سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

محاسبه ی هزینه ی چاپ کتاب

انتشار 6 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

چاپ کتاب ممکن است یکی از آرزوهای دیرینه برخی از افراد باشد و چه بسا دست نوشته های ارزشمندی نیز برای چاپ داشته باشند. افرادی نیز هستند که کتابی آماده چاپی دارند اما به جهت اطلاع نداشتن از هزینه های مربوط به انجام اینکار و یا مبهم بودن آن نگرانی هایی در این خصوص دارند و همین نگرانی ها سبب میشود نتوانند بطور جدی به چاپ کتاب خود فکر نکنند.

محاسبه ی هزینه ی چاپ کتاب

چاپ کتاب ممکن است یکی از آرزوهای دیرینه برخی از افراد باشد و چه بسا دست نوشته های ارزشمندی نیز برای چاپ داشته باشند. افرادی نیز هستند که کتابی آماده چاپی دارند اما به جهت اطلاع نداشتن از هزینه های مربوط به انجام اینکار و یا مبهم بودن آن نگرانی هایی در این خصوص دارند و همین نگرانی ها سبب میشود نتوانند بطور جدی به چاپ کتاب خود فکر نکنند. توصیه ما به این افراد اینست که کوچکترین نگرانی برای این مسئله نداشته باشند. چرا که موسسه سینا ید طولایی در به چاپ رساندن کتابهای ارزشمند در طول دوران فعالیت خود دارد و تمام خدمات مربوط به چاپ کتاب را بی کم و کاست با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به نویسندگان توانمند کشورمان عرضه میدارد. 

اساسا کتابها حاصل زحمات چندین ماه یا حتی چندین سال مولف هستند. از این رو باید نویسندگان دقت بالایی را در انتخاب ناشر کتاب خود به خرج دهند. چرا که سپردن کار به ناشران کم تجربه و نابلد که با روند اصولی چاپ کتاب آشنا نیستند، نویسنده یا مولف را با مشکلات مختلفی مواجه میکند از جمله:

- زمان زیادی برای جستجوی ناشر کتاب از دست میرود.

- برخی از اطلاعات محرمانه و شخصی و نیز محتوای کتاب ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

- بعضی از ناشران بدلیل حرفه ای نبودن در این صنعت ممکن است منجر به ضرر و زیان زیادی به پروژه شما شوند و پیام شما را آن گونه که باید نتوانند به مخاطب منتقل کنند.

مراحل چاپ کتاب بر اساس نیاز نویسنده مشخص می شود بدین معنی که کتاب برای چه هدفی چاپ میشود و کتاب مورد نظر، تالیفی است یا ترجمه شده از یک کتاب دیگر و یا پایان نامه ای که تبدیل به کتاب شده است. بر این اساس، مراحل چاپ کتاب به ترتیب زیر طی میشود:

1. استخراج، تالیف یا ترجمه

2.ویراستاری

3. صفحه آرایی

4. طراحی جلد

5. اخذ شابک

6. اخذ فیپا

7. مجوز چاپ

8. چاپ یا تجدید چاپ

9. دریافت اعلام وصول و ثبت کتاب

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، باید در نظر بگیرید که هریک از این مراحل بسته به نیاز شما برای چاپ کتابتان طی خواهد شد و محاسبه هزینه ها با این مسئله کاملا مرتبط خواهد بود. همچنین تعداد جلد کتابی که چاپ میشود در واقع از یک سو تعیین کننده ی اصلی میزان مواد مصرفی برای چاپ کتاب خواهد بود. این مواد مصرفی عبارتند از مواد چاپی، کاغذ متن، نوع مقوای جلد و پوشش آن، نوع صحافی کتاب و از سوی دیگر تعیین کننده ی سیستمی که در چاپ کتاب مورد استفاده قرارمی گیرد. در مواردی که مولف برای اولین بار اقدام چاپ کتابی خاص میکند، معمولا پیشنهاد میکنیم با توجه به قیمت بالای کاغذ و وضعیت بازار کتاب، ابتدا در تیراژ محدود اقدام به چاپ کنند تا علاوه بر کاهش هزینه، اقدام به بازاریابی نموده و مشکلات فروش را به حداقل برسانند. مهمترین مزیت چاپ کتاب در تیراژ محدود این است که نویسندگان میتوانند به راحتی نقاط قوت و ضعف اثر خود را در قالب کتاب چاپ شده مشاهده کرده و کاستی های احتمالی را برطرف نمایند. لازم به ذکر است که چاپ کتاب در تیراژ محدود(حتی زیر۱۰۰ جلد) هیچ فرقی از نظر مراحل اخذ مجوز و چاپ اثر نداشته و کیفیت کتاب نیز فرقی با تیراژ بالا ندارد. چاپ کتاب با تیراژ پایین معمولا به روش چاپ دیجیتال انجام میگیرد و اغلب به افرادی که انگیزه شان از چاپ کتاب دلیل دیگری غیر از فروش است پیشنهاد میشود.

فواید چاپ دیجیتال کتاب

  •  چاپ راحت کتاب در تیراژهای پایین 
  • تحمیل کمترین هزینه بر مولفین و نویسندگان اصلی 
  • چاپ و آماده سازی کتاب ها در کمترین زمان ممکن 
  • کیفیت بهتر کتاب های چاپ شده 
  • امکان چاپ یک کتاب با کمترین اشتباهات

چنانچه کتاب یا دست نوشته ای دارید که تصمیم به چاپ آن گرفته اید و یا قصد تبدیل پایان نامه خود به کتاب دارید، برای پیشرفت هرچه سریعتر کار، در اسرع وقت در سایت موسسه سینا به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید تا از صفر تا صد کار توسط مجربترین کارشناسان و اساتید این حوزه در موسسه برای چاپ کتاب شما انجام گیرد. نکته قابل ذکر دیگر اینکه اگر قصد ترجمه کتابی را نیز داشته باشید، میتوانید کتاب مد نظر خود را معرفی کنید تا در مدت زمان تعیین شده از سوی شما، فرایند ترجمه تخصصی کتاب توسط بهترین و زبده ترین مترجمین کشور که در موسسه سینا گرد هم آمده اند، انجام گیرد و سپس پروسه چاپ از حروفچینی و طراحی جلد گرفته تا دریافت مجوزهای لازم، بر روی کتاب شما اعمال شود و در نهایت کتاب به آدرس پستی شما ارسال گردد. 

بیشتر بخوانید:

برآورد هزینه چاپ کتاب

قوانین چاپ و نشر کتاب

 مراحل ترجمه و چاپ کتاب

چاپ کتاب از پایان نامه برای تقویت رزومه دکتری

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام