سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله+ دانلود رایگان

انتشار 5 بهمن 1398
مطالعه 11 دقیقه

مجلات داخلی از نظر اعتبار خود به سه دسته مجلات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی تقسیم بندی می شوند که مجلات علمی پژوهشی جز پر اعتبار ترین مجلات داخلی شناخته شده و مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت می باشد از این رو با ما همراه باشید تا به معرفی لیست این مجلات بپردزیم.

لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله+ دانلود رایگان

چاپ مقاله در نشریات و مجلات داخلی، یک‌راه بسیار مناسب برای چاپ مقاله با هزینه کم می باشد که به شما کمک می‌کند تا مقالات خود را با دردسر کمتری به چاپ برسانید اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید مقالات خود را با هزینه کم در مجلات مورد تایید تمامی دانشگاه های داخلی به چاپ برسانید با سینا ترجمه همراه باشید تا علاوه بر دسترسی به لیست مجلات در این مسیر شما را یاری نماییم.

منظور از مجلات داخلی چیست؟

اگر مایل هستید به ارتقای رزومه شغلی و تحصیلی خود در داخل کشور بپردازید، مجلات داخلی بهترین گزینه می باشد؛ چرا که این مجلات به بررسی و چاپ مقاله در مجلات داخل کشور می‌پردازند. در این مطلب که موضوع اصلی بحث در مورد لیست مجلات داخلی می باشد بهتر است در ابتدا با انواع مجلات داخلی و ارگان‌هایی که به تایید صلاحیت این مجلات می‌پردازند، آشنا شویم. همانطورکه می دانید مجلات داخلی معمولاً زیر نظر برخی وزارت و سازمان‌ها مشغول به فعالیت هستند که با عدم تایید از جانب آن‌ها، مجله موردنظر دارای اعتبار کافی نخواهد بود و صلاحیت پذیرش مقالات را نخواهد داشت. که برخی از مهم‌ترین ارگان‌ها شامل: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. از این رو پژوهشگرانی که قصد ارسال مقاله خود به مجلات داخلی را دارند، بایستی در ابتدا به وسیله ISSN مجله موردنظر، در سایت این وزارت‌ها، از معتبر بودن یا نبودن مجله اطمینان حاصل کنند.

مجلات داخلی

انواع مجلات داخلی

مجلات داخلی خود به سه دسته مجلات علمی پژوهشی، مجلات علمی ترویجی و مجلات علمی تخصصی تقسیم می شوند که در ادامه بحث به توضیح هر کدام از این مجلات خواهیم پرداخت.

مجلات علمی – پژوهشی

در مجلات علمی پژوهشی، مقاله‌های علمی پژوهشی که نتیجه کاری پژوهشی است چاپ می‌شوند. این مجلات نسبت به مجلات دیگر در داخل کشور در سطح بالایی هستند و در سطح مجلات JCR هستند. به همین دلیل گرفتن اکسپت از این مجلات به‌مراتب سخت‌تر است. اساتید، دانشگاهیان، دانشجویان و پژوهشگران از مخاطبان این دسته از مجلات هستند. دانشجویان دوره دکتری و اساتیدی که عضو هیئت‌علمی دانشگاه هستند، برای تقویت رزومه علمی خود، اقدام به دریافت اکسپت و چاپ مقالات پژوهشی خود در مجلات علمی پژوهشی داخلی می‌کنند

علمی پژوهشی

مجلات علمی- ترویجی

مقاله علمی ترویجی (مرور ادبیات) می‌تواند خلاصه‌ای از مقالات و منابع موجود باشد اما معمولاً سازمان‌دهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می‌دهد. به لحاظ ارزش علمی در بین مقالات، در این مقاله های تحلیلی ارزش و اعتبار بالاتری دارند اما هدف یک مقاله علمی ترویجی خلاصه کردن و نتیجه گرفتن مباحث و ایده‌های دیگران است، بدون اینکه پژوهشگر چیز جدیدی به آن اضافه کند. این‌گونه مجلات دستاوردهای علمی، فنی و حرفه‌ای آموزنده و جالب را به زبانی ساده برای افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، دانش آموزان سالهای بالای دبیرستان ها، صنعتگران، مخترعین، مبتکرین ارائه می دهند.

علمی ترویجی

مجلات علمی- تخصصی

این مجلات معمولاً وابسته به برخی سازمان‌ها و نهادهای خاص بوده و مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح می‌کنند و نویسندگان مختلف می‌توانند مطالب خود را برای این مجلات ارسال کنند. نکته قابل‌توجه در مورد این نوع مجلات این است که این مجلات معمولاً هیچ‌گونه امتیاز و مجوز علمی را از ارگان های مربوطه مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه دریافت نکرده‌اند و صرفاً به‌منظور اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های قشر خاصی از افراد جامعه درزمینهٔ مای تخصصی به چاپ مطالب می‌پردازند.

علمی تخصصی

از بین مجلات داخلی کدام‌یک را جهت چاپ مقاله انتخاب کنیم؟

از بین مجلات داخلی کدام‌یک را جهت چاپ مقاله انتخاب کنیم؟

شاید پس از معرفی انواع مجلات داخلی، این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که کدام‌یک از آن‌ها را جهت چاپ مقاله خود انتخاب کنیم؟ درواقع پاسخ این سؤال بسیار واضح است و به هدف شما از چاپ مقاله بستگی دارد. اگر هدف نهایی‌تان، کسب امتیازات مربوطه باشد، پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی بهترین گزینه برایتان خواهد بود که اغلب این مجلات به‌صورت رایگان به چاپ مقالات می‌پردازند و این مورد هم می‌تواند برای اکثر افراد کمک‌کننده باشد، اما باید این مورد را در نظر داشته باشید که نوع مقاله‌تان نیز پژوهشی باشد یعنی یا خودتان به نگارش صفرتا صد آن بپردازید و یا به استخراج مقاله از پایان‌نامه خود اقدام کنید زیرا معمولاً پایان‌نامه‌ها موضوعات جدید و تحقیقاتی نو را در برمی‌گیرند؛ اما اگر نوع مقاله شما مروری بر تحقیقات پیشین باشد و مطلب جدیدی را در برنداشته باشد، مجلات علمی ترویجی بهترین انتخاب برایتان خواهند بود و اگر هم می‌خواهید از چاپ مقاله، صرفاً شهرت و محبوبیت کسب کنید به سراغ مجلات علمی تخصصی بروید. در ادامه با ما همراه باشید تا به مجلات علمی پژوهشی که بیشترین امتیاز را دارند اشاره نماییم.

مزایای اکسپت مقاله در مجلات داخلی

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از هزینه پایینی برخوردار است، ولی این تنها دلیل اهمیت چاپ مقاله در مجلات داخلی نیست؛ بلکه شما با چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی از فرصت‌های ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوید که در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

مزایای چاپ مقاله

داشتن نامه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تائید وزارت علوم به‌منزله نخبه بودن پژوهشگر و محقق هست.

معافیت از سربازی برای نخبگانی که اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی مورد تائید وزارت علوم دارند.

در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ کشور، از شرایط اساسی جذب هیئت‌علمی، داشتن اکسپت و چاپ در نشریات علمی-پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم هست.

ارتقاء رتبه برای اعضای هیئت‌علمی که مقاله اکسپت یا چاپ‌شده در این نوع مجلات دارند.

با داشتن پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی وزارتین می‌توان در رشته‌های علوم انسانی و هنر، بدون کنکور به مصاحبه دعوت شد.

پذیرش راحت تر در مقطع دکتری با چاپ مقاله داخلی.

اقدامات چاپ مقاله در مجلات داخلی

هدف همه پژوهشگران از ارسال مقاله به مجلات داخلی، پذیرش و چاپ مقاله در آن مجله می باشد برای نیل به این هدف نیز مستلزم به انجام برخی کارها و اقدامات خاصی می‌باشد که در ذیل به طور مختصر به شرح این موارد می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که صرفا انجام این مراحل منجر به اکسپت مقاله تان نمی شود بلکه انجام باکیفیت آن است که می تواند سرنوشت مقاله شما را به سمت اتفاقات مثبتی رقم بزند.

نگارش مقاله یا استخراج آن از پایان‌نامه

نگارش مقاله یا استخراج آن از پایان‌نامه

اگر با اصول مقاله‌نویسی آشنایی زیادی داشته باشید می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شده و یک پژوهش جدید انجام دهید و مقاله بنویسید. اما اگر فرصت و آشنایی کافی برای این کار ندارید می‌توانید با تبدیل پایان‌نامه خود به مقاله این کار را انجام دهید. مزیت این روش نسبت به حالت قبلی در این است که ممکن است از یک پایان‌نامه حداکثر تا 4 عدد مقاله نیز استخراج شود. بنابراین فرصت خوبی است تا تعداد مقالات زیادی را به مجلات مختلف داخلی ارسال کنید. در هرصورت برای استفاده از هر دو روش بایستی با ساختار و اجزای مقاله‌نویسی آشنا باشید.

ویراستاری مقاله

ویرایش مقاله باعث خواناتر شدن و انتقال بهتر مفاهیم در متن مقاله می‌شود و به عبارتی با ویراستاری صحیح متن مقاله این حس را در مخاطب ایجاد می‌کنید که برای او ارزش قائلید. ویرایش مقاله به چند نوع مختلف طبقه‌بندی می‌شود که با توجه به نیاز مقاله‌تان انجام می‌شود. انواع ویراستاری تخصصی مقاله عبارت‌اند از: ویرایش فنی، که به شکل و ظاهر نوشته‌ها و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد دقت می‌کند. ویرایش ساختاری، به مقوله رعایت دستور زبان و قواعد زبان در ویراستاری مقاله می‌پردازد و ویرایش محتوایی یا تخصصی به کنترل قسمت‌های مختلف متن برای رسایی بیشتر و انسجام در انتقال مفهوم می‌پردازد.

ویراستاری مقاله

رفع سرقت ادبی

رفع سرقت ادبی

سرقت ادبی در صورتی پیش می‌آید که نتوانید از منابعی که از سایر مقالات بهره برده‌اید، به‌درستی استفاده کنید به عبارتی قوانین رفرنس دهی را رعایت نکرده باشید. همچنین اگر درصد مشابهت متن مقاله با متون سایر مقالات زیاد باشد متهم به سرقت ادبی خواهید شد. برای این‌که متوجه این موضوع شوید، در ابتدا باید با مراجعه به سایت مجله میزان درصد تشابه مجاز را بدانید، سپس برای مقاله‌های فارسی از سامانه مشابهت یاب سمیم نور جهت اطلاع از درصد تشابهات استفاده کنید و اگر از حد مجاز بیشتر بود، به‌وسیله فن پارافریزنویسی درصدد رفع این تشابه تلاش کنید. درواقع پارافریز و بازنویسی مقاله یکی از بهترین روش‌هایی است که در آن شما به‌وسیله بازنویسی مجدد متن برای رفع این مشابهت تلاش می‌کنید. دقت داشته باشید که سرقت ادبی ازجمله خط قرمزهایی است که داوران بسیار به این موضوع حساسیت دارند.

فرمت بندی مقاله

انجام مرحله فرمت بندی مقاله جز واجبات و الزاماتی است که قبل از ارسال مقاله بایستی انجام شود. درواقع این‌یک امر محال است که شما بدون انجام فرمت مخصوص مجله، موفق به پذیرش مقاله خود شوید. فرمت بندی مقاله به فرمت مجلات معتبر روشی است که برای هر مجله متفاوت است و نویسندگان مقاله باید هر آنچه را که در قسمت راهنمای نویسندگان در سایت مجله گفته می‌شود را رعایت کنند. معمولاً اقداماتی در مرحله فرمت بندی صورت می‌گیرد: مرتب‌سازی بخش‌ها و نحوه قرارگیری هر یک از بخش‌های مقاله مانند چکیده مقاله، مقدمه و...· تنظیم سبک رفرنس نویسی مانند سبک گفته‌شده در مجله،تنظیم تعداد کلمات مقاله با توجه به محدودیت گفته‌شده در سایت مجله،تنظیم نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمایم و …

فرمت بندی مقاله

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله

پس‌ازاین که انجام تمامی این مراحل را به اتمام رساندید، وقت آن رسیده است که مقاله ارزشمندتان را به مجله موردنظر ارسال یا اصطلاحاً سابمیت کنید. دقت داشته باشید زمانی که شما فایل مقاله و سایر اطلاعات را به مجله سابمیت کردید دیگر امکان ویرایش و اصلاح مجدد آن را نخواهید داشت پس بنابراین باید دقت کافی داشته باشید تا فایل تکمیل‌شده را ارسال کنید. سابمیت مقاله معمولاً به دو روش ارسال در سایت مجله و ارسال از طریق ایمیل به سردبیر مجله صورت می‌گیرد که باید با روش ارسال آن از طریق سایت مجله آشنا شوید و سپس طبق دستورالعمل گفته‌شده اقدام کنید.

در انتخاب مجله داخلی باید به چه مواردی توجه کرد؟

برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی باید به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید که باعث می شود بهترین مجله داخلی ممکن را برای مقاله خود انتخاب کنید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

انتخاب مجلاتی مشابه با موضوع مورد تحقیق شما

چاپ مقالات مرتبط با حوزه کاری مقاله شما در مجله

عدم درخواست در مجلاتی که مقالاتی با موضوع تحقیق شما را ریجکت می کنند

بررسی میزان محتوای مقاله با استانداردهای مجله

بررسی و استاندارد سازی ساختار مقاله با استانداردهای مجله

نحوه چاپ مقاله

دانلود لیست مجلات داخلی

وزارت علوم هر ساله برای جلوگیری از مشکلات داوطلبان چاپ مقاله، لیستی از نشریات علمی دارای اعتبار را منتشر می کند. با توجه به وجود مجلات و سایت های جعلی و ربوده شده با ظاهر و شکل مجلات معتبر اقدام به پذیرش و چاپ مقالات می نمایند، ارسال کنندگان مقالات موظفند شخصاً از صحت آدرس مجله و غیر جعلی بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

برای دریافت لیست مجلات داخلی به روز شده روی گزینه دانلود کلیک نمایید

دانلود لیست مجلات داخلی

چاپ مقاله پژوهشس

سینا ترجمه در زمینه چاپ مقاله داخلی چه کمکی میتواند برای شما انجام دهد؟

سینا ترجمه، کامل ترین پلتفرم تخصصی در حوزه خدمات پژوهشی می باشد این موسسه تمام تلاش خود را می کند تا مسیر پر از فراز و نشیب چاپ مقاله را برای شما هموار سازد. سینا ترجمه به همراه تیم مجرب و متخصص خود در زمینه خدماتی که منجر به افزایش کیفیت و درصد پذیرش مقالات در مجلات مختلف می‌شود، به‌طور کاملا تخصصی فعالیت دارد. شما عزیزان فقط کافی است پایان نامه ارزشمند خود به موسسه بسپارید تا محققان مرتبط پایان نامه را بررسی کرده و چند مقاله علمی پژوهشی باکیفیت استخراج کرده و سپس در صورت نیاز مقاله ارزشمند شما را پارافریز کرده و در نهایت مقاله آماده شده شما را طبق فرمت درخواستی مجله تنظیم و برای مجله سابمیت نمایند. پس از سابمیت نیز پیگیری‌های مقاله بر عهده موسسه سینا ترجمه خواهد بود. لازم به ذکر است بعد از نتیجه داوری اگر اصلاحات ارسالی در حیطه کاری موسسه باشد به صورت کاملا رایگان در موسسه قابل انجام می باشد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات داخلی

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی دارای فرایندها و مراحل مختلفی است که شناخت‌شان باعث می‌شود تا راحت‌تر در این مسیر پای بگذارید. سینا ترجمه کاملا به صورت شفاف روند ثبت سفارش برای پذیرش و چاپ مقاله را برای شما در زیر آورده است تا شما عزیزان بدون هر گونه دغدغه سفارش خود را ثبت نمایید.

چاپ مقاله علمی پژوهشی

لیست مجلات داخلی

خدمات ثبت سفارش چاپ مجلات داخلی در سینا ترجمه

سینا ترجمه جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر خدمات بسیار متنوعی را دارد. این موسسه با مجلات و نشریات داخلی بسیار زیادی همکاری دارد از این رو می توانیم زمان چاپ را کاهش دهیم. شما با ثبت سفارش می توانید از اتلاف و هدر رفت زمان جلوگیری کنید. فورا مقاله ارزشمند خود را برای ما ارسال نمایید تا بررسی شده و مجلات مرتبط را تقدیم نماییم هر کدام مورد تایید شما بود نسبت به پذیرش و چاپ اقدام نماییم.

جهت ثبت سفارش چاپ مقاله داخلی می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله معرفی تمامی مجلات داخلی و یا خارجی به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

محتوای نامه پذیرش در صورتی می تواند یکسان باشد، که نامه های پذیرش از یک مجله خاص باشند. در غیر این صورت نامه های پذیرش شده از هر مجله ای در فرمت خاص خودش است. نامه های پذیرش ارسالی از مجلات مختلف هیچ گاه از قالب مشابهی پیروی نمی کنند.

فاصله بین ارسال نامه پذیرش تا چاپ مقاله طبق نظر سردبیر مجله است و روی نامه پذیرش درج می شود. این زمان بین چند روز تا دو سال بسته به حجم کار مجله متغیر است.

ما در سینا ترجمه با بهره مند شدن از محققان با تجربه مقاله شما را می توانیم در اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ برسانیم.

اساتید دانشگاهی با چاپ مقاله جایگاه علمی خود را بالا می برند و دانشجویان ارشد و دکتری با داشتن مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در نشریات فرصت کسب امتیاز بالاتری دارند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
باسلام مقاله ای از انگلیسی به فارسی در حوزه علوم سیاسی ترجمه کرده ام وقابل ارائه برای چاپ است اگر راهنمایی بفرمائید ممنون میشم
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای همکاری برگزیده اید. احتراما برای پذیرش و چاپ در خدمت هستیم. حتما کارشناسان با شما در ارتباط خواهند بود تا مجلات را تقدیم نمایند هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ اقدام شود. با تشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

پری پور
باسلام مقاله ای از انگلیسی به فارسی در حوزه علوم سیاسی ترجمه کرده ام وقابل ارائه برای چاپ است اگر راهنمایی بفرمائید ممنون میشم
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام