سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله بیس یا مقاله پایه چیست؟

انتشار 6 تیر 1400
مطالعه 2 دقیقه

به زبان ساده مقاله بیس به مقاله‌ای گفته می شود که شما در پژوهش خود (پایان نامه، مقاله) از آن بیشترین استفاده را می کنید.

مقاله بیس یا مقاله پایه چیست؟

برای نگارش یک مقاله و یا پایان نامه پژوهشی ، پژوهشگر می تواند از چند مقاله و یا چند پایان نامه استفاده نماید، اما دراین بین نویسنده از یک یا دو مقاله بیشترین استفاده را در نگارش پایان نامه و یا مقاله خود می کند.

نگارش پروپوزال و مقاله از مقاله بیس

تمام دانشجویان مقطه ارشد و دکتری از زمان ورود به دانشگاه باید به فکر پایان نامه خود باشند، بهتر هست هر دانشجویی قبل از ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی حوزه های مورد علاقه خود را مشخص کند و بداند میخواهد پایان نامه خود را در چه موضوعی کار کند. با توجه به طولانی بودن فرآیند نوشتن پایان نامه، وقتی دانشجو به موضوع انتخابی علاقه مند نباشد، نگارش پایان نامه از همان روزهای اول برای او خسته کننده خواهد بود. معمولا پیش می آید که دانشجو موضوع خاصی مدنظر ندارد در این مواقع باید از استاد راهنما کمک خواست تا یک یا چند موضوع را که قابلیت انجام پژوهش را دارند به دانشجو معرفی نماید. استاد راهنما در کنار انتخاب موضوع، چندین سایت و ژورنال معتبر انگلیسی زبان هم برای جستجو مقالات هم راستا با موضوع انتخابی به دانشجو معرفی می کند.
قبل از اقدام به نگارش پایان نامه باید ابتدا پروپوزال نوشته شود. برای نگارش پروپوزال دانشجو باید چندین مقاله بیس و یا پایه مرتبط با موضوع خود را مطالعه کند تا بتواند با استفاده از آن ها پروپوزال خود را بنویسد.

  • از جمله سایت های معتبر برای جستجوی مقاله بیس عبارتند از:

ساینس دایرکت (Science Direct)
یکی از بهترین سایت ها برای پیدا کردن مقاله بیس سایت دابرکت می باشد که در این سایت میتوانید در جعبه جستجو key words، موضوع خود را وارد کنید و مقالات مرتبط با موضوع جستجو شده را مشاهده نمایید.
بعد از دانلود مقالات مرتبط با موضوع، چکیده مقالات را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که هم سو با موضوع شما باشد.
بعد از مطالعه مقالات مختلف، یک یا دو مقاله خواهید یافت که از همه بیشتر به موضوع شما نزدیک هستند. در واقع چنین مقاله ای، مقاله بیس یا مقاله پایه کار پژوهشی شما خواهد بود و شما از این مقاله بیشتر از سایر مقالات و پایان نامه ها در نگارش بخش های مختلف پروپوزال و پایان نامه خود استفاده خواهید کرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام