سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معرفی مجلات مرتبط و متناسب با مقاله

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 6 دقیقه

انتخاب مجله متناسب با موضوع مقاله یک موضوع بسیار حائز اهمیتی میباشد.اگر در انتخاب مجله دقت و آگاهی کافی نداشته باشید مقاله پذیرفته نخواهد شد چون هر مجله برحسب درجه اعتبار و رشته متناسب مقاله پذیرش میکند.

معرفی مجلات مرتبط و متناسب با مقاله

امروزه با افزایش تعداد مجلات علمی در همه زمینه ها انتخاب مناسب ترین مجله برای چاپ مقاله کمی دشوار تر شده است. و اگر در انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله دقت و توجه کافی نداشته باشیم مقاله پذیرفته نخواهد شد.چون هر مجله فقط در حوزه مشخصی مقاله پذیرش میکند و علاوه بر آن هر مقاله باید برحسب درجه علمی خود در یک مقاله چاپ شود چون سطح و اعتبار علمی مجلات با یکدیگر متفاوت هستند.انتخاب صحیح مجله به شما کمک خواهد کرد تا هرچه سریع تر به هدف خود در چاپ مقاله برسید.اصولا این مرحله برای دانشجویانی که برای اولین بار میخواهند مقاله چاپ کنند کمی دشوار است چون شناخت صحیحی از مجلات ندارند که بدانند کدام مقاله برای کدام مجله مناسب تر است.علاوه بر آن امروزه مجلات جعلی نیز وجود دارند که به هیچ وجه معتبر نیستند و چاپ مقاله در این مجلات علنا بی ارزش میباشد.از این رو یا باید دانشجو مرحله انتخاب ژورنال و چاپ مقاله را به موسسات معتبر واگذارد و یا باید در این زمینه مطالعات بسیاری داشته باشد تا بتواند خودش مجله مناسب را انتخاب کند.

از جمله مواردی که باید در انتخاب مجله به آنها توجه داشته باشید:اعتبار (Prestige) ، دسترسی (Access) و ضریب تاثیر (Impact Factor) مجلات است. 

اولین معیار توجه به اعتبار مجله و مقاله میباشد برخی از مجلات فقط مقالاتی را پذیرش میکنند که از لحاظ اعتبار در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند مانند مجلات isi که این مجلات اعتبار بسیار بالایی دارند و برای چاپ مقاله در این مجلات حتما باید مقاله اعتبار علمی بسیار بالایی داشته باشد پس به سطح علمی مقاله ای که نوشته اید توجه زیادی داشته باشید. و با توجه به اعتبار مقاله مجله مناسب را انتخاب کنید و مجله ای که انتخاب میکنید باید توجه داشته باشیدکه مجله انتخابی مورد تایید دانشگاهی که در آن تحصیل میکنید باشد.اگرمقاله ای که نوشته اید سطح علمی بالایی نداشته باشد اما به یک مجله معتبر ارسال کنید حتما رد خواهد شد.پس اولین و قابل توجه ترین نکته توجه به اعتبار مجله میباشد.

و نکته قابل توجه دیگری که بسیار حائز اهمیت میباشد توجه به نحوه دسترسی به مقاله خود در مجله میباشد.توجه به اینکه دسترسی کاربران به مقاله شما از نوع OPEN ACESS خواهد بود و یا CLOSE ACCESS. 

و سومین نکته قابل توجه در انتخاب ژورنال مناسب توجه به ایمپکت فاکور مجلات میباشد ایمپکت فاکتور ضریب تاثیر مجلات میباشد.

توجه به هر یک از موارد فوق در انتخاب مجله مناسب به شما کمک خواهد کرد که مجله مناسب را انتخاب کنید.

و علاوه بر موارد فوق مورد دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید زمینه رشته مقاله میباشد که هر مجله منحصرا در رشته های خاصی مقاله چاپ میکند و بنابر این حوزه رشته مقاله شما باید متناسب با موضوع مجله باشد.

هر یک از موارد فوق از عوامل و شروط اصلی در پذیرش مقاله میباشند و باید به هر یک از موارد توجه کافی داشته باشید.

ایندکس شدن ژورنال:

هر مجله ای، بایستی در پایگاه اطلاعاتی انتشارات خود نمایه شود. مثلا گروهی از مجلات که زیر نظر نتشارات ارزیویر هستند، در این پایگاه نمایه می شوند. همچنین مجلات دیگر همچون ISCوSCOPUS , .... مهم این است که شما اول ملاک خود را تعیین کنید که مجله باید در کجا ایندکس شود و سپس اقدام به جستجوی ژورنال های معتبر در آن پایگاه داده نمایید.

تعداد انتشار در سال:

برخی ژورنال ها ۱ یا ۲ بار در سال چاپ می‌شوند در حالی که برخی دیگر ۴ بار یا ۶ بار و حتی گاهی اوقات ۱۲ بار و بیشتر. هر چه ژورنالی شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند احتمال پذیرش بیشتر و زمان بررسی مقاله شما کمتر خواهد بود.

میزان ریجکت مقالات:

هر ژورنالی میزان مشخصی از ریجکت مقالات را دارد. برای مثال برخی ژورنال ها ۹۰ درصد مقالات ارسالی را ریجکت می‌کنند و برخی دیگر ۳۰ درصد را. هر چه میزان ریجکت مقالات کمتر باشد احتمال پذیرش مقاله شما در آن ژورنال ها بیشتر است. البته میزان ریجکت مجله به میزان انتشار در سال مجله نیز بستگی دارد.

اعضای هیئت داوران مجلات:

هر مجله ای برای بررسی مقالات ارسالی از داوران متخصص در ان موضوع دعوت به همکاری می کند تا بتواند نقالاتی که از لحاظ محتوایی خوب هستند را پذیرش نماید. مجله هایی که از هیئت داوران سرشناس استفاده می‌کنند به احتمال بیشتر کار شما را از جنبه علمی مورد توجه قرار خواهند داد و نه سایر جنبه‌ها. علاوه بر این حتی اکر مقاله شما ریجکت شود چیزهای بسیاری از این هیئت داوران خواهید آموخت. باید بدانید که حتی در ژورنال های معتبر نیز آشنا بودن با هیئت داوران و داشتن همکاری با ژورنال، در پذیرش مقاله نقش بسزایی دارد. هرچه میزان این همکاری از درصد بالاتری برخوردار باشد میزان کمک موسسه نیز به شما بیشتر خواهد بود.

مشخص بودن فرایند داوری:

باید خاطر نشان کرد که برخی ژورنال ها بر طبق یک برنامه زمانی منظم مقالات را داوری و تایید یا رد شدن آن را به شما اطلاع می‌دهند. اما برخی مجلات نظم مشخصی ندارند و گاهاً مقاله شما ماهها در دست داوران قرار دارد و سبب اتلاف وقت شما می‌شوند. در نتیجه مجله ای را برای چاپ مقاله انتخاب نمایید که پروسه داوری کوتاهی برای چاپ مقاله داشته باشد.

قرار نداشتن در لیست ژورنال های نامعتبر:

لازم به ذکر است که قبل از ارسال مقاله به یک ژورنال ابتدا جدیدترین و آخرین لیست ژورنال های نامعتبر (Blacklist)  وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه کرده و از نبودن نام ژورنال مورد نظرتان در این لیست مطمئن شوید.
حالا شما می‌توانید ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله خود انتخاب نمایید. فراموش نکنید که کار علمی شما که ماهها بر روی آن زحمت کشیده‌اید در این مرحله به ثمر می‌نشیند، بنابراین در انتخاب ژورنال عجله نکرده و با دقت عمل نمایید.

خدمات موسسه سینا در زمینه انتخاب ژورنال مناسب برای چاپ مقاله

از جمله خدمات ارزنده ای که موسسه سینا در زمینه پذیرش و چاپ مقاله ارائه میکند انتخاب مجله مناسب میباشد از آنجایی که کارشناسان موسسه سینا سابقه بسیار طولانی در همکاری با ژورنالهای مختلف دارند بنابر این با مطالعه بخش مختصری از مقاله شما میتوانند مناسب ترین مجله را برای مقاله شما معرفی کنند و علاوه بر آن مقاله را تبدیل به قالب و ساختار قابل قبول برای مجله کنند.و شما بتوانید به سادگی پذیرش مقاله را بگیرید.شما میتوانید از طریق آنلاین و یا شماره تماس و ایمیل چکیده مقاله را به کارشناس موسسه ارسال نمایید تا در اسرع وقت مناسب ترین مجله را برای مقاله شما معرفی کنند.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام