سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مناسب ترین مجله برای چاپ مقالات

انتشار 19 آذر 1397
مطالعه 2 دقیقه

از دغدغه های اصلی دانشجویان پس از نگارش مقاله انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله می باشد زیرا نیمی از اعتبار یک مقاله به مجله ای است که در آن چاپ شده است.

مناسب ترین مجله برای چاپ مقالات

تمامی محققین پس از نگارش مقاله باید در پی مجله ای مناسب باشند که بتوانند مقاله را در آن چاپ کنند که مهم ترین و حساس ترین قسمت در مرحله چاپ یک مقاله است امکان دارد که شما مقاله ای  را برای چاپ ارسال کنید و پس از مدتی متوجه شوید که پذیرش نشده است بنابر این شما باید اول در مورد مجلات مختلف تحقیق کنید که بدانید کدام مجله در حیطه علمی مقاله شما پذیرش دارد سپس مقاله را ارسال کنید مثلا مقالاتی که در حیطه پزشکی نگارش میشوند باید در مجلات  pubmed به چاپ برسند اگر در زمینه مجلات چاپ مقاله اطلاعات کافی ندارید میتوانید از موسسات مربوطه در این بخش کمک بخواهید این موسسات میتوانند با مطالعه مقاله شما مجله مناسب برای آن عنوان را به شما معرفی کنند.

اگر میخواهید این کار را بدون نیاز به موسسات انجام دهید ابتدا باید مجله مناسب را جستجو کنید مجله ای دقیق با عنوان و محتوای مقاله سرچ کنید.میتوانید در لیست مجلات jcr و یا wos کلمات کلیدی مقاله را سرچ کنید و مجله مرتبط را پیدا نمایید همچنین با مراجعه به سایت تامسون رویترز میتوانید اسم و مشخصات مجله (thomsonreuters.com) را بیابید و سپس در بخش coverage ایندکس های تخصصی مجلات ذکر میگردد. البته خیلی از مجلات isi listed دارای Zoological Record یا ایندکس عمومی و جنرال می باشند. این قبیل مجلات معمولا در رشته ها و حوزه های مختلف اقدام به پذیرش زود هنگام مقاله کرده و چاپ مقاله ماهیانه دارند.

مجلات دیگر و با اعتبار بیشتر دارای ایندکس تخصصی در coverage هستند. به عنوان مثال مجلاتی که در بخش coverage سایت تامسون دارای ایندکس تخصصی Social Sciences Citation Index هستند اقدام به پذیرش و چاپ مقاله در حوزه های علوم اجتماعی می کنند و یا مجلات با ایندکس Arts & Humanities Citation Index اقدام به پذیرش و چاپ مقاله در حوزه های هنر و علوم انسانی می کنند. معمولا مجلاتی که در تامسون در بخش coverage ایندکس تخصصی دارند، یا web of science و یا jcr بوده و از اعتبار بالایی برخوردارند.

به منظور ارزیابی زمان داوری، اکسپت و چاپ هم می توان مقالات چاپ مقاله شده در آخرین ولووم مجله را بررسی کرد، معمولا زمان دریافت، اکسپت و چاپ مقاله ابتدای مقاله ذکر می شود.

موسسه سینا بر این باور است که آگاه سازی قشر تحصیل کرده از وظایف موسسه می باشد و یاری رساندن به اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیل کرده را وظیفه ی بالقوه خود می داند. بنابراین شما فرهیخته گرانقدر در صورتی که حتی مجله ای را خودتان انتخاب نمودید اما فرصت رایزنی, سابمیت و ... را نداشتید همکاران ما در موسسه سینا آمادگی خود را جهت هر نوع کمک و مشاوره ای با کمترین هزینه اعلام می دارند.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل pub.sina@gmail.com
  • بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام