سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله ISI

انتشار 4 اردیبهشت 1398
مطالعه 4 دقیقه

مقالاتی که در سایت موسسه تامسون رویترز نمایه می شوند به مقالات ISI معروف اند و به دو گروه ایمپکت دار و بدون ایمپکت رتبه بندی می شوند.

مقاله ISI

موسسه تامسون رویترز به طور سالانه مجلات انگلیسی زبان را از لحاظ اعتبار علمی ارزیابی و طی گزارشی تحت عنوان گزارش استنادی مجلات Journal Citation Reports منتشر می نماید. مجلاتی که در سایت این موسسه نمایه می شوند به مجلات ISI مشهورند. این مجلات در دو گروه بر اساس شاخصی به نام ضریب تاثیر رتبه بندی می شوند که مجلاتی دارای ضریب تاثیر یا ایمپکت فاکتور باشند را مجلات ISI یایمپکت دار و مجلات فاقد ضریب تاثیر را مجلات ISI Listed می نامند.

ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر چیست؟

ایمپکت فاکتور impact factor که به صورت IF نیز نشان داده می شود؛ میانگین تعداد دفعاتی است که مقالات یک مجله در دو سال قبل رفرنس داده شده اند. ایمپکت فاکتور به صورت سالانه برای مجلاتی که در لیست مجلات تامسون رویترز قرار دارند محاسبه می شود. این موسسه هر سال در ماه ژوئن (ماه ۶ میلادی) ایمپکت فاکتورهای مجلات در سال قبل را منتشر میکند که البته دستیابی به این ایمپکت فاکتورها هم رایگان نیست. این ضریب برای مجله محاسبه می شود و نه برای نویسنده یا مقاله.

همانطور که گفته شد موسسه اطلاعات علمی تامسون رویترز به طور سالانه اقدام به ارزیابی اعتبار علمی مجلات انگلیسی زبان می کند به همین دلیل هر سال تعداد مجلاتی که در لیست JCR قرار می گیرند متفاوت است. گاه ممکن است یک نشریه در این فهرست قرار گیرد ولی به دلیل افت بار علمی مقالات چاپ شده در آن، در سال بعد از فهرست JCR خارج شود. مقالاتی که در این مجلات به چاپ می رسند به نام مقالات ISI شناخته می شوند.

انواع مقاله ISI

  • مجلات ISI ایمپکت دار یا JCR

 مجلات ایمپکت دار داوری سختگیرانه دارند و غیر تضمینی هستند که از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردارند  زیرا این مجلات عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند و به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی نمی باشد. مجلات ایمپکت دار در رتبه بندی مجلات بین المللی در درجه A قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه ی اکسپت Close Access هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند. این مجلات هزینه ی خود را از خوانندگان مجلات دریافت می کنند. در واقع کسانی که می خواهند از این مقالات استفاده کنند، باید برای دانلود مقالات، هزینه ای را به عنوان اشتراک به مجله پرداخت نمایند. مراحل داوری و مدت زمان آن در مجلات ایمپکت دار متفاوت بوده و به عدد ضریب تاثیر آن بستگی ندارد. داوری این مجلات کاملا تخصصی بوده و در برخی از مجلات ممکن است بیش از 2 داور مقاله را مورد بررسی قرار دهند. نویسندگان و داوران هیچ شناختی از هم ندارند و همین امر باعث می شود که داوری در این مجلات بدون قضاوت شخصی و در یک سطح انجام گیرد.

این مجلات به دلیل اعتبار علمی بالایی که دارند برای دفاع پایان نامه و فارغ التحصیلی و همچنین ارتقای درجه علمی مورد توجه دانشجویان و اساتید قرار می گیرند.

  • مجلات بدون ایمپکت یا ISI Listed

مجلات بدون ایمپکت دارای داوری راحت تری نسبت به مجلات ایمپکت دار هستند و تا حدودی تضمینی بوده و و در درجه B رتبه بندی مجلات بین المللی قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه اکسپت Open Access هستند که تمام هزینه های پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت می کنند و امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند. این مقالات پس از چاپ در سایت مجلات نمایه شده و افراد می توانند کل مقاله را رایگان دانلود کنند. لازم به ذکر است که Open access بودن مقاله، شانس ارجاعات (Citation) آن را افزایش می دهد.

این مجلات معمولا بیشتر مورد توجه داوطلبین مصاحبه دکتری و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشدی که می خواهند دو نمره پایان نامه را دریافت کنند قرار دارد.

مزایای چاپ مقاله ISI       

  • افزایش رتبه علمی اساتید
  • پذیرش به عنوان عضو هیئت علمی
  • عضویت در بنیاد ملی نخبگان
  • پذیرش راحت تر در مقطع دکتری
  • اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی
  • استخدام راحت تر در مراکز دولتی و خصوصی
  • پذیرش بدون کنکور در مقاطع و رشته های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی

روند چاپ مقاله ISI در موسسه سینا

  • ثبت درخواست از طریق موسسه و ذکر شماره تماس، تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند
  • ارسال چکیده مقاله و  اطالاعات هویتی: کارشناسان ما سریعا به درخواست شما را از طریق ایمیل یا تماس تلفنی، جواب داده و از شما می خواهند تا چکیده مقاله ی خود را همراه با اطلاعات هویتی، به آنها ایمیل کنید.
  • پیشنهاد ژورنال های مناسب برای حوزه ی تخصصی شما: با توجه به رشته تخصصی شما و موضوع مقاله ی انتخابی، 2 الی 3 ژورنال برای بررسی، به شما پیشنهاد می  شود.
  • انتخاب مجله از سوی شما: شما پس از مشورت با استاد راهنمای خود و گرفتن تاییدیه از پژوهش دانشگاه مبنی بر صحت اعتبار مجله، یکی از ژورنالها را انتخاب میکنید.
  • سابمیت مقاله به ژورنال درخواستی

 طبق روال موسسه سینا، جهت ارسال مقالات برای مجلات تضمینی در ابتدا هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. بعد از مشخص شدن نتایج داوری چنانچه مقاله پذیرش شده باشد مبلغ را از مشتری دریافت نموده و اقدامات لازم جهت اخذ نامه پذیرش نهایی از مجله صورت می گیرد. ولی چنانچه مقاله ریجکت شده باشد مجله دیگری معرفی و جایگزین می شود و هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.

پس از سابمیت ، یووزر - پسوورد دریافتی را برای اینکه خود نویسنده بتواند پروسه ی مقاله ی خود را پیگیری کند، در اختیار او قرار میدهیم و خود موسسه هر هفته پیگیری های لازم را برای چاپ سریع مقاله، انجام خواهد داد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام