سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل لازم برای چاپ کتاب

انتشار 17 آذر 1397
مطالعه 3 دقیقه

اگر میخواهید کتابی را نگارش کنید و به چاپ رسانید باید با مراحل و جزئیات آن آشنا شوید در این بخش در مورد جزئیات چاپ و نگارش کتاب برای شما اطلاعاتی را گرد آوری کرده ایم که مطالعه این بخش قبل از شروع به نگارش موجب میشود با دیدی وسیع بتوانید نگارش را شروع کنید.

مراحل لازم برای چاپ کتاب

محققین و دانشجویان و اساتید عزیز در صورتی که احتیاج به امتیاز چاپ کتاب داشته باشند میتوانند از طریق کارشناسان و محققین موسسه سینا اقدام به چاپ کتاب کنند چاپ کتاب در موسسه سینا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام میشود و میتوانید در صورت لزوم سفارش خود را از طریق این موسسه ثبت نمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود با موسسه سینا همراه شوید تا مراحل چاپ کتاب را برای شما هموار تر و ساده تر کند.

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا به ترتیب زیر میباشد.

صفحه آرایی:ابتدا کتاب میبایست صفحه آرایی شود و فرمت فایل ارسالی به فرمت کتاب تبدیل شود در موسسه سینا صفحه آرایی کتاب توسط کارشناسان موسسه با بهترین کیفیت انجام میشود.

طراحی جلد:طراحی جلد کتاب بیشترین تاثیر را بعد از عنوان کتاب در جذب مخاطب دارد قسمت بیرونی و بخشی که در بازه دید مشتری میباشد این بخش است و باید با ظرافت کامل طراحی شود.

مراحل اداری چاپ کتاب 

دریافت شابک:اولین گام در مراحل چاپ کتاب دریافت شابک میباشد که کاملا هم ضروری است اگر کتابی که چاپ کرده اید شابک نداشته باشد کل زحماتی که برای چاپ کشیده اید از بین خواهد رفت و کتاب باطل خواهد شد هر کتابی که به چاپ میرسد شابک منحصر به فردی دارد و شما نمیتوانید از یک شابک برای چندین کتاب استفاده کنید در تعرفی کلی شابک میتوان گفت که یک عدد 13 رقمی است که به یک کتاب خاص تعلق دارد واین عدد برای درج امتیازات دانشگاهی مانند مصاحبه دکتری، ارتقا از استادیاری به دانشیاری، ارتقا از دانشیاری به پروفسوری و … خیلی اهمیت دارد.

دریافت فیپا:گام بعدی دریافت فیپا میباشد که از طرف کتابخانه ملی ایران دریافت میشود.مدت زمانی که باید به دریافت فیپا منتظر بمانید بستگی به ترافیک کاری کتابخانه ملی ایران دارد که از زمان 1الی 8 روز متغیر است ولی بنابر تجربه این مدت زمان 5 روز کاری خواهد بود.

دریافت مجوز چاپ کتاب:مجوز چاپ کتاب به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود. مدت زمان صدور مجوز چاپ بستگی به موضوع کتاب دارد.

دریافت مجوز پخش:دریافت مجوز پخش از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت میپذیرد در طی زمان 2 روزه صادر میشود پخش کتاب بدون مجوز کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی محصوب میشود و به محض مشاهده از کتابفروشی ها جمع میگردد و هم امتیازات دانشگاهی آن بدون دریافت اعلام وصول فاقد اعتبار قانونی می باشد.متاسفانه چون مجوز پخش برای ناشر از اهمیت پایینی برخوردار است تعداد کمی از ناشران مبادرت به دریافت مجوز پخش نمی‌ کنند و تعداد زیادی هم با تاخیر چند ماهه اقدام به دریافت این مجوز می نمایند.

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

  • صفحه آرایی با اخذ تائیدیه مشتری
  • طراحی جلد کتاب اخذ تائیدیه مشتری
  • تهیه شابک فیپا و مجوز وزارت ارشاد
  • درج نام کتاب و مولف در بانک اطلاعات کتابخانه ملی
  • چاپ کتاب با تیراژ دلخواه
  • ارسال رایگان کتاب های چاپ شده به آدرس مشتریان

از مزایای انتخاب موسسه سینا برای چاپ کتاب

  • اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  • اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  • اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  • اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛
  • موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.

جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد زمان و هزینه های چاپ کتاب میتوانید از کارشناسان و محققین موسسه سینا کمک بگیرید در این موسسه پذیرش و چاپ مقالات با کمترین هزینه و در کمترین زمان انجام میپذیرد جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های چاپ کتاب میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید.

جهت اخذ مشاوره از زبده ترین مشاورین کشور نیز میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر اقدام فرمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام