سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

موسسه چاپ و نشر کتاب

انتشار 8 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

هر فردی میتواند در هر زمینه ای که اطلاعات و دانش کافی دارد، دانش خود را در قالب کتاب جمع بندی، نگارش و منتشر کند و از این طریق، هم ارزش و جایگاه اجتماعی و شغلی  خود را ارتقاء دهد و هم از منافع مالی آن بهره مند شود.

موسسه چاپ و نشر کتاب

هر فردی میتواند در هر زمینه ای که اطلاعات و دانش کافی دارد، دانش خود را در قالب کتاب جمع بندی، نگارش و منتشر کند و از این طریق، هم ارزش و جایگاه اجتماعی و شغلی  خود را ارتقاء دهد و هم از منافع مالی آن بهره مند شود. افرادی نیز هستند که برای بهره مندی از امتیازات چاپ کتاب، چه تالیفی، چه ترجمه شده و چه پایان نامه ای که تبدیل به کتاب شده، در مرحله دفاع از پایان نامه و یا  تقویت رزومه برای مصاحبه دکتری، به چاپ کتاب گرایش پیدا میکنند. اما برای این کار نیاز است از خدمات موسسات معتبری که علاوه بر حوزه چاپ و نشر کتاب، در حوزه امور پژوهشی مانند تبدیل پایان نامه به کتاب نیز تخصص داشته باشند، استفاده گردد. زیرا چاپ و نشر کتاب فرایند پیچیده ایست که نیاز به تجربه و تخصص دارد. علاوه بر این، پروسه چاپ کتاب زمانبر بوده و نیاز به گرفتن مجوز و اموری از این قبیل دارد که موسساتی که کادری متخصص در این امور دارند با هماهنگی بین بخشهای مختلف خود، میتوانند به این پروسه سرعت ببخشند و کتاب شما را در موعد مقرر چاپ و تحویل دهند.

یکی از این موسسات که کاملترین خدمات چاپ و نشر کتاب را با مناسبترین قیمت به نویسندگان و مولفین عزیز ارائه میکند، موسسه سینا است که هر بخش از خدمات مرتبط با چاپ کتاب اعم از صفحه آرایی، حروفچینی، طراحی جلد، ویراستاری و دریافت مجوز های لازم برای چاپ توسط مجربترین کارشناسان موسسه انجام میگیرد تا در نهایت پروسه چاپ کتاب شما بی کم و کاست در سریعترین زمان طی شود. اگرچه روند چاپ کتاب یکسان است چه خود شما بخواهید کتاب را چاپ کنید و چه موسسات این کار را انجام دهند تفاوت چندانی ندارد و روال کار یکسانی باید طی شود اما موسسه سینا به دلیل سابقه زیادی که در زمینه مراحل اداری و قانونی چاپ کتاب دارد میتواند هر چه سریعتر کتاب را به چاپ برساند.

هدف از چاپ کتاب می تواند تالیف و نگارش باشد که در این شرایط بسته به دانش و پژوهش های انجام شده خود و دیگران می توانید نگارش کتاب را انجام دهید. همچنین هدف شما جمع آوری یا ترجمه کتاب نیز میتواند باشد.

پس از مشخص شدن هدف چاپ کتاب، لازم است مراحل چاپ کتاب و هزینه های اینکار را تا حدودی برای خودتان مشخص کنید و سپس نوشتن را شروع کنید. اما فراموش نکنید هیچ موضوعی پس از نوشته شدن به طور مستقیم برای چاپ نخواهد رفت. موضوعات نوشته شده باید از نظر نگارشی و بعضی قاعده ها و دستورالعمل مورد ویرایش (ویراستاری) قرار گیرد که لازم است اینکار توسط ویراستاران حرفه ای موسسه انجام گیرد.

بعد از ویراستاری، باید صفحه آرایی یا همان نظم دادن به موضوعات و هماهنگ کردن آن ها با عکس ها و طرح بندی موضوعات کتاب انجام شود. در مراحل چاپ کتاب این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

اصلی ترین و ضروری ترین قسمت از مراحل چاپ کتاب، دریافت مجوزهای چاپ، فیپا و شابک می باشد. بدون دریافت مجوز چاپ، شما نمی توانید چاپ کتاب خود را انجام دهید. این کار نیز توسط کارشناسان موسسه انجام خواهد گرفت.

در ادامه مراحل چاپ کتاب بعد از اخذ مجوز چاپ باید طراحی جلد انجام شود، اصلی ترین موضوع در طراحی جلد داشتن ایده نو می باشد، که بدین جهت از پیشنهادات نویسنده در مورد موضوعات کتاب به کار گرفته می شود و طرح پس از تایید نهایی نویسنده قطعی خواهد شد. در نهایت کتاب به چاپ می رسد، بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل، کتاب به چاپخانه موسسه ارسال می شود. صحافی کتاب گام آخر از مراحل چاپ کتاب برای آماده سازی کتاب می باشد که در آن پس از ترتیب فرم های به چاپ رسیده، کتاب توسط چسب سرد یا گرم به جلد وصل می شود.

مراحل چاپ کتاب در موسسه سینا

  • ارسال فایل مربوطه به کارشناسان موسسه
  • بررسی نمودن فایل
  • بستن قرارداد و تعیین هزینه چاپ کتاب و هماهنگی های موردنیاز به منظور چاپ کتاب مانند ویراستاری، طرح جلد و …
  • دریافت شماره شابک 
  • اخذ فیپا
  • اخذ مجوز براساس فایل نهایی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی
  • ارسال اثر نهایی به لیتوگرافی، چاپخانه و در آخر صحافی
  • چاپ کتاب در تیراژ درخواستی مشتری و ارسال کتاب چاپ شده به آدرس پستی وی

بیشتر بخوانید:

هزینه های چاپ کتاب

مراحل ترجمه و چاپ کتاب

قوانین چاپ و نشر کتاب

چاپ کتاب در انتشارات خارجی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام