سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مجله ای اس سی ISC چه مجلاتی هستند؟

انتشار 16 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی در سال 1378 توسط کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران بنابه تصویب سازمان کنفرانس اسلامی تاسیس گردید.

مجله ای اس سی  ISC چه مجلاتی هستند؟

پایگاه ISC

 ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی در سال 1378 توسط کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران بنابه تصویب سازمان کنفرانس اسلامی تاسیس گردید. این پایگاه توسط مرکز تحقیقات علمی جهان اسلام واقع در شیراز اداره می شود. یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد  تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی با توجه به ضوابط اخلاقی و حقوق اسلامی می‌باشد. زمینه مناسب برای  تولید و نشر علم بین دانشمندان اسلامی هست. بعد از پایگاه ISI  و SCOPUS سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورهای اسلامی محسوب می شود

پذیرش و چاپ مقاله ISC

 ISC سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است. اکنون، این تحلیل علمی توسط موسسه اطلاعات علمی ISI در دنیای انتشارات به خصوص در مورد نشریات صورت می‌پذیرد. در حقیقت، آی اس سی می‌کوشد تا چنین تحلیلی را انجام دهد و هم اکنون با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از انتشارات فارسی، به خصوص مجلات علمی، در تحلیل محتوایی، ارزیابی مجلات و رتبه‌بندی موسسات علمی، نویسندگان و مجلات در سطح ملی موفقیت‌هایی کسب کرده است. از آنجا که معیارهای علم سنجی بر اساس قوانین علمی پایه‌گذاری شده‌اند، آن دسته از فرآورده‌های علمی که توسط ISC تولید می‌شوند برابر با فرآورده‌های تولید شده توسط ISI می‌باشند. 

در ضمن این پایگاه در چهارمین اجلاس وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی  که در اکتبر ۲۰۰۸ در جمهوری آذربایجان  برگذار گردید، مطرح شد. براساس مصوبات این اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که  ۵٧ کشور در آن مشارکت داشتند موظف به همکاری با ISC شدند. در سال ۲۰۰۹، ISC با Scupos طرح شراکت ریخت که اجازه ی استناد انتشارات ISC را در Scopus فراهم می­ آورد.

چاپ مقاله ISC

 چاپ مقاله معمولاً در نشریات داخلی از جمله نشریات علمی-ترویجی و علمی-پژوهشی روند طولانی‌تری را نسبت به ISC طی می‌کنند که این روند ممکن است تا ۱ سال هم طول بکشد و بسیاری از افراد با این مسئله مشکل‌ دارند. در حالی‌ که ISC با معرفی بیش از ۸۰۰ مجله در داخل و خارج از کشور به پژوهشگران این فرصت را می‌دهد تا از این امکانات استفاده کنند و مقالات خود را در مجلات ISC به عرصه چاپ برسانند. از دیگر مزایای چاپ مقالات ISC می‌توان به هزینه پایین‌تر آن نسبت به مقالات ISI اشاره کرد و دیگر اینکه احتمال پذیرش این‌گونه مقالات در مقطع دکترا بیشتر است و احتمال چاپ آن‌ها نیز نسبت به مقالات ISI بیشتر است. ضمناً چاپ چنین مقالاتی می‌تواند منجر به ایجاد یک مزیت شغلی شود که این موضوع نیز برای بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حائز اهمیت است.

مزایای چاپ مقاله در ISC

در میان نشریات ISC که توسط وزارت علوم اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رسمیت شناخته شده است، ISC با توجه به اعتبار علمی مقالات منتشر شده در این پایگاه داده با ایجاد معیارهای علمی بر اساس قوانین علمی برابر است. بنابراین، دانشجویان و استادان می توانند با انتشار مقالات در مجلات ISC از نشریات زیر بهره مند شوند:

  1. برای پایان نامه فارغ التحصیلی، یک و نیم امتیاز برای مقالات ISC در نظر گرفته شده است.
  2. در مصاحبه دکترا، نمره 5 یا 6 امتیاز برای مقالات ISC در نظر گرفته شده است.
  3. برای اعضای هیئت علمی برای ارتقاء تحصیلی و رتبه شغلی یا سایر مزایا مناسب است.

پذیرش و چاپ  مقاله در ISC در کوتاه ترین زمان (پذیرش کمتر از 3 هفته و چاپ 45 روز تا 2 ماه) با هزینه کمتر، توسط کارشناسان موسسه سینا انجام میگیرد. اگر شما نیز قصد چاپ مقاله در مجلات isc را دارید، می توانید با مشاورین موسسه سینا از طریق چت آنلاین و یا ایمیل و شماره های تماس، در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام