سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

منابع آزمون GMAT

انتشار 27 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

GMAT یکی از ابزارهای مهم سنجش توانایی متقاضیان دوره های MBA است. ارائه مدرک GMAT در بسیاری از دانشگاه های معتبر برگزارکننده دوره MBA و دکتری  مالی ، حسابداری و اقتصاد الزامی میباشد .

منابع آزمون GMAT

آزمون (GMAT  (Graduate Management Admission Test به عنوان یکی از معتبرترین روش های سنجش مهارت های فردی و ذهنی متقضیان شرکت در دوره هایی مثل MBA و (MPA Master of Public Administration) می باشد. GMAT آزمونی است که مهارتهای داوطلبان در زمینه های مالی، اقتصادی و اجرایی را ارزیابی می کند. به همین دلیل، حداقل نمره قابل قبول برای دانشگاه ها بیش از 600 تا 700 امتیاز خواهد بود. این آزمون عموما به صورت هوشمند و کامپیوتری برگزار می شود و در این آزمون پاسخ هر سوال از طرف دانشجو در تعیین سوال بعدی تاثیرگذار است. یکی از بدی های این آزمون این است که داورطلب نمی تواند  سوالی را بی پاسخ بگذارد و به سوال بعد یا قبل برود و یا پاسخ خود را عوض کند. نمره داوطلب به صورت لحظه ای محاسبه می شود و به محض پایان به او اعلام می شود. نمره قبولی در آزمون GMAT مطرح نیست و هر موسسه ای یک نمره قبولی برای خود در نظر میگیرد.

بخش های مختلف آزمون GMAT شامل:

  1. ارزیابی نگارش تحلیلی Analytical Writing Assessment
    در بخش نگارش، متقاضی باید بر روی دو متن essay  (هر کدام 30 دقیقه ) کار کند که یکی برای تحلیل یک استدلال و دومی بررسی یک موضوع  خواهد بود. این قسمت نگارش از آزمون GMAT چند تفاوت با آزمون های استانداردی چون TOFEL و ILETS دارد. اول اینکه متون آن بسیار پیچیده تر از آزمون های عادی زبان است و تحلیل آن صرف نظر از چگونگی نگارش آنها دشوار است و عموماً نگارش بحث به زبان مادری هم ساده  نخواهد بود. تفاوت بعدی در حجم متن تایپی است.. بنابراین، علاوه بر تجزیه و تحلیل و نوشتن، سرعت تایپ متقاضی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.  نمره این بخش نیز از یک (کمترین) تا شش (بیشترین) به صورت نیم واحدی تغییر می کند. نمره صفر نیز در صورتی ارائه می شود که داوطلب هیچ چیزی ننوشته باشد!
  2. استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning)
    در این بخش توانایی کاربر در بررسی و ارزیابی داده های ارائه شده در چند قالب و از چند منبع را بررسی می شود. این بخش از آزمون نیز ۳۰ دقیقه است و دارای 12 سوال در 4 موضوع می باشد:
  • تفسیر بصری (Graphic Interpretation) : در این بخش باید سوالات جای خالی بر اساس شکل یا نمودار ارائه شده پر شوند.
  • تحلیل دوقسمتی (Two-Part Analysis) : یک سوال با دو زیرسوال داده شده که باید پاسخ های ممکن از جدولی که گزینه ها را به شکل ستونی نشان می دهد انتخاب شود.
  • تحلیل جدول (Table Analysis) : یک جدول قابل مرتب شدن ارائه می شود که باید تحلیل شود و بر اساس آن به سوالات چندبخشی با پاسخ های صحیح و غلط جواب داده شود.
  •  استدلال چند منبعی ( Multi-Source Reasoning ) : در این نوع از سوال چند منبع اطلاعاتی در قالب نامه ها و متن های رسمی ارائه می شود و باید بر اساس این اطلاعات به سوالات مربوطه پاسخ داد.

 

  1. مهارت محاسباتی (Quantitative)
    در این بخش سوالاتی ریاضی و محاسباتی ارائه می شود. این سوالات نیازمند مقداری دانش محاسباتی و جبری است. سوالات این بخش در دو دسته حل مسئله و کفایت داده مطرح می شود که در بخش کفایت داده باید پاسخ دهید که آیا اطلاعات داده شده برای حل قطعی و یکتای مسئله کفایت می کند یا خیر. این بخش از آزمون ۷۵ دقیقه زمان دارد و نمرات آن در بازه ۰ تا ۶۰ است البته کسب نمره بالای ۵۰ و زیر ۷ بسیار غیرمعمول است.
  2. مهارت کلامی (Verbal)
    این بخش از آزمون از ۴۱ سوال تشکیل شده و ۷۵ دقیقه زمان دارد. نمرات این بخش از بازه ۰ تا ۶۰ است و البته نمرات بالای ۴۵ و زیر ۹ بسیار نادر است. در این بخش باید به سوالات درک مطلب، تحلیل انتقادی و تصحیح جمله جواب داد. سوالات نیز ۵ گزینه ای هستند. طبق اعلام طراحان در این بخش توانایی شما برای تحلیل اطلاعات و استخراج یک نتیجه گیری بررسی می شود.
    قسمت های مختلف آزمون Verbal
  • Sentence Correction
  • Critical Reasoning
  • Reading Comprehension

در مجموع این آزمون به ارزیابی سطح دانش متقاضی در حوزه های مرتبط با فهم عمیق تر زبان انگلیسی نظیر مبحث دستور زبان ، ارزیابی یک استدلال و درک مطلب می پردازد .

منابع آزمون GMAT 

  • Official Guide for GMAT Review

نسخه جدید برای آزمایش 2016 عرضه می شود. بر طبق وب سایت MBA، 25 درصد محتوای این کتاب جدید است، و این واقعیت که این کتاب توسط طراحان نوشته شده است می تواند برای اهداف بسیار مهم باشد. همچنین می توانید ویدیوهایی که توسط GMAC ارائه شده است را بیابید و راهنمایی ها و استراتژی هایی را که برای امتحان GMAT نیاز دارید را نیز توضیح دهید.

  • GMAT Focus

هر چند این نرم افزار با قیمت حدود ۲۹$ قیمت زیادی دارد اما همین که می توانید آزمون های آزمایشی دقیقا با همان سبک آزمون اصلی برگزار کنید و جواب ها را نیز انلاین دریافت کنید.

  • Kaplan GMAT Premier 2015

کاپلان یک موسسه بسیار معروف با کیفیت طلایی خود است. کتاب دیگری مانند GMAT Cracking که با همان نشریه منتشر شده است دارای شش امتحان جامع و کامل است که می تواند به آسانی نقاط ضعف و نقاط ضعف داوطلبان را پوشش دهد.

این دو کتاب یکی از منابع عالی آزمون زبان GMAT است. نوشته شده توسط PETERSON مشخصات این کتاب ها عبارتند از:

  • کتاب Master The GMAT: این کتاب دارای 720 صفحه می باشد که در 5 بخش و 14 فصل تنظیم شده است. حجم این کتاب 2.79  مگابایت می باشد.
  • کتاب Master The GRE: این کتاب دارای 625 صفحه می باشد که در 5 بخش و 15 فصل تنظیم شده است. حجم این کتاب 3.09  مگابایت می باشد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام