سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مزایا و معایب تحصیل در آمریکا

انتشار 10 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایا و معایب تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا به همراه آورنده تمامی مزیت های یک تحصیل غنی از اطلاعات و کاربرد برای متقاضیان می باشد. هر ساله هزاران دانشجو با هدف تحصیل در آمریکا و استفاده کیفیت بالای آموزشی، دانشگاه های آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود بر می گزینند.
ایالات متحده آمریکا سالانه ده ها میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی برای دانشگاههای خود تصویب می نماید که بطور کامل صرف پژوهش و توسعه علم و دانش می گردد. بیش از ۳۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در آمریکا پذیرای دانشجویان از ملیت ها و موقعیت های مختلف از سرتاسر جهان هستند.
ادامه تحصیل در آمریکا نیازمند تححقیقات گسترده دریافت اطلاعات مربوطه به شرایط ادامه تحصیل در آمریکا جهت اخذ پذیرش از مشاوران خبره است. انتخاب دانشگاه مناسب و ارسال درخواست (اپلیکیشن) به دانشگاه ها ممکن است دغدغه بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در آمریکا باشد ولی اگر حداقل شرایط مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا را داشته باشید در مدت زمان مشخصی می توانید برنامه ادامه تحصیل در آمریکا را برای خود را در هر مقطعی که هستید پی ریزی نمایید. و با یک برنامه مشخص به ایده آل خود دست یابید.

مزایای تحصیل در آمریکا

کیفیت امکانات پژوهشی

یکی از مهمترین مسائلی که تحصیل در خارج از کشور را از تحصیل در دانشگاه های ایران متمایز می کند دسترسی به امکانات پژوهشی پیشرفته و فن آوری نوین است. تحقیقات برای سطوح کارشناسی ارشد و دکترا از پایه های مهم آموزش به شمار می رود و گاه از دروس گذرانده اهمیت بیشتری می یابد. مخصوصا برای کسانی که در آینده قصد دارند در نظام آموزش عالی ایران یا در دانشگاه های خارج از کشور به عنوان استاد دانشگاه فعالیت کنند، دسترسی به امکانات پژوهشی برتر از پیشنیاز های موفقیت در این هدف است. در بیشتر رشته های آموزشی, امکانات تحقیقاتی در دانشگاههای آمریکایی کاملا برتر از دانشگاههای ایرانی می باشد و این امر به کیفیت آموزش عالی در این دانشگاهها می افزاید.

کیفیت امکانات آموزشی

بسته به اینکه تحصیلات در چه کشوری و چه مؤسسه آموزش عالی میسر باشد، بطور کلی کیفیت آموزشی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا می تواند از دانشگاه های ایران بالاتر باشد. این در همه موارد صادق نیست و در بسیاری از رشته ها بهترین دانشگاه های ایران از دانشگاه های متوسط به پایین خارج از کشور بهتر هستند.

رشد کاری

مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا از یک دانشگاه معتبر خارج از کشور می تواند در دسترسی به امکانات کاری گسترده تر در ایران و دیگر نقاط دنیا مفید و مؤثر باشد. بطور کلی دانشگاه های ایران بصورت گسترده ای در خارج از ایران شناخته شده نیستند و بدلیل ارتباطهای محدودتر جامعه ایران با دنیای بیرون، تصویر مناسبی از نظام آموزشی ایران بجز در مواردی خاص وجود ندارد. به همین دلیل یافتن کار بر مبنای مدارک تحصیلی ایران در خارج از کشور نسبتا دشوار است. به علاوه بسیاری از مشاغل بخش خصوصی در خود ایران نیز فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور را بدلیل داشتن تجربه های بین المللی و آشنا بودن با زبانهای خارجی و بخصوص انگلیسی را ترجیح می دهند.

شبکه‌های علمی و حرفه ای

برای کسانی که قصد دارند در طولانی مدت در محیط دانشگاهی کار کنند و به تحقیقات دانشگاهی بپردازند ایجاد شبکه های ارتباطی علمی-حرفه ای در دیگر مراکز علمی و فنی دنیا از پیشنیازهای همکاری های علمی است. با وجود اینکه ایجاد ارتباطات علمی از طریق شرکت در کنفرانسهای بین المللی نیز میسر است باید گفت که تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور این امر را بسیار آسانتر می سازد.

تجربه فرهنگی و اجتماعی

یکی از بزرگترین مزایای تحصیل خارج از کشور آشنایی با فرهنگ و ساختار اجتماعی کشورهای دیگر است. در مورد خاص آمریکا بدلیل خاصیت مهاجر پذیری سابق آن، امکان شناخت بسیاری از فرهنگهای دیگر نیز وجود دارد. بطور متوسط دانشگاه های آمریکا از بیش از 80 کشور دنیا دانشجو می پذیرند. این تجربه هم در سطح شخصی و هم در سطح اچتماعی بسیار ارزشمند است. از طرفی آشنایی با فرهنگهای دیگر فرصت ارزیابی ضعف ها و قدرتهای فرهنگ ایرانی را فراهم می سازد و از طرف دیگر حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارجی بسیاری از تصاویر مخدوشی که دیگران از کشور ما دارند را به چالش می گیرد.

تجربه بین‌المللی

تحصیل در خارج از کشور همچنین می تواند امکان تجربه های تحقیقاتی و حرفه ای در سطح استانداردهای بین المللی ایجاد کند. تحقیقات دانشگاهی در کشوری مانند آمریکا از استانداردهای بالای علمی برخوردار هستند و عادت به کار در چنین محیطی می تواند رقابتپذیری بین المللی تحقیقاتی یا حرفه ای را امکانپذیر نماید. با توجه به رشد روز بروز جامعه جهانی و ورود ایران به سازمان تجارت جهانی چنین آشنایی با ساختار علمی، اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته بسیار ارزشمند است.

یادگیری زبان

یادگیری زبان های خارجی در ایران نیز میسر است، اما تنها زندگی در محیط کشورهای خارجی امکان یادگیری زبان در سطوح پیشرفته تر را فراهم می سازد. باید در نظر داشت که زبان انگلیسی هم اکنون استاندارد ارتباطی برای تمامی کشورهای دنیا است و یادگیری آن در بسیاری از زمینه های زندگی مفید واقع می شود. 

امکان دریافت کمک هزینه

یکی دیگر از مزایای ممکن برای ادامه تحصیل در کشورهایی مثل آمریکا وجود کمک هزینه تحصیلی در سطوح کارشناسی ارشد و دکتراست که شهریه دانشگاهی و بسیاری از اوقات هزینه زندگی را در دوران تحصیل پوشش می دهد. البته دستیابی به کمک هزینه همواره میسر نیست.

معایب تحصیل در آمریکا 

اگر با معیار هزینه ای در ایران بخواهیم بسنجیم هزینه تحصیل و زندگی در امریکا برای یک ایرانی گران تمام می شود. به طور متوسط هزینه زندگی ماهیانه در آمریک چزی حدود بین 1000 تا 1800 دلار در ماه است و هزینه تحصیل در دانشگاه به همراه هزینه تحصیلی و بیمه ای سالانه بسته به دانشگاه مقصد چیزی حدود 10 تا 35 هزار دلار خواهد بود. البته بورسیه ها و کمک هزینه های خوبی برای دانشجویانی که شرایط دریافت آن را داشته باشند  وجود دارند که تقریبا تمامی این مخارج را حمایت می کنند که البته دستیابی به این بورسیه ها می تواند سخت باشد و نیاز به رزومه علمی قوی از طرف دانشجو دارد. علاوه بر این امکان کار دانشجویی محدودی نیز در اختیار دانشجوی خارجی قرار می گیرد که در هفته 20 ساعت می باشد.البته متاسفانه روابط دیپلماتیک مابین ایران و این کشور خوب نیست و گرفتن ویزا و اقامت تحصیلی از این کشور کاری مشکل است و می تواند زمان زیادی طول بکشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام