سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل مقاله نویسی

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 9 دقیقه

رعایت چند نکته در نگارش هر مقاله علمی پژوهشی داخلی و یا مقالات خارجی ضروری است. آنچه باعث نقطه قوت یک پژوهش علمی می باشد روش صحیح پژوهش است. حتی اگر شما بهترین موضوع را انتخاب کنید ولی با روش صحیح ،نگارش نشود هیچ گونه ارزش و اعتبار علمی نخواهد داشت.معمولا مقالاتی که درآنها اصول نگارشی و پژوهشی رعایت نشده است بدون آنکه موضوع پژوهش مطالعه بشود کنار گذاشته می شود و بین جوامع آکادمیک هیچ ارزشی ندارد. بنابراین جهت ارائه مقاله خوب براساس روش های صحیح نگارش مقاله باید با مراحل نوشتن آن آشنا باشید. موسسه سینا ترجمه با سابقه درخشان در زمینه چاپ مقالات در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی، با ارائه مطالب مفید جهت نگارش مقاله خوب و در سطح مجلات معتبر همراه شما فرهیختگان گرامی است تا بتوانید بهترین مقالات علمی خود را نگارش نمایید .

اهمیت مقاله نویسی

نگارش مقاله دارای اهمیت زیادی می باشد که در ادامه به برخی از اهمیت و مزایا اشاره شده است:

اهمیت مقاله نویسی

افزایش رتبه علمی اساتید دانشگاه ها

پذیرش راحت تر در مقطع دکتری

گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی در سراسر جهان

استخدام راحت تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی

پذیرفته شدن بسیار راحت تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

افزایش حقوق و مزایای شغلی برای کارکنان بسیاری از ادارات

امکان ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه دلخواه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ورودی

مراحل مقاله نویسی

قبل از اینکه برای شروع نگارش دست به کار شوید باید موضوع مناسبی انتخاب کرده باشید.موضوع انتخابی باید مطلب و نتیجه ای را به علم اضافه کند و تکراری نباشد .همچنین انتخاب یک موضوع گسترده از عهده مقاله خارج است لذا انتخاب آن باعث سردرگمی و بروز اشتباه خواهد بود. به خاطر داشته باشید مهم ترین ویژگی هر مقاله اتکاء بر اطلاعات دست اول و بکر خواهد بود.با ما همراه باشید تا هر یک از گام ها و مراحل مقاله نویسی را برای شما بازگو نماییم.

اولین گام :عنوان مقاله

عنوان هر پژوه نمایانگر محتوا و هویت آن خواهد بود ، عنوان کوتاه شده ی محتوا و مطالب متن است در واقع یک عنوان خوب می تواند معرف موضوع مقاله شما باشد به همین جهت انتخاب آن بسیار اهمیت دارد .همانطور که گفته شد در انتخاب عنوان مقاله بایددقت داشته باشید که توانایی معرفی موضوع مقاله را داشته باشد. در مواردی مشاهده شده است که مقاله ای با محتوای خوب به دلیل نداشتن عنوان مناسب یا مغایر با موضوع مردود اعلام شده است .

دومین گام :چکیده (Abstract)

چکیده مقاله معمولا مورد توجه قرار دارد .درواقع خلاصه ای از مقاله می باشد که با نکات اصلی همراه است .درصورتیکه چکیده کامل باشد خواننده به خواندن مقاله راغب می شود و با اهداف آن آشنا خواهد شد .چکیده معمولا در 8 تا 10 خط ، در دو پاراگراف تهیه می شود به طوری که بیانگر سیر تکاملی مقاله باشد.

سومین گام : واژه های کلیدی (key words)

جهت به دست آوردن مطلب موردنظر در برخی مواقع با تایپ کلمه مورد نظر می توان آن را در صفحه اینترنت جستجو کرد .واژه های کلیدی در مقالات می توانند نماینده موضوعات مطرح شده باشند در مقاله باشند بنابر این لازم است که کلماتی که مقاله بر اساس آن نوشته شده است ، واژه های کلیدی از میان آنها باشد.

چهارمین گام : مقدمه (Introduction)

مطلبی که در مقدمه نوشته می شود باید کامل و کلی باشد. بهتر است مقدمه در یک صفحه تهیه شود. در پاراگراف اول به توضیح و شرح مباحث موضوع بپردازید. در پاراگراف دوم اهیمت و ارزش موضوع را شرح دهید. در پاراگراف سوم اهداف خود را توضیح دهید. در نهایت در پاراگراف آخر توضیح دهید خواننده در مقاله با چه موضوعاتی مواجه خواهد شد اما نتیجه گیری از مباحث نباید صورت بگیرد.

پنجمین گام : مواد و روش ها (Proposed technology)

روش تحقیق پروژه و نحوه گرد آوری داده ها باید در این قسمت آورده شود .معمولا پژوهش های علمی از روش های مطالعه میدانی و کتابخانه ای برای گردآوری داده ها و اطلاعات استفاده می کنند. همینطور جامعه آماری و در صورت لزوم نمونه آماری معرفی می شوند. فردی که مواد و روش مقاله رامی خواند باید بتواند از علوم جدید مطرح شده فعالیت های مربوطه اطلاع و آگاهی یابد.در این قسمت دقت داشته باشید که از کلی گویی صرف نظر شده و روند اعلام مطالب به صورت منطقی و کاملا علمی خواهد بود .با مطرح کردن راهکار های علمی و با استناد به تجربیات کسب شده می توانید این قسمت را مفید مطرح کنید.

ششمین گام :تجزیه و تحلیل (analyze)

بعضی از مقالات به دلیل بهره گیری از مستندات مختلف و استفاده از فرمول های ریاضی نیاز دارند تا تحلیل و تجزیه نتایج در آنها صورت بگیرد.این تجزیه و تحلیل معمولا از طریق رو شهای آماری و نرم افزاری های مربوطه SPSS مانند انجام می پذیرد.

هفتمین گام : خلاصه و نتیجه گیری( Summary and Conclusions)

هر مقاله ای باید از طریق خلاصه و نتیجه گیری دقیق و صحیح بتواند اهداف و دستاوردهای پژوهش را مطرح کند .در بعضی مواقع خلاصه می تواند به همراه پیشنهاد ها برای پژوهشگران دیگر باشد .

هشتمین گام:منابع و ماخذ(SORCUSE AND REFRENCES)

منابع یعنی محلی که اطلاعات را در آن جا داده اید و شامل همه نوشته‌ها و حتی اطلاعات مربوط به افرادی است که با آن‌ها مصاحبه کردید. برای مطالب نوشته شده از کتاب‌ها مشخصات کتاب را بنویسید. در مورد افراد، اسامی افرادی که با آن‌ها مصاحبه کردید را به ترتیب حروف الفبا تک تک بنویسید. یک روش استانداررد برای درج منبع روش APA است. این واژه مخفف عبارت American Psychological Association است که توسط انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شد. هر مجله یا کنفرانس استاندارهای خود را درنحوه درج منابع دارد. براساس این روش برای ارجاع یک بخش از متن به منبع آن از ( نام نویسنده، سال : شماره صفحه ) استفاده می شود.

نهمین گام : سپاسگزاری

تشکر و قدردانی نمودن از کسانی که که برا نگارش مقاله به شما کمک کرده اند بیانگر قدر دانی شما و شخصیت شما خواهد بود .

بعد از نگارش مقاله چه مواردی را باید مد نظر قرار داد؟

بعد از نگارش مقاله و قبل از ارسال مقاله باید یکسری موارد را باید مد نظر قرار داد که در ادامه به هر یک از این مراحل اشاره شده است.

ویرایش مقاله

ویرایش و ارزیابی نهایی مقاله

پس از پایان یافتن نگارش مقاله ، بازبینی و ویرایش آن بسیار ضروریست. خواندن چندباره مقاله و اعمال اصلاحات بر آن مثل برطرف کردن اشکالات نگارشی و جایگزینی کلمات ساده‌تر و گویاتر در محتوای مقاله و … سبب می‌شود مقاله‌تان صورت مناسب‌تری پیدا کند. همچنین در این زمان می‌توانید از همکاران ، اساتید و افراد باتجربه در زمینه رشته خودتان بخواهید مقاله‌تان را بخوانند و نظرات‌شان را بیان کنند. نظرات و راهکارهای مفید آنها می‌توانند به بهبود مقاله شما کمک کنند و نکاتی را که شاید شما از قلم انداخته باشید، یادآور شوند.

انتخاب مجله مناسب و معتبر برای ارسال مقاله

در بین نکات ضروری برای نوشتن مقاله ، این تصمیم که مقاله‌تان را برای کدام مجله بفرستید، بسیار تعیین‌کننده است.یکی از راه‌های انتخاب مجله مناسب برای ارسال و چاپ مقاله‌تان، مشورت با افراد باتجربه‌ای است که سابقه چاپ مقالات در مجلات معتبر را دارند. از جمله نکاتی که در شناسایی مجله مناسب باید به آن توجه کرد، مطالعه شناسنامه مجله و بررسی حوزه ایست که مجله در آن خصوص فعالیت دارد و علاقه‌مند به نشر آثار علمی آن حوزه است. همچنین درنظرگرفتن سطح علمی و کیفی مجله نیز از جمله مسایلی است که برای ارسال نهایی مقاله باید درنظر داشت.

انتخاب مجله

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه تخصصی مقاله

بعد از ویرایشات لازم در صورت ارسال مقاله به مجلات خارجی متن مقاله باید به زبان انگلیسی ترجمه تخصصی شود. از آنجایی که ترجمه مقاله علمی یک ترجمه ساده و معمولی نیست باید مترجم ضمن مهارت در ترجمه با آن رشته علمی و اصطلاحات تخصصی اش نیز کاملا آشنا باشد. چراکه کوچکترین اشتباهی در ترجمه و ویرایش انگلیسی مقاله می تواند منجر به رد شدن مقاله از سوی داوران مجلات شود. پس حتما مقاله خود را به دست متخصصین مجرب این امر بسپارید.

توجه به دستورالعمل های مجله موردنظر

رعایت اصول نگارشی مجله موردنظر، در زمره نکات ضروری برای نوشتن مقاله است که تاثیر زیادی در پذیرفته شدن مقاله‌تان در آن مجله دارد. پس از انتخاب مجله موردنظر برای ارسال مقاله، می بایست با مطالعه دقیق راهنمای نویسندگان که شامل دستورالعمل‌های نگارشی موردنظر مجله است، مقاله‌تان را در چارچوب‌های خواسته‌شده تنظیم کنید. دقت کنید که رعایت نکردن فرمت موردنظر آنها، حتی با وجود بی‌نظیر بودن مقاله‌تان، باعث رد شدن آن از سوی مجله می‌شود. همچنین برای آشنایی بیشتر با شکل و فرمت مجله موردنظر می‌توانید مقالات اخیر آن را ملاحظه کنید.پس از بیان این نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI ، در پایان باید به این نکته اشاره کرد که ساختار و محتوای مقالات علمی پژوهشی در حوزه‌های مختلف علمی ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشند، اما در اینجا سعی بر آن بوده است که نکات کلی‌تری که در نگارش اکثر مقالات مشترک هستند بیان شوند.

فرمت بندی مقاله

خدمات موسسات در زمینه مقاله نویسی

مقاله نویسی دارای اصولی است که برای موفقیت در نگارش مقاله با کیفیت باید آنها را بدانیم. اگر زمان و یا اطلاعات کافی برای نوشتن مقاله ندارید در صورت داشتن پایان نامه متخصصان در موسسات می توانند مقاله از پایان نامه ارزشمند شما استخراج نمایند. که پیشنهاد ما برای نوشتن مقاله از پایان نامه سینا ترجمه می باشد. زیرا سینا ترجمه با داشتن سابقه بالغ بر 6 سال در زمینه نوشتن مقاله از پایان نامه توانسته است تیمی از محققان حرفه ای را گرد هم آورد تا در تمام زمینه های تخصصی بدون محدودیت زبانی بتواند نیاز دانشجویان و محققان را در زمینه استخراج مقاله خارجی و داخلی معتبر برآورده نماید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که نیاز به نوشتن مقاله از پایان نامه دارید می توانید با آگاهی از مراحل نوشتن مقاله از پایان نامه که در زیر به آن اشاره شده سفارش خود را با خیال راحت ثبت نمایید.

ثبت سفارش

ثبت سفارش و ارسال فایل پایان نامه و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه و اعلام قیمت نهایی

پشتیبان

بررسی فایل پایان نامه توسط کارشناسان و برآورد اینکه چه تعداد مقاله قابل استخراج است

شروع کار

اعلام نتیجه به شما و دریافت تایید نهایی و شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه

تایید

تایید نهایی مقالات توسط بازرسی و تحویل فایل های نهایی مقالات استخراج شده از پایان نامه

خدمات سینا ترجمه

خدمات سینا ترجمه برای مقاله نویسی

نگارش مقاله اثرات مثبتی بر روند رو به رشد کلیه علوم را دارد. برخی از کارشناسان و نیروهای فنی مستقر در کارگاه ها، به جهت درگیر بودن مستقیم با فعالیت های اجرایی، تجربیاتی را کسب می کنند که انعکاس آن می تواند کمک بزرگی به جامعه علمی جهان باشد.دانستن علت نگارش مقاله و آموختن چگونگی نوشتن آن می تواند کمکی قابل ملاحظه به آن دسته از نیروهای متخصصی باشد که تاکنون اقدام به مقاله نویسی ننموده و با روند آن آگاهی ندارند. تشویق کارشناسان به مقاله نویسی و انتقال تجربه به جامعه علمی، می تواند پایه های استواری جهت شکل گیری سریعتر دانش در جهان شود.موسسه پژوهشی سینا ترجمه با بیش از 7 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریه های معتبر داخلی وخارجی، ترجمه تخصصی متون ، ویراستاری ، و استخراج مقاله از پایان نامه آماده ارائه خدمات تخصصی و ارائه مطالب آموزشی در سایت سینا ترجمه sina-pub.ir برای فرهیختگان گرانقدر است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله نوشته ای است که دریافتها یا نظریات نویسنده را با استناد به تحقیقات و آزمایش ها یا عقاید شخصی او در موضوع یا مورد خاص به صورت تحلیلی یا تحقیقی یا انتقادی به خوانندگان منتقل می کند.

آگاهی در باره موضوعی که قصد دارد درباره آن بنویسد. تسلط به منابع عمومی و تخصصی آزادی کامل صمیمیت و صداقت -رعایت اصول اخلاقی -رعایت امانت در نقل و قول

-رشته تحصیلی - ذهن - کتابها و مجلاتی که مطالعه می شود.

الف. مختصر و کوتاه باشد (حداکثر تا 15 کلمه) ب. جذاب باشد و تازگی داشته باشد. ج. به دور از بدیهیات باشد.

نگارش مقاله برای موسسات غیر قانونی می باشد اگر پایان نامه داشته باشید عنوان های قابل استخراج از پایان نامه تقدیم شده و تحت عنوانی که مورد تایید شما است مقاله استخراج می شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
من میخوام یه مقاله بنویسم الان واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم مراحلشو بلد نیستم بعد نمیدونم از چه منبعی استفاده کنم لطفا راهنماییم کنید .باتشکر
با سلام و عرض ادب احتراما کمال تشکر را داریم که سینا ترجمه را انتخاب فرموده اید. ما خدمات نگارش مقاله نداریم.خدمات ما استخراج مقاله از پایان نامه و ترجمه و چاپ در مجلات معتبر می باشد.برای اطلاع از روش مقاله نویسی می توانید از محتواهایی که در سایت سینا ترجمه وجود دارد استفاده نمایید. با سپاس
2 سال پیش
بازدیدکننده

دیناعطایی
من میخوام یه مقاله بنویسم الان واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم مراحلشو بلد نیستم بعد نمیدونم از چه منبعی استفاده کنم لطفا راهنماییم کنید .باتشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام خواهشا در مورد فرایند ایجاد نرم افزاری در قالب وورد را توضیح بدید ومرحله اخر دقیقا چطور فایل را برای ایمیل استاد بفرستیم مراحلش رو نه ریز نوشتنش . مرحله اخر چه کار باید کرد تشکر
باسلام وعرض ادب دوست عزیزلطفا درخواستتان را بطورکامل از طریق ایمیل موسسه ارسال نمایید یا با تماس تلفنی میتونیم درخحدمتتان باشیم. باتشکر
3 سال پیش
بازدیدکننده

فرزانه
سلام خواهشا در مورد فرایند ایجاد نرم افزاری در قالب وورد را توضیح بدید ومرحله اخر دقیقا چطور فایل را برای ایمیل استاد بفرستیم مراحلش رو نه ریز نوشتنش . مرحله اخر چه کار باید کرد تشکر
3 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام. دم شما گرم. خیلی عالی. فقط جسارتا عبارت "هفتمین گام : خلاصه و نتیجه گیری( Summary and Conclusions)" رو یادتان رفته با فونت درشت بنویسید.🌷
باسلام وعرض ادب احتراما کمال تشکر را داریم بخاطر حسن توجهتان به موسسه سینا ، وممنونیم به خاطریاداوری موردی که از یاد رفته بودبی صبرانه منتظر همکاری با جنابعالی هستیم. باتشکر ازشما
3 سال پیش
بازدیدکننده

Mohammed 77
سلام. دم شما گرم. خیلی عالی. فقط جسارتا عبارت "هفتمین گام : خلاصه و نتیجه گیری( Summary and Conclusions)" رو یادتان رفته با فونت درشت بنویسید.🌷
3 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام همه چی عالی توضیح داده شده بود و انشاالله مصالمون رو ارائه میدیم و اول استان میشویم.
باسلام وعرض ادب دوست عزیزخیلی خوشحالیم که یه کمکی در این زمینه کرده باشیم وبرای خدمات موسسه هم امری باشد درخدمتیم. باتشکر
3 سال پیش
بازدیدکننده

محمد امین
سلام همه چی عالی توضیح داده شده بود و انشاالله مصالمون رو ارائه میدیم و اول استان میشویم.
3 سال پیش
بازدیدکننده

امین
سلام. واقعآ ممنون بابت ارائه این مطلب مفید... ضمنآ من یه سایت خیلی خوب در زمینه دورکاری میشناسم به اسم خدمات یاب که تا حالا چند بار واقعآ به دادم رسید و خیلی ازشون راضیم... https://khadamatyab.com/
4 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام