سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مجله JCR چیست؟

انتشار 16 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

گروهی از مجلات پایگاه ISI که دارای ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر هستند، به عنوان مجلات JCR نامیده می شوند که بیشترین اعتبار و امتیاز را در میان مجلات دارند.

مجله JCR چیست؟

گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports) یا به اختصار JCR، به صورت سالانه، توسط موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) برای تمامی مجلات نمایه شده در این پایگاه، ارائه می شود. بر اساس این گزارش، مجلاتی که دارای امتیازات بالا در ارزیابی باشند، اگر دارای ضریب تاثیر باشند، این عدد افزایش خواهد یافت و اگر تاکنون ضریب تاثیر نداشته ند، به آنها داده شده و وارد لیست مجلات JCR می شوند. اما در صورتی که امتیاز لازم را کسب نکنند، ضریب تاثیر آنها کاهش یافته و حتی ممکن است از لیست مجلات JCR کنار گذاشته شوند. گزارشات استنادی مجلات (JCR)، به شما امکان مقایسه و ارزیابی داده های استنادی ژورنال ها را از بین تقریبا 12000 مجله علمی و فنی و همچنین بیش از 3300 مجموعه مقالات کنفرانسی چاپ شده از بیش از 60 کشور را برای شما فراهم می آورد. گزارشات استنادی مجلات (JCR) تنها منبع از داده های استنادی برای مجلات است و عملا تمامی حوزه های تخصصی در زمینه های علوم، تکنولوژی و اجتماعی را شامل می شود.

ویژگیهای کلیدی گزارشات استنادی مجلات (JCR) به شما این اجازه را می دهد تا:

  •  چندین مجله را بر اساس شاخص انتخاب شده مقایسه کنیم.
  • عملکرد مجلاتی که در آن مقاله خود را منتشر کرده اید. ارزیابی کنید.
  • مجلات برتر تخصصی در رشته خودتان را شناسایی کنید.
  • مجلات مناسب  برای انتشار مقاله خود را شناسایی کنید.

با توجه به اعتبار بالای این مجلات، چاپ مقاله در مجلات JCR برای پژوهشگران و محققین بسیار مهم می باشد. داوری این مجلات بسیار سخت و پروسه داوری طولانی تری دارند و فقط مقالات ناب و دست اول را چاپ می کنند. چاپ مقاله در این مجلات رایگان می باشد و نویسنده هیچ هزینه ای برای چاپ مقالات خود در این مجلات پرداخت نمی کنند.
اکسپت و چاپ مقاله در مجلات مختلف می تواند بسته به اعتبار و سطح مجله، تضمینی یا غیر تضمینی باشد. مجلات تضمینی شامل ISI، ISC، SCOPUS که معتبر و تأیید شده توسط وزارت علوم و فناوری هستند. اما تفاوت آنها در این است که آنها ایمپکت فاکتور ندارند و مجلات پولی هستند. شما با چاپ مقاله در مجلات تضمینی می توانید از امتیازات آن در مصاحبه دکتری و اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه ای خارجی استفاده نمایید.
چاپ مقاله در مجلات معتبر JCR  و علمی پژوهشی داخلی که تضمینی نیستند، بیشتر برای دانشجویان مقطع دکتری و اساتید دانشگاهی به به دنبال ارتقاء خود هستند مناسب است. زیرا داوری و اخذ پذیرش از این مجلات بسیار سخت می باشد. زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرارداد نمی بندند و عمده داوری خود (70 الی 80 درصد) را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند و فقط در صورت قابل قبول بودن مقاله از نظر داوری تا 70 درصد، ما بعنوان موسسه 20 الی 30 درصد حق رایزنی با این مجلات داریم تا بتوانیم پذیرش بگیریم که این قانون نیز برای تمامی موسسات یکسان می باشد ولی اگر مقاله ارسالی در سطح متوسط یا متوسط به پایین باشد این مجلات رایزنی موسسات را نیز به هیچ عنوان درنظر نگرفته و مقاله را ریجکت می نمایند. لذا شرط پذیرش گرفتن از این مجلات، دارا بودن مقاله ای با بار علمی بالاست. همچنین یکی از فاکتورهایی که احتمال پذیرش را افزایش می دهد اینست که نویسندگان محترم حتما بخش "دستورالعملهایی برای نویسندگان" سایت مجله را با دقت مطالعه فرموده و محتوا و فرمت بندی محتوایی مقاله خود را مطابق درخواست مجله انتخابی شان تنظیم نمایند. بنابراین برای دانشجویان ارشد که اولین تجربه پژوهشی خود را دارند توصیه می شود که مجلات بدون ایمپکت یا با ایمپکت پایین برای چاپ مقاله خود انتخاب نمایند.

امتیازات چاپ مقاله در مجلات JCR

مجلات ISI در دو دسته WoK و WoS دسته بندی می‌شوند. مجلات وب آف نالج دارای ضریب تاثیر یا ایمپکت فکتور نیستند اما مجلات وب آف ساینس مجلاتی هستند که دارای ضریب تاثیر هستند. معمولاً مجلات وب آف ساینس مورد تایید تمامی دانشگاه‌ها هستند اما مجلات وب آف نالج در برخی دانشگاه‌ها مورد تایید هستند. 
 موسسه سینا، جهت ارسال مقالات برای مجلات تضمینی در ابتدا هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. بعد از مشخص شدن نتایج داوری چنانچه مقاله پذیرش شده باشد مبلغ را از مشتری دریافت نموده و اقدامات لازم جهت اخذ نامه پذیرش نهایی از مجله صورت می گیرد. ولی چنانچه مقاله ریجکت شده باشد مجله دیگری معرفی و جایگزین می شود و هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.
در مورد مجلات تضمینی همچون JCR، هزینه ای بابت چاپ مقاله از نویسنده دریافت نمی شود. تنها برای خدمات مربوط به ویراستاری و فرمت بندی و فونت دهی و تنظیم رفرنس های مقاله در قالب مجله، هزینه 400 هزار تومان دریافت می شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام