سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مزایا و معایب تحصیل در مجارستان

انتشار 3 مهر 1397
مطالعه 2 دقیقه

در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در مجارستان را مورد بررسی قرار می دهیم .

مزایا و معایب تحصیل در مجارستان

 مجارستان کشوری در قلب اروپا با آب و هوای معتدل و بارانی است هر ساله سیل متقاضیان تحصیلات آکادمیک و حرفه ای به سوی این مرز وبوم روانه میشوند ، دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه های معتبر اروپا هستند که قدمت چندین و چند ساله دارند از جمله رشته های پزشکی ،دندانپزشکی و داروسازی در این کشور دارای طرفداران بسیاری از جای جای جهان میباشد سبک تدریس و گذراندن دوره های عملی حرفه ای در این رشته ها یکی از علل جذب دانشجویان خارجی است. از دلایل دیگر به امکانات پیشرفته پزشکی و آزمایشگاه ها و کلینیک های مجهز جهت تدریس رشته های فوق الذکر میتوان اشاره کرد. از دیگر محسنات مجارستان به شهریه دانشگاهی بسیار مناسب تر از دیگر کشورهای اروپایی دیگر میتوان اشاره کرد زیرا با وجود ارائه امکانات آموزشی یکسان میزان شهریه دانشگاه تقریبا نصف دیگر کشورهای اروپایی میباشد.
تمامي دانشجويان در دانشگاههاي اين كشور ميتوانند بصورت رايگان از امكانات ورزشي ، باشگاههاي ورزشي، استخرهاي شنا، مركز كامپيوتر وصل به اينترنت ، كتابخانه ، لابراتوارهاي دانشگاه و مراكز فرهنگي دانشگاهها استفاده نمايند. كشور مجارستان تقريبا تمامي دانشگاههاي خود را به امكانات ويژه تجهيز نموده است تا از اقصا نقاط جهان بتواند دانشجو جذب نمايد. دانشگاههاي كشور مجارستان از اكثر كشورهاي دنيا بخصوص كشورهاي آمريكا، فرانسه ، اتريش ، آلمان ، كشورهاي اسكانديناوي ، كشورهاي آسيائي مانند تايلند، چين ، هند، كشورهاي عربي ، ايران ، ژاپن ، آفريقاي جنوبي پذيرش دانشجو دارند. این نوع تدریس حرفه ای و سبک ویژه آموزش باعث این گشته که مدارک تحصیلی دانشگاه های مجارستان در کلیه مقاطع و رشته ها مورد تایید تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران  باشد.

 

مزایای تحصیل در مجارستان

تحصیل به زبان انگلیسی در همه رشته های تحصیلی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا (رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، اقتصاد، رشته های علوم انسانی و …..)

هزینه بسیار پایین تحصیل به خصوص در رشته های داروسازی، علوم انسانی و فنی و مهندسی

هزینه بسیار پایین زندگی در مجارستان و شهر زیبای بوداپست در مقایسه با شهر هایی همچون مسکو، سن پترزبورگ، زوریخ و وین

امکان اخذ پذیرش از دانشگاهها و کالج های مجارستان بدون مدرک زبان انگلیسی

برخورداری از بهترین امکانات خوابگاههای دانشجویی با امنیت بسیار بالا به خصوص برای دانشجویان خارجی

دانشگاههای مجارستان مورد تأیید همه کشورهای دنیا به خصوص ایران هستند

عدم محدودیت سنی برای تحصیل در همه رشته های تحصیلی

ورود به کالج های پزشکی مجارستان بدون آزمون ورودی

اخذ اقامت شینگن برای تحصیل پزشکی در مجارستان

امکان کار دانشجویی ضمن تحصیل در مجارستان برای دانشجویان همه مقاطع تحصیلی

 

معایب تحصیل در مجارستان 

هزینه زندگی در شهرهای مختلف مجارستان مثل سایر کشورهای اروپا با هم متفاوت میباشد ، برای مثال هزینه زندگی ماهیانه در شهر بوداپست به طور متوسط برایهر نفر حدود ۶۰۰ یورو و در شهرهای پچ و سگد ۵۰۰ یورو است.با توجه به تجربیات دانشجویان در سال های قبل ، این نکات قابل ذکر است که :مجارستان دارای زمستان های بسیار سرد است و شما باید از لباس های گرم استفاده نمایید و هزینه لباس در این کشور نسبت به ایران بیشتر میباشد ، توصیه میشودلباس زمستانی همراه خود داشته باشید.هزینه دندانپزشکی در مجارستان زیاد است ، بهتر است قبل از سفر ، در ایران به دندانپزشک مراجعه کرده و از سلامت دندان های خود مطمئن شوید ، همچنین خرید دارو به صورت آزاد هزینه زیادی دارد پس حتما مقداری داروهای ضروری همراه داشته باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام