسال مقاله ISI به آن مجله است. مجلات معتبر، اکثرا تخصصی بوده و مطابق با زمینه (SCOPE) تعریف شده خود، اقدام به پذیرش و داوری مقالات می کنند و چنانچه عنوان و یا مطالب مقاله با زمینه های تخصصی مجله انطباق نداشته باشد معمولا ظرف مدت یک هفته مقاله را رد (reject) می کنند.

انتخاب مجله مناسب

ویرایش تخصصی

ویرایش تخصصی مقاله و فرمت بندی مقاله

اگر مقاله به ژورنال های معتبر ارسال می شود، قبل از ارسال لازم است تا مقاله ویرایش شده و بر اساس دستورالعمل قید شده در سایت مجله، فرمت بندی شود. زیرا مجلات مقالاتی که خارج از چارچوب مجله می باشد را پذیرش نمی کنند.

ارسال مقاله

بعد از آماده شدن مقاله، آن را از طریق ایمیل یا بصورت آنلاین جهت داوری به مجله انتخابی سابمیت می نمایید. برخی از مجلات به شیوه سنتی و از طریق ایمیل مقالات شما را می پذیرند اما برخی دیگر سیستم سابمیت آنلاین دارند که شما می توانید هر روز فرایند داوری مقالات خود را بررسی کنید.

ارسال مقاله

مراحل ثبت سفارش نگارش و چاپ مقاله

نگارش و پذیرش و چاپ مقاله دارای فرایندها و مراحل مختلفی است که تسلط در این زمینه باعث می‌شود تا راحت‌تر در این مسیر پای بگذارید. سینا ترجمه کاملا به صورت شفاف روند ثبت سفارش برای نوشتن مقاله از پایان نامه و پذیرش و چاپ مقاله را برای شما در زیر آورده است تا شما عزیزان بدون هر گونه دغدغه سفارش خود را ثبت نمایید.

ارسال پایان نامه از طریق واتساپ، ایمیل و سایت سینا ترجمه

نگارش مقاله از پایان نامه

معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما و یا بررسی مجله پیشنهادی شما

تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

ترجمه مقاله به صورت تخصصی (در صورت اینکه مجله انتخابی خارجی باشد)

فرمت بندی مقاله طبق فرمت مجله انتخابی

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

مراحل چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

نگارش مقاله و چاپ مقاله در سینا ترجمه

در صورتی که نیاز به نگارش مقاله و پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی دارید از خدمات ویژه سینا ترجمه در این زمینه بهره مند شوید این موسسه با سابقه فعالیت بسیار زیادی که در زمینه پذیرش و چاپ مقالات دارد می تواند با کیفیت ترین مقالات را از پایان نامه شما نگارش کرده و بهترین مجلات را برای شما به صورت رایگان معرفی کرده و اقدام لازم را در کوتاه ترین زمان جهت چاپ انجام دهد. شما عزیزان به صورت آنلاین می توانید فایل پایان نامه و یا مقاله خود را تحویل کارشناس ما دهید تا مراحل جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر را در کوتاه ترین زمان شروع نمایند.

جهت استخراج مقاله و ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی (واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا اگر مقاله شما آماده است می توانید از لینک پذیرش و چاپ و یا می خواهید از پایان نامه شما مقاله نوشته شده و سپس برای چاپ اقدام شود از طریق لینک استخراج مقاله از پایان نامه که در زیر آمده است سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

زمان استخراج مقاله از پایان نامه در سینا ترجمه 3-4 روز کاری می باشد.

بسته به نوع مجله، زمان پذیرش از 2 هفته تا یک سال می تواند متغیر باشد.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

مقاله‌­ای که پذیرش شده است به‌احتمال بسیار پایین در مراحل بعدی ریجکت می­‌شود مگر اینکه سردبیر در مراحل بعدی متوجه مسئله خاصی در محتوای مقاله شده باشد



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام