سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل چاپ مقاله

انتشار 19 دی 1397
مطالعه 6 دقیقه

چاپ مقاله یک روند بسیار طولانی دارد که باید این روند را به صورت اصولی و صحیح طی کنیم تا به نتایج صحیح برسیم.

مراحل چاپ مقاله

چاپ مقاله در مجلات معتبر جهان هدف بسیاری از دانشجویان و محققین میباشدزیرا هم باعث انتقال علم و اطلاعات بین کشور های مختلف میشود و نتیجه این امر پیشرفت از لحاظ علمی میباشد و دومین مزیت چاپ مقاله برای خود محقق است که با چاپ مقاله در مجلات معتبر میتواند از مزایای آن ها استفاده کند.چاپ مقاله در مجلات مختلف زمان داوری متفاوتی دارد در مجلات خارجی زمان داوری حدود 6 ماه به طول می انجامد اما در مجلات داخلی مانند isc این زمان بسیار کوتاه است و در حد 2 هفته زمان نیاز دارد.مجلات isi ایمپکت دار سختگیرترین داوری را در خصوص مقالات علمی دارند. اما مجلاتی مانند مجلات scopus و isi بدون ایمپکت داوری به نسبت راحت تری نسبت به مجلات jcr دارند. در مقابل داوری مجلات isc بسیار آسان است و تقریبا 90 درصد مقالات ارسالی به این مجلات پذیرفته می شوند.

امتیازاتی که دانشگاه ها برای مقالات چاپ شده در این مجلات در نظر میگیرند نیز متفاوت است. بیشترین امتیاز پژوهشی به چاپ مقاله علمی در مجلات jcr تعلق میگیرد. بعد از آن مجلات ISI بدون ایمپکت و مجلات SCOPUS امتیاز خوبی می گیرند و در آخر مجلات ISC و مجلات داخلی در نظر گرفته می شوند. کمترین امنتیاز پژوهشی مربوط به مقالات کنفرانسی می باشد.  البته لازم به ذکر است که مجلات علمی پژوهشی داخلی در داخل کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند به گونه ای که بیشترین امتیاز پژوهشی را به خود تعلق می دهند و حتی دانشجویان دارای این نوع مقالات می توانند بدون شرکت در آزمون دکتری در مصاحبه دکتری شرکت نمایند ( البته در خصوص برخی از دانشگاه ها). همچنین چاپ مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی داخلی لازمه دفاع دانشجویان مقطع دکتری می باشد. اما چاپ مقاله علمی در مجلات داخلی برای تقویت رزومه تحصیلی به منظور اخذ بورسیه از دانشگاه های خارجی مناسب نیستند و در واقع هیچ امتیاز پژوهشی برای این مقالات در دانشگاه های خارجی در نظر گرفته نمی شود. بنابراین بسته به اهدافی که دارید، تصمیم بگیرید که مقاله خود را در کدام مجلات به چاپ برسانید. اگر میخواهید در داخل ایران ادامه تحصیل دهید ، مطمئنا مجلات علمی پژوهشی داخلی برای شما مناسب خواهند بود اما اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی و امریکایی را دارید بهتر است  به فکر چاپ مقاله علمی در مجلات ISI ایمپکت دار  باشید.

تصویر

مراحل چاپ مقاله 

همان طور که گفتیم مراحل چاپ مقاله بسیار سخت است.برای چاپ کردن مقاله نوشته شده ابتدا باید یک مجله مناسب برای چاپ انتخاب کنیم.شرایط انتخاب مجله مناسب به این صورت میباشد که مجلات مختلف در رشته های خاص مقاله پذیرش میکنند پس باید عنوان و رشته مقاله با رشته قابل قبول برای مجله مورد نظر متناسب باشد بعد از اینکه مجله متناسب انتخاب شد باید مقاله ویرایش شود هم از لحاظ ساختاری و هم گاها از لحاظ گرامری بعد از ویرایش مقاله به قالب مناسب و قابل قبول تبدیل میشود حالا باید مقاله را به مجله مربوطه سابمیت کنیم و مقاله به داوری ارسال شود.مرحله داوری مقالات همانطور که گفتیم با هم متفاوت است هم زمان داوری و هم شیوه داوری پس باید منتظر ماند تا زمان داوری به اتمام برسد و نتیجه پذیرش یا رد مقاله مشخص گردد اگر بعد از نگارش مقاله احساس کردید که نمیتوانید از عهده ویرایش و سابمیت مقاله بر آیدد میتوانید با موسسات مرتبط در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

تصویر

 

 نکاتی که معمولا در دستورالعمل مجلات ذکر می شود شامل موارد زیر می باشد: 

  • تناسب موضوعی مقاله با اسکوپ یا حوزه فعالیت مجله
  • نوع مقالات مورد پذیرش مجله ( مثلا مقالات پژوهشی، مقالات مروری، مقالات تخصصی کوتاه و ...)
  • ساختار مقاله 
  • تعداد کلمات قابل قبول برای مقاله یا تعداد صفحات قابل قبول
  • نوع فونت و اندازه قلم مقاله
  • اندازه صفحات و حاشیه مقاله
  • فاصله بین خطوط مقاله
  • نحوه درج عناوین اصلی و فرعی مقاله ( بصورت هدینگ و بولد و ایتالیک باشد و یا شماره گذاری شود)
  • سطرها شماره گذاری شده باشند یا نه
  • نحوه درج اسامی نویسندگان و افیلیشن آنها
  • تعداد کلمات مورد قبول چکیده و کلمات کلیدی
  • نحوه درج جداول و نمودار ها در مقاله ( در داخل متن قرار داشته باشند و یا در انتهای مقاله بعد از رفرنس ها درچ شوند)
  • سبک رفرنس نویسی مقاله

نتایج داوری مقاله

مقاله بعد از ارسال به مجله ابتدا توسط ادیتور مجله بررسی می شود تا در صورت تائید از جانب ایشان، برای داوری تخصصی ارسال شود. مواردی که ادیتور مجله بررسی می نماید شامل، تناسب موضوعی مقاله با حوزه فعالیت مجله، رعایت اصول نگارشی مقاله بر اساس دستورالعمل مجله و کلیات مقاله است. در صورتی که تمامی این موارد مورد تائید ادیتور قرار گرفت، مقاله برای داوری تخصصی ارسال می شود. داوران در حوزه موضوعی مقاله دارای تخصص هستند و مقاله را از لحاظ محتوایی و سطح علمی آن مورد بررسی قرار می دهند. بعد از اتمام داوری مقاله به سردبیر ارائه می شود. ویرایشگر نقش مهمی در تصمیم گیری نهایی دارد. وضعیت مقاله پس از تصمیم سردبیر معمولا یکی از موارد زیر خواهد بود:

پذیرش و چاپ مقاله :  اگر موضوع مقاله شما یک موضوع ناب بوده باشد و محتوای نگارشی مقاله نیز بدون ایراد باشد، مقاله شما به سرعت توسط سردبیر پذیرفته خواهد شد.تصویر

پذیرش به شرط اصلاح (تجدید نظر) : گاهی مقاله شما در حالت کلی مورد تائید ادیتور و داوران قرار میکیرد اما متن مقاله نیاز به برخی اصلاحات دارد. در این صورت مجله به نویسنده مقاله اعلام می کند که مقاله او در صورت اعمال اصلاحات خواسته شده، پذیرفته می شود.  

 

ریجکت مقاله : اگر مقاله ارسالی شما دارای محتوای ضعیفی باشد و یا ایرادات نگارشی و ساختاری فراوانی داشته باشد در این صورت مقاله شما رد خواهد شد. گاهی نیز اتفاق می افتد که یک مقاله 2 روز بعد از ارسال از سوی ادیتور ریجکت می شود که علت آن یا عدم تناسب موضوعی مقاله با مجله است و یا عدم رعایت اصول نگارشی مقاله بر اساس دستورالعمل مجله است.

خدمات موسسه سینا در خصوص چاپ مقاله

موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه پذیرش و چاپ مقالات و با همکاری کادر مجرب و خبره در زمینه ویرایش ترجمه مقاله:

  • مقالات را در اسرع وقت و در سریع ترین زمان با بیشترین کیفیت ترجمه میکند.علاوه بر ترجمه حرفه ای و سطح بالا ترجمه توسط گروه کنترل کیفی بررسی میشود و تمام ایرادات احتمالی از بین میرود.نکته قابل توجه دیگر این که هر مقاله توسط کارشناس مرتبط در همان زمینه ترجمه میشود.
  • بعد از مرحله ترجمه مقاله به بخش ویراستاری واگذار میشود ت ساختار و قالب مقاله را تغییر دهند و به فرمت و ساختار قابل قبول آن مجله در آورند.
  • بعد از بخش ویراستاری مقاله باید به سردبیر ارسال گردد و سابمیت شود و در مرحله سابمیت باید با سردبیر در مورد زمان اعلام نتایج بحث و رایزنی کرد.که کارشناسان موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمنیه رایزنی با سردبیر میتوانند بهتر پاسخگوی پرسش های احتمالی سردبیر مجله باشند.
  • بعد از سابمیت مقاله از طرف مجله به داوری ارسال ارسال میشود و در مرحله داوری باید نتیجه پذیرش یا رد مقاله مشخص شود.چون مقاله در موسسه سینا به صورت صد در صد تضمینی ویرایش و ترجمه شده است در مرحله داوری به مشکلی برنخواهید خورد و حتما مقاله  پذیرفته خواهد شد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام