سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل چاپ مقاله پابمد

انتشار 23 اردیبهشت 1398
مطالعه 6 دقیقه

از مهم ترین منابع و پایگاه ها برای جستجوی مقالات پزشکی و پیرا پزشکی پایگاه مدلاین یا pubmed میباشد.این پایگاه چندین هزار سند پزشکی را در خود جای داده است و منبع مهمی برای دستیابی به این مقالات میباشد.

مراحل چاپ مقاله پابمد

همانطور که پیش تر اشاره شد یکی از مهم ترین منابع جهت دسترسی به مقالات و اسناد پزشکی و پیرا پزشکی پایگاه اطلاعات pubmed میباشد این پایگاه که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI = National Center for Biotechnology Information) واقع در کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه شده است. موسسه NCBI ایندکس کننده مجلات Pubmed و Medline به شمار می رود. پایگاه های پابمد و مدلاین یکی از مهمترین پایگاه ها برای اطلاعات پژوهشی و تحقیقات رشته های پزشکی و زیست شناسی به شمار می روند. این پایگاه ها بصورت کاملا رایگان برای تمامی محققین گروه پزشکی و علوم پایه پزشکی در دسترس است.

pubmed

مجلات pubmed

پابمد یک موتور جستجوی تحت وب رایگان میباشد که به چندین پایگاه داده اصلی که در گستره وسیعی برای جستجوی مقالات منتشره در رشته های پزشکی، زیست شناسی، پرستاری، داروسازی، دندان پزشکی، دامپزشکی، مامایی، مراقبت های پزشکی، آموزش بهداشت، روانپزشکی و روانشناسی، بیومدیکال را فراهم می کند که در واقع بالغ بر 22 میلیون منبع را پوشش میدهد که از طریق مختلف مانند بانک مدلاین جمع آوری شده اند. مدلاین بزرگترین زیرمجموعه از پابمد می باشد.این پایگاه که در ژانویه سال 1996 توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا راه اندازی شده است.هر شخصی که در یکی از رشته های فوق تحصیل میکند و یا حتی اساتید جهت ارتقای رزومه خود و همچنین برای اینکه بتوانند امتیازات پژوهشی را در رزومه خود به ثبت رسانند میبایست مقاله ای که در هر حوزه ای مرتبط با رشته های فوق نوشته اند را در این پایگاه ثبت نمایند تا بتوانند از امتیازاتی که کسب میکنند استفاده کنند.

مدلاین(Medline)

هر 6 ماه یک بار کمیته ای تشکیل میشود وناشرین مجلات در صورتی که بخواهند مقالات خود را به مدلاین(مدلاین بزرگ ترین جز پاب مد است که توسط کتابخانه ی ملی آمریکا در سال 1960 ایجاد شده است) ارسال نمایند میبایست از طریق این کمیته اقدام کنند.مدلاین فقط مجلاتی را تحت پوشش قرار میدهد که علمی و معتبر باشند بنابراین فقط مقالاتی در این پایگاه نمایه میشوند که هم از لحاظ اعتبار بسیار بالا باشند و هم سرفصل های موضوعی(Medical Subject Headings) آنها پزشکی باشد.این پایگاه بزرگترین زیر مجموعه پابمد است تا کنون توانسته است بیش از 16 میلیون مقاله از 4500 نشریه در رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی و علوم پایه (پیش بالینی) منتشر شده در آمریکا و هفتاد کشور جهان را دارا می باشد.اما علاوه بر مدلاین ارجاعات دیگری نیز در پابمد وجود دارد تقریبا 5400 مجله منتشره در امریکا و بیش از هشتاد کشور انتخاب شده اند و در حال حاضر برای مدلاین ایندکس می شوند.

مدلاین(Medline)

مزایای چاپ مقاله در pubmed

چاپ مقاله در پابمد دارای مزایای زیادی می باشد که از جمله مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای چاپ مقاله

دانشجو یا استادی که بتواند مقاله خود را در پایگاه pubmed ثبت کند امتیاز مهاجرت به خارج از کشور را میتواند کسب نماید و همچنین امتیاز پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی.

دانشجویی که بتواند این امتیاز را در رزومه خود ثبت کند میتواند امتیاز زیادی را در مصاحبه آزمون دکتری و پایاننامه کارشناسی ارشد کسب کند.

برای صاحبان مشاغل ارتقای شغلی در پی دارد و برای کسانی که میخواهند استخدام شوند در مصاحبه شغلی در اولویت خواهند بود.

فردی که بتواند مقاله ای در مجلات پابمد ثبت کند به عنوان یک نخبه و پژوهشگر شناخته خواهد شد که مزایای زیادی در پی دارد.

شیوه نگارش مقالات پابمد

برای اینکه مقاله چاپ شده در مجلات پابمد داشته باشید باید مقاله با استاندارد کامل نگارش نمایید.

عنوان مقاله: هر تحقیقی باید یک عنوان مشخص داشته باشد, تا تحقیقات بر مبنای این عنوان انجام شوند. عنوان مقالات حوزه های تخصصی پابمد باید کاملا مختصر و کوتاه باشند و جذاب باشند. همچنین عناوین باید ناب و جدید باشند بهتر است در عنوان مقالات پابمد حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید.

افیلیشن مقاله: در نگارش یک مقاله ممکن است چندین نویسنده همکاری داشته باشند که باید اسامی و عنوان دانشگاه همه نویسندگان را بنویسید. باید آدرس ایمیل نویسنده مسئول نیز مشخص شود.

چکیده مقاله: بخش چکیده خلاصه ای از نکات برجسته تحقیق است. چکیده همانند تبلیغ مقاله است، به گونه ای بنویسید که خوانندگان را جلب کند در چکیده قسمت های مختلف مقاله شامل مقدمه، اهداف، روشها و نتایج تحقیق بصورت خلاصه ذکر می شود. مطالعه متن بسیاری از مقاله ها به طور کامل گاها به علت کمبود زمان امکان پذیر نیست و از این رو چکیده مقاله اهمیت زیادی دارد.

کلمات کلیدی مقاله: انتخاب کلمات کلیدی حدود 7 تا 15 کلمه مرتبط با موضوع تحقیق به مقاله کمک می کند تا دفعات بیشتری مورد استناد قرار بگیرد.

مقدمه مقاله: مقدمه بعنوان قلب مقاله در نظر گرفته می شود چرا که معرفی کننده اهداف اصلی و ادبیات پژوهش شما می باشد. این بخش از مقاله که بلافاصله بعد از چکیده نوشته می شود، ابتدا با یک توضیح کوتاه از ادبیات پژوهشی موضوع مقاله آغاز می شود و سپس سوال اصلی پژوهش و علت انتخاب این موضوع مطرح می شود و سپس یک پیشینه ای از موضوع مقاله بیان می شود.

متد ها و روش تحقیق: بخش روشها را باید با یک توالی منطقی شرح دهد که یک مطالعه چگونه طرح ریزی و اجرا شده است و داده ها چگونه تحلیل گردیده اند. تمامی موارد ذکر شده در این بخش را به تفصیل توضیح دهید. این بخش باید به گونه ای نوشته شود که اگر محقق دیگری تصمیم به تکرار کار شما گرفت براحتی بتواند مطالعه را عیناً و یا به شکل دیگری انجام دهد.

نتایج تحقیق: در بخش نتایج، دستاوردها و یافته هایی که طی پژوهش حاصل شده ذکر می گردد. مهمترین هدف بخش نتایج، گزارش یافته های مقاله است. بعضی مجلات بخش نتایج را با بحث و نتیجه گیری ادغام می کنند, اما در صورتی که نتایج مقاله به صورت جدا و قبل از بحث و نتیجه گیری آورده شود بایستی در این بخش فقط یافته ها ذکر گردد و تفسیر و نتیجه گیری آنها در این بخش آورده نشود.

رفرنس ها: استفاده از منابع در مقالات اتفاق می افتد که باید با ذکر منبع این کار را انجام دهید. اگر بدون استناد و بدون اشاره به منابع مقاله را تمام کنید, احتمال دارد به دلیل وقوع سرقت ادبی ریجکت شود.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات پابمد

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات پابمد دارای فرایندها و مراحل مختلفی است که شناخت‌شان باعث می‌شود تا راحت‌تر در این مسیر پای بگذارید. سینا ترجمه کاملا به صورت شفاف روند ثبت سفارش برای پذیرش و چاپ مقاله را برای شما در زیر آورده است تا شما عزیزان بدون هر گونه دغدغه سفارش خود را ثبت نمایید.

ارسال درخواست از طریق واتساپ، ایمیل و سایت سینا ترجمه

بررسی درخواست شما توسط کارشناسان

معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما و یا بررسی مجله پیشنهادی شما

تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

ترجمه مقاله به صورت تخصصی (در صورت اینکه مجله انتخابی انگلیسی باشد)

فرمت بندی مقاله طبق فرمت مجله انتخابی

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات پابمد

چاپ مقاله در pubmed

خدمات موسسه سینا برای چاپ مقاله در پابمد (pubmed)

یکی از اصلی ترین خدمات موسسه سینا چاپ مقاله در مجلات پابمد میباشد این موسسه که چندین سال است در ارائه خدمات دانشگاه بسیار پیشرو و فعال میباشد در این زمینه نیز خدمات بسیاری ارائه میکند با ما همراه باشید تا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه مقاله خود را در مجلات pubmed به چاپ رسانید.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات پابمد می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی (واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بسته به نوع مجله، زمان پذیرش از 2 هفته تا یک سال می تواند متغیر باشد.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله در مجلات پابمد عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

بله، زمانی که یک مقاله به صورت رسمی از یک مجله پذیرش شده باشد، به معنای آن است که آن مقاله در یکی از شماره‌های آتی مجله قطعاً چاپ خواهد شد. ممکن است برخی دانشگاه‌ها نامه پذیرش را مورد تایید قرار ندهند که این امر در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ است. در مجموع نامه پذیرش به منزله چاپ قطعی مقاله در مجله است.

خیر، نامه­‌های پذیرش در فرمت­‌های مختلفی ارسال می­‌شوند و بسته به نظر و سلیقه یک مجله می‌­تواند شکل­‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال، شکل و صفحه‌­آرایی مقالات چاپ شده در مجلات مختلف مشابه یکدیگر نیست. نامه پذیرش نیز دقیقاً از همین روال تبعیت می­‌کند.

معمولاً سردبیر نامه پذیرش را با نام مسئول مکاتبات ارسال می­‌کند اما اسامی بقیه نویسندگان زمان چاپ مقاله بر روی مقاله درج می‌­شود و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام