سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل چاپ مقاله SCOPUS

انتشار 25 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

پایگاه SCOPUS یکی از پایگاه های بسیار معتبر برای رو نمایی مجلات میباشد که این پایگاه در همه حوزه ها مقاله پذیرش میکند در حوزه های علوم زیستی، علوم مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، فیزیک و شیمی بنابر این در هر حوزه و رشته ای که باشید میتوانید مقاله خود را در این پایگاه به ثبت رسانید.

مراحل چاپ مقاله SCOPUS

یکی از محصولات پر طرفدار ناشر هلندی الزویر اسکوپوس میباشد که این پایگاه در مقایسه با مجلات ISI که شهرت جهانی دارند و بسیار امتیاز آور میباشند در رتبه دوم قرار دارند.چاپ مقاله در این مجلات نیز همانند مجلات ISI میباشد که باید برخی از چهارچوب ها و معیار ها رعایت شود و سپس مقاله سابمیت شود در صورت رعایت اصول و چهارچوب ها مشکلی برای پذیرش وجود نخواهد داشت.برای داشتن مقاله اسکوپوس لازم است که شما در نشریه ای که موفق شده نمایه اسکوپوس را کسب نماید مقاله خود را به چاپ برسانید از جمله مزیت های این نمایه داشتن یک پایگاه جامع است که بر خلاف تامسون رویترز تمامی مقالاتی که در نشریات نمایه شده در اسکوپوس چاپ می شوند، در این پایگاه نیز نمایه می شوند و با این خصوصیت عالی شما امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می شود.

اين پايگاه با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و به سرعت رقيب جدی موسسه اطلاعات علمی شد که قريب 50 سال پيشرو نمايه‌های استنادی در جهان بود. اين پايگاه روزانه آپديت مي‌شود. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد در مقایسه‌ای که با وب آو ساینس انجام شده، اسکوپوس حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری از آن داشته‌است اما مقالات قبل از سال ۱۹۹۵ راندارد بر خلاف وب آو ساینس که تا سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود و گوگل اسکالر نسبت به این پایگاه‌ها دقت کمتری دارد و اطلاعات مربوط به یادکرد در آن کمی معیوب است و دیر به دیر به روز رسانی می‌شود.

تصویر

کارکردن با پایگاه اسکوپوس حتی برای کاربرانی که برای اولین بار میخواهند با این پایگاه کار کنند به مراتب ساده تر میباشد در این پایگاه حتی امکان دسترسی به اطلاعاتی همچون ارجاع در منابع میتوان اشاره کرد که تا کنون چه مقالاتی به این پایگاه ارجاع داده شده اند و برعکس که با این ویژگی میتوان تعداد استناداتی که به مقاله شده است را به دست آورد و از این طریق میتوان به کیفیت مقاله پی برد.از معایبی که این پایگاه دارد میتوان به رایگان نبودن آن اشاره کرد که شما برای دسترسی به این پایگاه نیاز به اشتراک سالیانه خواهید داشت. اين پايگاه روزانه آپديت مي‌شود. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد در مقایسه‌ای که با WEB OF science انجام شده، SCOPUS حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری از آن داشته‌ است اما مقالات قبل از سال ۱۹۹۵ راندارد بر خلاف WEB OF science که تا سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود و گوگل اسکالر نسبت به این پایگاه‌ها دقت کمتری دارد و اطلاعات مربوط به یادکرد در آن کمی معیوب است و دیر به دیر به روز رسانی می‌شود.در این پایگاه برای هر نویسنده یک پروفایل ایجاد میشود که در این پروفایل اطلاعات فردی و شخصی وابستگی های دانشگاهی و نام نویسنده را مشخص میکند و به تعداد هر استنادی که به مقاله یک نویسنده میشود شناسه ای تحت عنوان H به این پروفایل اضافه میشود که در نهایت نمایانگر اعتبار مقاله میباشد.

مراحل چاپ مقاله در SCOPUS

مراحل چاپ مقاله در پایگاه اسکوپوس همانند مجلات ISI میباشد به این ترتیب که:

تحویل فایل مقاله به کارشناس موسسه 

ترجمه تخصصی مترجم اولین مرحله میباشد به این معنا که کارشناس میبایست مقاله را در اولین گام به بخش ترجمه تخصصی ارسال کند تا به صورت کاملا تخصصی و بدون ایراد ترجمه شود.

بعد از ترجمه میبایست مناسب ترین مجله ای که مرتبط با حوزه نگارش و اسکوپ مقاله باشد را انتخاب کنیم و مقاله را ویرایش کنیم و به فرمتی که از طرف مجله تعیین میشود کنیم.

بعد از ویرایش و تغییر فرمت مقاله میبایست سابمیت شود به مجله مورد نظر تا به مرحله داوری ارسال شود.

داوری مجلات با توجه به اعتبار زیادی که این پایگاه دارد سختگیرانه عمل میکنند بنابر این باید مقاله ناب و جدید باشد و مراحل ترجمه و انتخاب ژورنال و فرمت بندی به درستی انتخاب شده باشد مشکلی در پذیرش و سابمیت پیش نخواهد آمد.

شما میتوانید برای چاپ مقاله در هر حوزه از طریق موسسه سینا اقدام فرمایید کارشناسان و مشاورین این موسسه با توجه به سابقه و مهارت بسیار بالایی که در پذیرش مقالات دارند مقالات شما را در عرض مدت کوتاهی و با کیفیت بسیار بالا به چاپ میرسانند.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش به صورت آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام