سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله و پایان نامه

انتشار 8 بهمن 1399
مطالعه 4 دقیقه

پایان‌نامه یا تز یا رساله، نوشته‌ای است که به‌وسیله دانشجو زیر نظر کلی یک هیأت علمی دانشگاهی نگارش می شود . مقاله خلاصه ای از پایان نامه است که در مجلات با هدف دسترسی تمام جامعه علمی به چاپ میرسد تا پژوهشگران دیگر با تکیه بر این یافته ها ، تحقیقات آتی را به درستی انجام دهند.

مقاله و پایان نامه

پایان نامه

پایان نامه نویسی یکی از مهمترین بخش ها جهت اخذ مدرک تحصیلی، در دوره تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکتری می باشد. از این رو دانشجویان باید کاملا با نحوه نگارش پایان نامه یا تز دکتری آشنا گردند. فرمت نگارش عموما مشخص و دارای پنج فصل کلی می باشد که به اختصار در ادامه توضیح داده خواهد شد. در نظر داشته باشید که با توجه به فرمت نگارش پایان نامه هر دانشگاه ممکن است برخی قسمت ها تغییر یابد. و هر دانشگاه فرمت نگارش خاص خود را داراست.

مقاله

مقاله یک بخش طولانی از نوشته ای است که پایان نامه یا تحقیقی را ارائه می دهد.کلمه ی مقاله بر گرفته از کلمه ی لاتین "exagium" است که به معنای ارائه ی یک مورد است.

معمولا دانشجویان مقطع ارشد و دکتری که برای دفاع و نمره پایان نامه نیاز به ارائه مقاله در راستای پایان نامه خود دارند ، تمایل دارند از پایان نامه خود مقاله استخراج کنند.

تفاوت های مقاله و پایان نامه

مهم ترین تفاوت اساسی میان پایان نامه و مقاله، کوتاه تر بودن مقاله نسبت به پایان نامه است. پایان نامه اصولا نتیجه یک مطالعه کلی و عمیق در یک موضوع است در حالی که مقاله معمولا به مباحث خاص برگرفته از پایان نامه می پردازد. از اینروست که گاهی می توان از یک پایان نامه بیش از یک مقاله استخراج کرد. اما توجه نمایید که تبدیل پایان نامه به مقاله ، صرفا کپی کردن و خلاصه نویسی از پایان نامه نیست بلکه ظرایف و نکات تخصصی بسیاری در این میان دخیل است. برای نوشتن و استخراج مقاله از پایان نامه می بایست با شناخت و درک کافی از ساختار و اهداف مقاله با مهارت حرفه ای و تخصصی ، از مطالب پایان نامه استفاده کرد. به طور کلی پایان نامه از فصل هایی تشکیل شده اند که به طور مفصل ابعاد مختلف موضوع، روش ها و یافته های تحقیق را شرح می دهند. در حالی که مقاله تنها شامل بخش منتخبی از پایان نامه با استانداردهای مجلات علمی معتبر می باشد.

استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی ست تا مقاله باکیفیت و قابل قبولی حاصل شود. این فرآیند هرگز با رونویسی یا خلاصه نویسی صرف از پایان نامه به نتیجه نمی رسد. قبل از تبدیل پایان نامه به مقاله ، باید بدانید که فرم و ساختار مقاله با پایان نامه بسیار متفاوت است. پس می بایست در ابتدا نکات مهم و قواعد مقاله نویسی را فرابگیرید چراکه یک مقاله خوب علاوه بر محتوای ارزشمند باید دارای ساختار درست و مدونی باشد. در اینجا برآنیم تا پس از توضیحاتی در باب اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری به بیان مهم ترین نکات و اصول کلی این فرآیند بپردازیم:

اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه

امروزه داشتن مقالات با کیفیت و چاپ آنها در مجلات معتبر بین المللی برای داشتن رزومه قوی مورد نیاز می باشد. وقتی پس از اتمام نگارش پایان نامه ، کار نوشتن مقاله از پایان نامه آغاز می شود. با پذیرش و چاپ مقاله استخراج شده از پایان نامه در مجلات علمی معتبر بین المللی مانند ISI می توانید ارتباطات خود را درعرصه بین المللی گسترش دهید و نتیجه تحقیق و پژوهش تان را با دنیا به اشتراک بگذارید. همچنین، استخراج مقاله از پایان نامه می تواند سبب پیشرفت تحصیلی و شغلی شما شود چرا که در بسیاری از دانشگاه ها مجوز دفاع از پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا منوط به استخراج نامه به مقاله است. داشتن مقاله سبب کسب اعتبار و امتیازات مهمی برای پذیرش در مصاحبه دکترا، ارتقا شغلی و حتی یافتن شغل نیز می شود. علاوه بر اینها اگر قصد گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معتبر خارج از کشور را دارید، بدون تردید وجود مقالات در رزومه شما، تاثیر زیادی در افزایش شانس پذیرش تان خواهد داشت.

استخراج مقاله از پایان نامه موسسه سینا

از آنجایی که استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری کاری تخصصی و حرفه ای ست، ممکن است همگان تخصص و زمان کافی برای انجام آن را نداشته باشند، در نتیجه ضروری است کار استخراج مقاله از پایان نامه به کارشناسان مجرب سپرده شود. موسسه سینا با داشتن محققان مجرب و متخصص رشته در کوتاه ترین زمان ممکن مناسب ترین و باکیفیت ترین مقاله را از پایان نامه تان استخراج می کند.

تنها کافی هست درخواست خود را از طریق سفارش آنلاین یا ارسال ایمیل به ادرس ایمیل موسسه و یا تماس با کارشناسان موسسه سینا مطرح نمایید تا استخراج مقاله از پایان نامه تان به صورت تخصصی توسط محقق رشته تان انجام گیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام