سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله نویسی علمی پژوهشی و ISI

انتشار 8 خرداد 1399
مطالعه 3 دقیقه

به دلیل نیاز مبرم دانشجویان و اساتید به داشتن مقاله ، در این صفحه به اهمیت چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی و شیوه درست مقاله نویسی علمی پژوهشی و ای اس ای خواهیم پرداخت.

مقاله نویسی علمی پژوهشی و ISI

آیا می‌دانید مقالات علمی دارای امتیاز در پذیرش دکتری و نیز ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌هاست؟

بر اساس آخرین جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری، داشتن مقاله در مصاحبه می‌تواند تا 32 امتیاز از 100 امتیاز مصاحبه دکتری را به همراه داشته باشد! همچنین داشتن مقاله در جذب هیأت علمی و نیز ارتقای هیأت علمی دانشگاه‌ها تأثیر قابل توجهی دارد.

آیا می‌دانید با دانستن برخی اصول می‌توانید ساده‌تر مسیر نگارش تا گرفتن اکسپت مقالات علمی را طی کنید؟

نحوه نوشتن مقاله موضوعی است که همواره برای داوطلبان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای ابهام و موجب سردرگمی است. اما با دانستن برخی اصول، برای همیشه از این سردرگمی رها خواهید شد و می‌توانید خودتان به راحتی این مسیر را طی کنید.

یادتان باشد که اصول نگارش مقاله علمی چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی یکسان است. با فراگیری این اصول، نیازی به شرکت در کارگاه آموزشی مقاله نویسی به زبان انگلیسی ندارید. در حقیقت تنها چیزی که شما برای پذیرش مقاله در مجلات معتبر نیاز دارید، دانش نسبی زبان تخصصی و فراگیری اصول نگارش و ارسال مقاله است.

آیا می‌دانید برای یافتن مجله مناسب جهت ارسال مقاله خود باید چگونه اقدام کنید؟

یافتن مجله مناسب برای ارسال مقاله فرآیند پیچیده‌ای نیست و تکنیک‌هایی برای این مورد وجود دارد. ضمن این که برخی معیارها نیز برای ارسال مقاله به مجله باید مدنظر قرار گیرد.

آیا می‌دانید چاپ مقاله در برخی مجلات فاقد اعتبار و امتیاز است؟

برای ارزیابی کارهای تحقیقاتی انجام‌شده، مهم‌ترین پارامتر، اعتبار مجله‌ای است که مقاله در آن چاپ شده است. با توجه به فعالیت شرکت‌های مشاوره و سوء استفاده بعضی از این شرکت‌ها، در هنگام انتخاب مجله باید مراقب باشید که مجله مدنظرتان دارای اعتبار کافی باشد. در غیر این صورت تنها به شما امتیازی بابت مقاله تعلق نمی‌گیرد، بلکه ممکن است اثری منفی در رزومه علمی شما نیز داشته باشد!

آیا می‌دانید برای پاسخ دادن به ایرادات گرفته‌شده به مقاله از سوی داوران باید چه اصولی را رعایت کنید؟

پس از ارسال مقاله و طی شدن مراحل داوری، (در صورت عدم رد شدن) معمولاً مقاله شما نیازمند بازنگری است. اما پاسخ به داوران نیز قواعد خاص خود را دارد، به نحوی که عدم توجه به این اصول می‌تواند منجر به رد شدن مقاله شما شود.

تصویر

آموزش مقاله نویسی

نگارش مقالات علمی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاوه بر این که در پذیرش آنها در مقاطع تحصیلی بالاتر (دکتری و پسادکتری) و دفاع از پایان نامه مؤثر است، می تواند در ارتقای شغلی و نیز جذب آنها به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه ها مؤثر باشد.

موسسه سینا با فراهم کردم بهترین شرایط چاپ مقاله با تیم متخصص خود ، مسیر استخراج تا گرفتن پذیرش و چاپ را برای دانشجویان اسان تر می کند. از این رو دانشجویان میتوانند پایان نامه خود را برای استخراج مقاله به محقق متخصص رشته خود در موسسه سینا بسپارند. در این راستا ترجمه تخصصی مقالات توسط متخصصان رشته با داشتن گارانتی کیفی در موسسه سینا انجام می شوند.

به همان اندازه که نگارش و استخراج مقاله از پایان نامه دارای اهمیت می باشد انتخاب مجله مناسبی که مورد تایید دانشگاه و در راستای اهداف دانشجو باشد از اهمیت بالایی برخورددار است. کارشناسان موسسه سینا با داشتن تجربه چندین ساله در زمینه انتخاب مجله ، میتوانند مشاوره ی کامل و صحیحی را برای انتخاب مجله معتبر ارائه دهند.

تنها ارسال مقاله به مجله به منزله پذیرش مقاله نمی باشد و باید مجله داوری را بر اساس معیار های خود انجام دهد که ممکن هست نیاز به بازنگری و تصحیح مقاله توسط نویسنده باشد. در این مرحله نیز کارشناسان موسسه سینا در خدمت نویسندگان هستند تا با کمک به آنها تصحیح مقاله را تعجیل دهند.

خدمات موسسه سینا

استخراج مقاله از پایان نامه

ترجمه تخصصی مقالات

چاپ تضمینی مقاله

رفع پارافریز مقالات

ویرایش ادبی و گرامری مقالات

چاپ کتاب

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام