سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله کنفرانس ملی و بین المللی داخلی و خارجی

انتشار 29 آبان 1399
مطالعه 5 دقیقه

حتما با عناوینی مانند مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی آشنا هستید. آیا میدانید هر کدام چه معنی دارند؟

مقاله کنفرانس ملی و بین المللی داخلی و خارجی

در این مقاله برایتان درباره مقالات ژورنالی و کنفرانسی به طور مبسوط صحبت خواهیم کرد. باید بدانید که ویژگی ها و روند آماده سازی مقالات ژورنالی و کنفرانسی به چه ترتیب است و چاپ مقاله در هر یک از آنها چطور به اعتباربخشیدن به رزومه علمی تان کمک خواهد کرد.

مقاله ژورنالی چیست؟

اولین نکته ای که میان دو نوع مقاله علمی کنفرانسی و ژورنالی تفاوت ایجاد می­کند، نحوه ارائه آنهاست. از نام هر یک هم کاملا برمی آید که قرار است در چه بسترهایی ارائه شوند. مقالات ژورنالی یعنی مقالاتی که در ژورنال ها یا همان مجلات علمی چاپ می شوند.

مقاله کنفرانسی چیست؟

کنفرانس جایی است که محققان و اساتید گرد هم جمع می شوند و درباره یک موضوع علمی و تحقیقاتی بحث و گفتگو می­کنند. در بیشتر کنفرانس های دانشگاهی و علمی، نویسندگان و محققان برای معرفی و ارائه جدیدترین پژوهش ­ها و تحقیقاتی که انجام داده اند حاضر می­ شوند و سایرین برای مشاهده و بررسی این موضوع آنها را همراهی می کنند. که در این صورت، این ارائه به صورت شفاهی و با تصاویر خواهد بود.

به همین دلیل کنفرانس ها بهترین مکان برای آشنایی محققان با حوزه های علمی مختلف هستند و می توانند فضایی جذاب برای تبادلات علمی باشند. مقالات کنفرانسی معمولا بسیار زودتر از مقالات ژورنالی بررسی می شوند و اگر محتوای خوبی داشته باشند. چون قرار است که هر کنفرانس در تاریخی مشخص انجام و برگزار شود، با ارائه مقاله خود به آن کنفرانس خاص می توانید سریع تر تکلیف کارتان را بابت پذیرش شدن یا نشدن بدانید.

انواع مقالات کنفرانسی

مقالات کنفرانسی در قالب های زیر ارائه می شوند:

  • ارائه شفاهی(oral)
  • ارائه پوستر(poster)
  • کارگاه ها (workshops)

ارائه شفاهی

در ارائه شفاهی نویسنده باید در مقابل افراد جمع حاضر شود و کار خود را در قالب پاورپوینت با توضیحات شفاهی شرح بدهد.

این ارائه نباید چندان طولانی باشد و تقریبا برای هر محقق حدود ۲۰ دقیقه زمان داده می شود. پس باید ارائه مقاله و یا تحقیق به صورت خلاصه و جامع باشد. استفاده از ویژگی های بصری نرم افزار پاورپوینت در ارائه مقاله می تواند کمک شایانی به انتقال درست مفاهیم کند.

حدود ۵ دقیقه از زمان ارائه هم به پرسش داورها و حضار اختصاص پیدا می کند که باید محقق توانایی پاسخ گویی درست و کامل را در زمینه تحقیقاتی خود داشته باشد.

ارائه پوستر

ارائه مقالات کنفرانسی در قالب پوستر که در کنفرانس های گوناگون رواج دارد، نوع دیگری از ارائه می باشد. یعنی شرکت کنندگانی که مقاله ای را به نگارش درآورده اند، این امکان را دارند که مقاله شان را به شکل پوستر آماده و در کنفرانس ارائه دهند.

تفاوت میان کنفرانس/ همایش/ کنگره/ سمینار/ سمپوزیوم چیست؟

هر یک از این واژگان تعاریفی دارند که به آن می پردازیم.

  • همایش: یک واژه کلی استو به هر نشستی که با بیش از دو نفر برگزار شود، گفته می شود. .
  • کنگره: مفهوم و عنوانی اختصاصی تر است. از کلمه کنگره برای نشست ها و همایش هایی استفاده می شود که در آن افراد حرفه ای و تخصصی برای تصمیم گیری حول موضوعی مهم گرد هم جمع می شوند. تعداد افراد شرکت کننده در کنگره ها بیشتر خواهد بود و مدت زمان برگزاری شان هم چند روز است.
  • کنفرانس : از افرادی متخصص در حوزه های مختلف تشکیل می شوند که برای توسعه ارتباطات و تبادل نظر گرد هم می آیند. ابعاد کنفرانس ها از کنگره ها کوچک تر است و بر خلاف کنگره ها برای تصمیم گیری حول موضوع خلاصی تشکیل نمیشوند.
  • سمینار : شکل محدودتر کنفرانس ها هستند.
  • سمپوزیوم : ابعاد این نشست ها بزرگ است و افراد حاضر در آنها هم متخصصانی هستند که ضمن شنونده بودن، نظرات خود را هم پیرامون مبحثی به شدت تخصصی مطرح می کنند.

سایت های داخلی اطلاع رسانی کنفرانس ها

سایت های اطلاع رسانی داخلی که به شما تاریخ و عناوین کنفرانس ها را اطلاع می دهند به شرح زیر هستند:

  • سیویلیکا؛ civilica.com
  • اس.آی.دی؛ sid.ir
  • کنفرانس جو؛ conferencejoo.ir
  • آل کنفرانسز؛ allconferences.ir

در این سایت های داخلی همایش ها و کنفرانس هایی که در طول سال در کشور برگزار می شوند، ذکر می گردند.

سایت های خارجی اطلاع رسانی کنفرانس ها

سایت های اطلاع رسانی خارجی که به شما تاریخ و عناوین کنفرانس ها را اطلاع می دهند به شرح زیر هستند:

  • آل کنفرانسز؛ allconferences.com (دقت کنید که این سایت دارای پسوند داتکام است)
  • کنفرانس آلرتز؛ conferencealerts.com

به غیر از این سایت ها ، شما میتوانید با جست وجو کردن در سایت گوگل با موضوع موردنظرتان به همراه واژه کنفرانس ، موارد بیشتری را پیدا کنید. لازم است که باید اندکی به زبان انگلیسی وارد باشید تا در جریان امور قرار بگیرید و بدانید که در کجا و چه موقع کنفرانس ها برگزار خواهند شد.

ساختار مقالات کنفرانسی

برای نگارش مقاله کنفرانسی باید به ساختار مقاله نویسی و فرمت بندی مقاله در کنفرانس ها توجه داشته باشید. به طور کلی بخش های مختلفی که مقاله را تشکیل می دهند به این شرح هستند:

  • عنوان؛
  • چکیده؛
  • مقدمه؛
  • روش شناسی؛
  • نتایج؛
  • بحث؛
  • نتیجه گیری؛
  • منابع.

حال بسته به اینکه ساختار موردنظر هر کنفرانس چه باشد، این ساختار می تواند دستخوش تغییراتی هم شود. علاوه بر اینکه باید مقاله کنفرانسی را براساس ساختار همایش موردنظرتان بنویسید، لازم است که مشخص کنید، قرار است آن را به چه شکلی ارائه بدهید. برای آگاهی از همه این موارد، لازم است که به سایت کنفرانس موردنظرتان مراجعه نمایید و قالب ها و ساختارهای کار را بررسی کنید.

  • امتیاز کنفرانس در رزومه

  • دانشجویانی که قصد شرکت در مصاحبه های دکتری را دارند میتوانند از امتیاز مقاله کنفراسی بهره مند شوند. امتیاز پژوهشی هر مقاله کنفرانسی ملی در امتیاز بندی مصاحبه دکتری 99 ، یک امتیاز و مقاله کنفراس بین المللی 2 امتیاز بود. که این امتیاز می تواند برای سالهای بعدی متغییر باشد.
  • اساتید دانشگاهی برای ارتقا رتبه علمی خود نیز نیازمند شرکت در کنفرانس ها و ارائه مقالات خود هستند.
  • پزشکان و متخصصین برای تمدید اعتبار مطب خود نیز نیازمند اخذ امتیاز شرکت در کنفرانس های تخصصی هستند.
  • دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور عزیزمان را دارند نیز نیازمند ارتقا رزومه خود هستند که امیتاز شرکت در کنفرانس های بین المللی جز این امتیازات محسوب می شود.

در آخر

برای ارسال مقاله خود به کنفرانس های ملی و بین المللی داخلی و خارجی میتوانید از طریق موسسه سینا اقدام نمایید. چنانچه مقاله اماده نداشته باشید محققان خبره و متخصص موسسه سینا میتوانند از پایان نامه شما مقاله استخراج کرده و برای ترجمه و ارسال به کنفرانس های ملی و بین المللی اقدام نمایند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام و وقت بخیر مقاله ای که برای کنفراس ملی ارائه میشود معمولا در قالب چند صفحه باید باشد ؟
سلام و عرض ادب احتراما با توجه به فرمت کنفرانس می تواند تعداد کلمات و یا صفحات متفاوت باشد. برای بررسی لطفا نام کنفرانس را از طریق تلگرام، واتس آپ و یا ایمیل ارسال بفرمایید تا بررسی شده و اقدام شود. با تشکر
7 ماه پیش
بازدیدکننده

Z
با سلام و وقت بخیر مقاله ای که برای کنفراس ملی ارائه میشود معمولا در قالب چند صفحه باید باشد ؟
7 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام خسته نباشید زمانی که یک مقاله در یک کنفرانس سابمیت می شود به صورت پوستر 1)آیا چاپ شدن آن قطعی است؟ 2)آیا برای پوستر هم به سوالات داوران باید پاسخ داد؟ 3)می توان حضوری در کنفرانس شرکت نکرد و فقط فایل پوستر را ارسال کرد؟
سلام و عرض ادب احتراما باتوجه به شرایط کنفرانس می تواند پاسخ ها متفاوت باشند. چون هر کنفرانس شرایط خاص خود را دارد بعضی ها حضوری حتما باید تشریف ببرید بعضی ها به صورت انلاین برگزار می شوندو ....
1 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام خسته نباشید زمانی که یک مقاله در یک کنفرانس سابمیت می شود به صورت پوستر 1)آیا چاپ شدن آن قطعی است؟ 2)آیا برای پوستر هم به سوالات داوران باید پاسخ داد؟ 3)می توان حضوری در کنفرانس شرکت نکرد و فقط فایل پوستر را ارسال کرد؟
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام. یک کنفرانس بین المللی که در ایران برگزار میشه و سال اولش هم هست چقدر اعتبار داره؟ چجوری میشه اعتبار اینجور کنفرانس ها رو سنجید؟
سلام و عرض ادب احتراما اعتبار کنفرانس ها را می توانید از مقالات چاپ شده در کنفرانس بسنجید. با تشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام. یک کنفرانس بین المللی که در ایران برگزار میشه و سال اولش هم هست چقدر اعتبار داره؟ چجوری میشه اعتبار اینجور کنفرانس ها رو سنجید؟
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام