سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقدمه مقاله isi را چگونه بنویسیم؟

انتشار 21 آذر 1397
مطالعه 3 دقیقه

نخستین بخش از هر کتاب یا نوشته ای به مقدمه تعلق میگیرد این قسمت برای کمک بهتر نتایج مطلب میباشد علاوه بر این باید خواننده را جذب کند و موجب ایجاد انگیزه در خواننده شود پس باید با دقت نگارش گردد.

مقدمه مقاله isi را چگونه بنویسیم؟

در نگارش مقاله بعد از بخش چکیده مقدمه مقاله را آغاز میکنیم مقدمه معرفی کننده اهداف اصلی و ادبیات پژوهشی مقاله شما میباشد فردی که برای اولین بار میخواهد مقاله را مطالعه کند باید با خواندن مقاله با مسائلی که قرار است در داخل مقاله بخواند آشنا شود توجه داشته باشید که اکثر داوران مقاله را بر اساس مقدمه ارزیابی میکنند یعنی در 15 دقیقه اول با مطالعه مقدمه مقاله را پذیرش یا رد میکنند.مقدمه نیز مانند دیگر اجزای مقاله نظم وترتیب نگارشی خاص خود را دارد.اجزای اصلی مقدمه مقاله عبارتند از :1)ارائه زمينه و ديدگاه درباره موضوع و اهميت 2) مروري كوتاه بر متون علمي موجود3)بيان منطق منجر به انجام پژوهش4)بيان هدف مطالعه در نوشتن مقاله باید این  نکته را نیز در نظر داشت که محتوای مقاله را باید از کل به جز بنویسید تا در نهايت لزوم انجام مطالعه را براي تكميل آنچه تاكنون انجام شده روشن نمايد.توصیه یه ما به محققینی که تازه کار هستند و میخواهند برای اولین بار یک مقاله نگارش کنند این است که مقاله رابه اتمام رسانند و سپس شروع به نگارش مقدمه نمایند.سعی کنید برای نگارش این بخش از مقالات 3 سال اخیر استفاده کنید. زیرا مطالب بروزتری را ارائه می دهند و از طرفی از دید سردبیر مجله نیز این موضوع حائز اهمیت است.نکته قابل ذکر دیگری که در رابطه با مقدمه میتوان گقت توجه به تعداد کلمات مقدمه است پيشنهاد مي‌شود طول مقدمه حداكثر دو صفحه يا 6 / 1 كل مقاله باشد.

پیشینه تحقیق یا مرور ادبیات

منظور از عبارت مرور ادبیات، منابع اطلاعاتی است که در مطالعات اولیه خود قبل از شروع کار پژوهشی انجام داده و مطالبی را جمع آوری کرده بودید. بنابراین مرور ادبیات یعنی خلاصه سازی منابع اطلاعاتی موجود که با موضوع مورد مطالعه ما در ارتباط هستند. بیشترین حجم این بخش از مقاله را بیان پیشینه تحقیق شامل می شود. در واقع مرور ادبیات زمینه نظری و تجربی را برای تحقیق فراهم میکند تا با استفاده از نتایج کارهای محققان دیگر کار پژوهش خود را پیش ببرد.

مقدمه مقاله اطلاعات کافی در خصوص فرضیه های مقاله و اهمیت موضوع پژوهشی شما را در اختیار خواننده قرار می دهد. ضمن آن که تمامی تحقیقات انجام شده در ارتباط با موضوع شما را به اطلاع خواننده می رساند. . سعی کنید در قسمت مرور ادبیات مقالاتی را نقد و بررسی کنید که مستقیماً با موضوع مقاله شما در ارتباط هستند.  از جداول برای توضیح بیشتر و بهتر و جمع بندی مطالب خود استفاده کنید،

نکات مفید برای نگارش قسمت مرور ادبیات 

  • بیان نقد و بررسی مطالعات پیشین به زبان خودتان
  • دقت در ذکر منابع برای جلوگیری از اتهام به سرقت ادبی
  • تسلط بر موضوع در نقد و بررسی ها 
  • عدم نیاز به توضیحات اضافی و پیش از حد ( چرا که خوانندگان مقالات شما، همه رشته خودتان هستند)
  • استفاده از جدیدترین مقالات  در نگارش بخش مقدمه
  • کمک گرفتن از مقالات مروری معتبر
  • سازماندهی درست مطالعات پیشین در مقدمه تا مخاطب گیج نشود ( از مشابه ترین مطالعه به سمت مطالعاتی که تشابه کمتری دارند)
  • ایجاد بک تصئیر کلی از موضوع تحت مطالعه برای خواننده
  • در قسمت مرور ادبیات و کلیه قسمتهای دیگر مقاله، باید به گونه ای به مقالات و پژوهشهای قبلی خود اشاره کنید که داوران متوجه هویت شما نشوند.

ارائه کار تحقیقی خود

این قسمت معمولاً در یک بند و در قالب چند جمله نوشته میشود. در این قسمت است که به مخاطب میگویید که دقیقاً با نگارش مقاله به دنبال چه بودید. به عبارت ساده تر، با شناسایی شکاف ها بگویید اکنون شما در پرکردن این شکاف چه سهمی داشته اید و در این مقاله چه کاری را انجام داده اید که قبلاً انجام نشده است. از عبارات زیر کمک بگیرید:

  • "The main innovation in this article (to differentiate my/our efforts from those already published on the subject)…"

  • To the best of my/our knowledge…"
  • "As far as I am concerned…"
  • "the main contribution of current paper …" 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام