سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقالات علمی پژوهشی حقوق و جزا

انتشار 20 تیر 1398
مطالعه 3 دقیقه

یکی از انواع مقاله های علمی که در جوامع ما مخاطبش افراد متخصص و دانشگاهیان هستند و از اعتبار بالایی در محافل علمی برخوردار هستند، مقاله های علمی پژوهشی حقوق و جزا می باشد .

مقالات علمی پژوهشی حقوق و جزا

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

مقاله علمی پژوهشی به مقاله‎‌ ای گویند که در نگارش آن به جای پرداختن به نتایج تحقیقات پیشین در زمینه تحقیقاتی، به داشتن یک ایده نو و نوآوری نسبت به تحقیقات پیش پرداخته شده باشد. این مقلات اغلب داده های خامی هستند که قبلا پژوهش یا تحقیق بر روی آنها انجام نگرفته است و بر روی تحقیقات پیشین تمرکزی ندارند.

مقاله علمی پژوهشی تحقیقی ایست که محقق بر اساس یک پژوهشی که انجام داده است آن را نگارش  و جهت اشتراک گذاری نتایج آن به چاپ می رساند و یکی از منابع مهم علمی مقالات پژوهشی به شمار میروند.

تمامی مجلات علمی معمولا این مقالات را در اولویت اولیه چاپ خود قرار می دهند و این مقالات باید دارای فرضیه و سوال تحقیق باشند و روند پژوهش پاسخ به سوال و فرضیات میباشد. اشخاصی این مقالات را می نویسند که پژوهش انجام داده اند و موارد زیر را باید رعایت کنند.

مقاله علمی پژوهشی به رفع یک مشکل خاص اختصاص داده می‌شود که قبلاً درباره آن راه حلی ارائه نشده است و یا راه حل‌های ارائه داده شده شک برانگیز هستند. مقالات علمی پژوهشی اغلب دارای موارد تحقیقاتی خاصی هستند.

تصویر
موارد مختلف یک مقاله علمی پژوهشی چیست ؟

در نوشتن مقالات علمی پژوهشی باید استانداردها و الگوهای خاصی را مد نظر گرفت و در نگارش یک مقاله استاندارد باید این موارد رعایت شده باشند. این موارد شامل:

  • عنوان مقاله علمی پژوهشی
  • فهرست مقاله
  • معرفی یا اطلاعات پیش زمینه
  • مرور ادبیات
  • روش تحقیق
  • نتایج مقاله علمی پژوهشی
  • تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده
  • نتیجه‌گیری و پیشنهادات برای تحقیقات آینده
تصویر
 

 

مقالات علمی پژوهشی حقوق جزا

بنابراین تمامی مقالات علمی پژوهشی در زمینه حقوق جزا نیز که توسط پژوهشگران مورد تحقیق قرار می گیرند باید اصول و قوانین نوشتاری یک مقاله علمی پژوهشی را رعایت کرده و دقت لازم را به عمل بیاورند. یک نویسنده مقاله حقوق و جزا باید با سوال تحقیق خود آشنایی کامل داشته باشد، و بداند که به دنبال پاسخ چه سوالی است به همین دلیل باید پیشینه حقوق جزا را کامل بداند و به آن واقف باشد.

بنابراین به یک مطالعه گسترده نیاز خواهد بود تا پیشینه موضوع خود را خوب تحقیق کنید. مطالعه باید به صورت جامع و کاملا در حیطه موضوع نویسنده باشد و از پرداختن به مسائل جانبی و یا دور از موضوع اجتناب شود.

بعد از انجام این مراحل مقاله باید توسط نویسنده بخش بندی شود چرا که یک مقاله پژوهشی جزا نیز همانند سایر مقالات ساختار مشخصی دارد و اندکی تغییر در آن صورت می گیرد که این بخشها به ترتیب شامل مقدمه، روش ها، بحث و نتیجه گیری  می باشد.

مقدمه : مقدمه به ضرورت انجام پژوهش و مطالعه تاریخچه موضوع می پردازد .

مواد و روش ها : در این بخش به توضیح کاملی از آنچه به عنوان مواد پژوهش در مورد حقوق جزا استفاده شده است مطابق با موضوع پژوهش و روش های انجام پژوهش پرداخته میشود. این بخش باید به گونه ای نگارش گردد که محققین پس خواندن آن بتوانند کاملا تحقیق  را بازسازی کنند و نتایج مشابه مشاهده نمایند.

در بحث نتیجه گیری نتایج پژوهش بیان می شود و به استدلالات موجود به بحث و نتیجه گیری در مورد نتایج بدست آمده پرداخته می شود. نتایج باید کامل و خلاصه وار بیان شوند همچنین تمام منابع و مراجع باید معرفی شوند.
بعد از به اتمام رسیدن نگارش مقاله، برای مقاله یک مجله معتبر داخلی و یا خارجی باید جستجو شود تا برای انتشار ارسال شود. البته مقاله شما باید با فرمت مجله انتخابیتان مغایرت داشته باشد زیرا هر مجله برای چاپ مقاله فرمت خاصی را مد نظر می گیرد. لذا فرمت مشخصی برای هر مجله وجود دارد که باید مقاله خود را برای ارسال به هر نشریه به فرمت درخواستی نشریه اصلاح نموده و سپس ارسال نمایید .

تصویر
 
خدمات موسسه سینا در مورد چاپ مقالات حقوق

در موسسه سینا تمامی  قالب مقاله نویسی، چاپ مقاله، تبدیل مقاله به پایان نامه، انجام طرح های پژوهشی، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی در تمامی رشته ها و ... به متقاضیان محترم ارائه می گردد. بدیهی است همکاران  محترم از ابتدا تا انتهای پروژه در کنار شما بوده و گام به گام شما را در رسیدن به مقصود خود همراهی می نمایند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام