سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معنی مقاله مروری review

انتشار 5 اسفند 1399
مطالعه 4 دقیقه

در یک مقاله علمی یک یافته جدید به طور کامل و شفاف مورد بررسی قرار می گیرد. در مقالات ریویو review پژوهش‌های پیشین با پژوهش جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج به صورت دقیق و مفصل توضیح داده می‌شوند.

معنی مقاله مروری review
  • انواع مقالات

به طور کلی مقالات به 4 نوع تقسیم می شوند. که به صورت زیر قابل طبقه بندی هستند.

  • مقالات اصلی (Original Paper یا Regular Research)
  • مقالات مروری (Review Paper)
  • مقالات از نوع Letter
  • مقالات Short/ Rapid/ Brief Communication

مقاله مروری review چیست؟

میتوان گفت یک مقاله مروری ، تحقیقات اخیر در حوزه ی خاصی را به منظور درک بهتر خوانندگان و تجمیع یک موضوع خاص ، به صورت خلاصه بیان می کند.

مقاله مروری نوعی مقاله است که در یک موضوع علمی، پیشینه را بررسی می کند و مقالاتی که در آن حوزه تخحصی پرداخته اند را بررسی میکند. مقاله مروری review ممکن است هر چیزی را مورد بررسی قرار دهد ونتیجه تحقیقاتی را که قبلاً چاپ شده اند خلاصه، تحلیل و ارزیابی میکند. در مقالات مروری به ندرت یافته ای تجربی و جدید گزارش می شود. مقالات مروری معمولاً از نوع انتقادی هستند و تفسیرهای نظری و نوظهوری ارائه می دهند.

هدف مقاله مروری

فراهم کردن یک دیدگاه به خوبی سازماندهی شده و کامل از کارهای انجام شده در یک موضوع تحقیقی به شیوه خلاصه شده است.

چاپ مقاله مروری

در سال های گذشته، مجلات بسیار معتبر برتر ، معمولا مقالات مروری چاپ نمی کردند، به این دلیل که مقالات مروری را به عنوان تحقیق اصیل در نظر نمی گرفتند. امروزه ، این امر به طور کامل تغییر کرده است زیرا سردبیران مجلات متوجه شده اند که یک مقاله مروری خوب بسیار پر استناد می باشد. استنادات به معنای بالارفتن شاخص تاثیر برای مجلات می باشد (شاخصی که بسیاری از نویسندگان آن را اساس تصمیمشان برای انتخاب مجله در نظر می گیرند).

نوشتن مقاله مروری

در مقاله مروری نیاز نیست همه جزئیات ذکر گردد. اما باید به جزییات همه کارها به یک میزان پرداخته شود. در نوشتن مقاله مروری دقت کنید که ساختار منطقی مقاله بدرستی نوشته شود.

برای نوشتن مقاله مروری باید در موضوع تحقیق حداقل ۵-۸ مقاله را خلاصه کنید و نظرات خود را در مورد روش مورد استفاده هر مقاله بیان نمایید و به مقایسه مقالات با یکدیگر بپردازید. باید یک بررسی نقادانه درباره کارهای انجام شده پیشین از چندین نقطه نظر انجام دهید. و به پیش بینی ها و پیشنهادات خود درباره کارهای آینده بپردازید.

  • دقت کنید که…

– هر چه که در مقاله مروری می نویسید باید به قلم خودتان باشد و هیچ جمله ای را عینا از مقاله ای کپی برداری نکنید.

– تمام مطالب باید با ذکر منبع بیان شوند. نقش مهم مقالات مروری راهنمایی به نوشتارهای علمی اصیل است. به همین دلیل دقیق و کامل بودن استنادهای ارائه شده امری ضروری است.

ساختار مقاله مروری

این تفکر که یک مقاله مروری از به هم چسباندن مقالات دیگر بوجود می آید، کاملا اشتباه است. اجزای ساختار مقاله مروری با اجزای مقاله تجربی مشابهت ها و تفاوت هایی دارند. عمده ترین تفاوت مقالات مروری با سایر مقالات در بدنه اصلی مقاله می باشد. بدنه اصلی مقاله تجربی به ترتیب شامل مقدمه، روش، نتایج و بحث است؛ در حالی که، بدنه اصلی مقاله مروری به ترتیب شامل مقدمه، ترکیب نتایج و نتیجه گیری است.

ساختار مقالات مروری

به طور کلی مقالات مروری شامل بخش های زیر می باشند:

  • – عنوان
  • – چکیده
  • – مقدمه
  • – بدنه مقاله
  • – نتیجه گیری و کارهای آینده
  • – منابع

مقدمه

مقدمه مقاله مروری باید به ترتیب شامل بخش های زیر باشد:

– اهمیت موضوع

– توضیح مختصر در مورد موضوع مورد بررسی

– توضیح که چرا مرور این مساله می تواند مفید باشد (دلیل فواید مقاله )

– خلاصه ای از الگوی طبقه بندی ارایه شده در این مقاله

– خلاصه ای از راهکارهای ارایه شده و مقالات موجود با توجه به طبقه بندی ارایه شده

بدنه یک مقاله مروری

د ربخش بدنه مقاله مروری باید به طور خلاصه، روش جستجوی خود را برای بدست آمدن مقالات شرح دهید. به عنوان مثال: مقالات را در چه بانک اطلاعاتی جستجو کردید؟ از چه کلمات کلیدی استفاده کردید؟ راه اصلاح جستجو خود چه بود؟ چند مقاله به صورت خلاصه و چند مقاله به صورت کامل مورد بررسی قرار دادید؟ چند مقاله بدست آوردید؟ چگونه از میان آن ها انتخاب کردید؟ همچنین خلاصه ای از موارد و روش های هر یک از مقالات را بنویسید. در این بخش همچنین به ارایه تکنیکهای مورد بررسی با توجه به طبقه بندی ارایه شده پرداخته می شود. هر طبقه از طبقه بندی های موجود یا هر بخش را به طور جداگانه در مقاله پوشش می دهید. (بخش ها و زیر بخش ها). مقالات یا موسسات پیشرو در موضوع مورد بررسی را مشخص کنید به تحلیل و بررسی مشکلاتی که هنوز حل نشده اند یا چالش های موجود و کارهای آینده بپردازید.

نتیجه گیری

در این بخش به نتیجه گیری از نتایج مقالات مورد مطالعه پرداخته می شود. همچنین در بخش نتیجه گیری، نهایت اختصار با توجه به طبقه بندی ارایه شده باید نقاط قوت و ضعف کارهای انجام شده و چالش های پیش رو را ارایه کنید.

منابع

– در این بخش همه منابع باید به یک فرم نوشته شوند و لیستی از مقالات مورد استفاده با ذکر دقیق نام نویسندگان، عنوان مقاله و مجله ای که مقاله را منتشر کرده است تهیه شود.

– سعی کنید که در منابع از Url استفاده نکنید مگر در مورد یک نرم افزار یا گروه تحقیقاتی

– همچنین نیازی به نوشتن ISBN کتب استفاده شده نیست.

– همه منابع باید به یک فرم باشند.

141611مشاهده

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام