سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مجله ISI چیست؟

انتشار 23 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

با توجه به اینکه مجلات نمایه شده توسط موسسه تامسون رویترز دارای اعتبار بسیار بالایی هستند، گرفتن پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI امتیاز بالایی در تمامی مجامع علمی و دانشگاهی دارد.

مجله ISI چیست؟

با توجه به اهمیت پذیرش و نشر مقالات در مجلات ISI در سطح مقطع کارشناسی و افزایش رزومه علمی، موسسه سینا برای کمک به دانشجویان عزیز و محققان در دستیابی به این هدف آماده است. برای اکثر دانشجویانی که قصد انتشار مقاله برای اولین بار دارند، اعتبار خود را در حوزه ISI نمی دانند، و نگرانی های آنها این است که چگونه مجله معتبر را برای انتخاب مقاله خود انتخاب کنید. در این مقاله، ما در حال تلاش برای ارائه اطلاعات کامل در مجلات ISI هستیم.

موسسه Thomson ، که قبلا موسسه ISI شناخته می شود، یکی از بزرگترین موسسات علمی در جهان است که توسط یک شیمیدان از دانشگاه پاناسونیک به نام یوجین گارفیلد در سال 1960 تاسیس شده است. موسسه Thomson Reuters )ISI) بر اساس تعدادی از شاخص ها، نشریات علمی جهان را ارزیابی می کند، و اگر مجلات این شاخص در فهرست ISI های مورد تایید قرار می گیرند. در حال حاضر بیش از 18،000 مجله علمی از مجلات ISI هستند و تعداد مجلات هر سال افزایش می یابد. با توجه به این واقعیت که تأیید این موسسه علمی توسط بسیاری از مراکز علمی در جهان تأیید شده است، برای مثال دفاع از پایاننامه کارشناسی ارشد و دکتری، ارتقاء علم، مصاحبه دکترا و حتی مصاحبه شغلی، مجلات تایید شده ISI بالاترین نمره.

پذیرش مقاله از مجلات ISI

افرادی که قصد پذیرش نشریات ISI را دارند، بایستی در نظر داشت که برای تکمیل مقاله برای دستیابی به این هدف کافی نیست. برای اینکه بتوانید مقاله علمی را در سطح ISI چاپ کنید، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • آگاهی از نوشتن مقالات ISI
  • دایره المعارف علم بالا
  • پیدا کردن یک مجله معتبر و تخصصی
  • انتخاب مجله مطابق با سطح کیفیت مقاله
  • مقاله را به مجله انتخاب کنید

پیدا کردن مجله ی متناسب و معتبر برای مقاله ،نیازمند زمان و اطلاعات کافی در این زمینه است.موسسه سینا با دریافت مقاله ی شما و بررسی موضوع و محتوای آن ،تعدادی مجله ISI تخصصی برای شما پیشنهاد می دهد تا با انتخاب و تایید شما برای ارسال مقاله به مجله اقدام نماید.

در عین حال، مقالات منتشر شده در سطوح مختلف علم متفاوت هستند و برای اینکه بتوانیم مقاله را بپذیریم، مجله علمی را در سطح مقاله ما انتخاب می کنیم، نه بالاتر یا پایین تر. اگر سطح علمی بالا در مقاله وجود دارد (کامپایل بالا)، ممکن است این مقاله را ثبت کنید و اگر مقاله خود را به مجله کمترین کیفیت ارسال کنید، متاسفانه به همین دلیل است که مقاله ما را به مجله معتبر ارائه نکردیم.

در مرحله نهایی، مقاله ما را برای داوری به مجله انتخابی ارسال خواهیم کرد و منتظر نتیجه داوری خواهیم بود. در روند داوری داوران ممکن است اشکالات را از مقاله دریافت کنند و ما موظفیم این مسائل را حل کنیم و ما دوباره مجددا مقاله را مجددا ویرایش خواهیم کرد.

پس از تعیین نتیجه داوری و اخراج مقاله، مقاله منتشر شده است و ما بر این باوریم که تصویب مقاله بدون انتشار آن بی معنی است. مقاله مقاله معمولا وقت گیر است و نیاز به 2-6 ماه دارد. چندین فایل با دو روش چاپ و چاپ آنلاین (انتشار در نشریات وب سایت) مقالات خود را منتشر می کنند، اما اکثر مجلات از روش آنلاین بارگذاری مقالات در سایت خود استفاده می کنند.

امتیاز پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI چقدر است؟

با توجه به اینکه موسسه ISI یا موسسه تامسون ریتز، پذیرفته شده ترین موسسه علمی در جهان برای ارزیابی اعتبار مجلات علمی است، فهرست مجلات این موسسه نیز در سراسر جهان معتبر است. امروزه در زمینه هایی مانند دفاع از پایان نامه، مصاحبه دکترا و مصاحبه شغلی، داشتن مجله ISI دارای بالاترین نمره است. شما همچنین می توانید از مقالات منتشر شده در مجلات ISI برای مواردی مانند پذیرش از دانشگاه های معتبر استفاده کنید. یکی از نکات مهم در هنگام پذیرش و انتشار یک مقاله در ISI این است که مجلات ISI به دو دسته WoK و WoS تقسیم می شوند. وب سایت های مجله ای که دارای عوامل موثر یا محدودیت های عامل هستند، اما وبلاگ های اداری مجلات هستند که عامل تاثیر گذار هستند. معمولا مجلات علمی مبتنی بر وب توسط همه دانشگاه ها تایید می شوند، اما برخی از دانشگاه ها مجلات را تایید می کنند.

شما می توانید درخواست آنلاین خود را برای کسب اطلاعات در مورد پذیرش و انتشار مقالات در مجلات ISI ثبت نام کنید. برای این منظور، می توانید از صفحه ثبت سفارش مراجعه کنید. شما همچنین می توانید با کارشناسان موسسه SINA تماس بگیرید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام