سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل نوشتن مقاله

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 7 دقیقه

بسیاری از پژوهشگران سوالات زیادی درمورد مراحل نوشتن مقاله  دارند ویا چارچوب کلی ارسال مقالات به چه شکلی است ؟ چه روندی را برای نوشتن مقاله  باید طی کرد ؟

مراحل نوشتن مقاله

برای نوشتن مقاله  ابتدا باید مجله خود را انتخاب کنید روش ایده‌آل آن است که همزمان با تألیف مقاله، یعنی از همان زمان که بررسی متون را انجام می‌دهید، مجله مورد نظرتان را انتخاب و با مطالعه راهنمای نویسندگان، شیوه نوشتن را به سبک مورد نظر آن مجله در آورید .چون در بسیاری از موارد پیش آمده پژوهشگر مجله ای را که برای ارسال مقاله خود انتخاب کرده که به دلیل مغایرت شیوه نگارش مقاله با سبک  مجله مجبور به ویرایشات اساسی در مقاله خود شده است . پس از انتخاب قطعی مجله مورد نظر، قسمت راهنمای نویسندگان آن را با دقت بخوانید در واقع مقاله شما باید در چارچوب مورد نظر آن مجله تنظیم شده باشد. در ادامه نحوه نوشتن مقاله  در به صورت مفید ذکر شده شده است .

در غیر این صورت مقاله شما از طرف ادیتور یا سردبیر مجله رد شده و برگشت داده می شود یا در صورت پذیرش اولیه، مراحل بررسی طولانی‌تری را پشت سر خواهد گذاشت.اهمیت به چار چوب ارائه نگارش مقاله توسط مجله باعث می شود سر دبیر با دید بهتری مقاله شما را مورد بررسی قرار دهد.

به طور کلی همه مجلات دستورالعمل یکسانی برای تنظیم مقالات دارند.بخش هایی که وجود آنها در مقاله ضروری است شامل صفحه عنوان، چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، مواد و روش‌ها، نتایج، بحث، نتیجه‌گیری و مراجع می باشند. اما ترتیب آنها ،حجم هر قسمت و سبک مورنظر فونت نگارش هر مجله متفاوت است.

مراقب باشید در هنگام اعمال تغییرات مورد نظر مجله ،مطلبی را به اشتباه حذف نکنید.

موسسه سینا با بیش از 5 سال سابقه در زمینه ثبت و سابمیت و چاپ مقالات در نشریات معتبر،ویرایش و فرمت بندی ، ترجمه تخصصی و استخراج مقالات از پایان نامه آماده ارائه خدمات تخصصی و اطلاعات آموزشی خود می باشد .هدف از قرار دادن واشتراک گذاری این مطلب آشنایی هرچه بیشتر شما با روند نوشتن مقاله  می باشد.

 
تصویر
 

مراحل تنظیم و نوشتن مقاله  براساس سبک مجلات

صفحه عنوان

برای نگارش این قسمت حتما به راهنمای نویسندگان مجله مراجعه کنید چون تنظیم این قسمت از مجله ای به مجله دیگر متفاوت است. به طور کلی صفحه عنوان، دربردارنده عنوان مقاله در بالا و اسامی نویسندگان در پایین می باشد. نام و نام خانوادگی کامل نویسندگان، بالاترین درجه علمی، سِمت (ها)، موقعیت آکادمیک، آدرس و نام گروه یا مؤسسه ای که پژوهش در آنجا انجام شده است باید ذکر گردد. قسمت پایین صفحه به مشخصات نویسنده مسئول مکاتبات، شامل نام و نام خانوادگی، درجه علمی، آدرس دقیق پستی، تلفن، فکس (با ذکر کد بین المللی کشور) و پست الکترونیک آکادمیک تعلق دارد.

آماده سازی قبل از ارسال

حتما قبل از ارسال و انجام تغییرات لازم چندین نوبت باید آن را بخوانید و از افراد متخصص و قابل اعتماد در این زمینه می توانید تا آن را مطالعه و در صورت وجود نقایص احتمالی ویرایش کنند .بهتر است  ترجمه مقاله یک نفر که به زبان انگلیسی مسلط تراست انجام دهد.
ساده نویسی، روانی مطلب و قابل فهم بودن آن اهمیت زیادی در جلب نظر مثبت سردبیر دارد.

موسسه سینا ارائه دهنده کلیه اطلاعات وخدمات تخصصی در زمینه چاپ مقالات در نشریات و مجلات معتبر و همچنین ویرایش و فرمت بندی و ترجمه متون تخصصی آماده ارئه خدمات و ثبت سفارشات شما فرهیختگان گرانقدر می باشد.کارشناسان ما همواره در ساعات کاری به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما در این زمینه می باشند.

تهیه نامه همراه

نامه ی کوتاهی را که مبنی بر درخواست خود برای بررسی و چاپ مقاله ارسالی می باشد و مخاطب آن سر دبیر مجله است " نامه همراه " نام دارد. چون مخاطب این نامه سردبیر مجله است در واقع اولین چیزی که به همراه مقاله مشاهده می کند" نامه همراه " است و اگر در آن به نکات به جا و مثبتی اشاره بشود باعث دید نسبی خوبی برای مقاله شما خواهد بود. لازم به ذکر است که بیان نکاتی که در قسمت راهنمای مجلات وجود دارد در نامه الزامیست.در سایت برخی مجلات فرم خاصی برای تنظیم نامه به حالت استاندارد وجود دارد که می توانید آن را از سایت ذخیره کرده و پر کنید.

اکنون مراحل نوشتن مقاله شما به اتمام رسیده است و آماده ارسال می باشد .

ارسال مقاله به مجله

زمانیکه آماده ارسال مقاله هستید توجه داشته باشید که اکثر مجلات ،به دلیل امنیت و سرعت دریافت مقاله را به صورت الکترونیکی ترجیح می دهند .. فایل مقاله را به فرمت Word یا PDF تهیه و از جدیدترین ویرایش آنها استفاده کنید. سپس فایل PDF را مجدداً با دقت بخوانید تا مطمئن شوید تمام حروف، اعداد و نمادها به درستی منعکس شده‌اند. از نمادهای غیر استاندارد استفاده نکنید.

روند بررسی و داوری مقاله

ممکن است مقاله شما به سرعت از جانب سردبیر مورد پذیرش واقع شود. این اتفاق نادر هنگامی رخ می‌دهد که ایده تحقیقاتی شما واقعاً تازه و جالب باشد. حالتی که عمدتاً رخ می دهد آن است که مقاله پس از غربالگری اولیه و اولویت بندی توسط سردبیر یا هیأت سردبیری، در اختیار چند داور یا کارشناس قرار می‌گیرد تا به دقت آن را ارزیابی نمایند.در حالی که پنهان داشتن نام داور از نویسنده اقدامی رایج محسوب می شود، اما برخی مجلات از شما می‌خواهند داور مقاله‌تان را خودتان پیشنهاد کنید. مثلاً پیشنهاد داور در سری مجلات BMC اجباریست، یعنی اگر داور پیشنهاد نکنید، مقاله شما مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. در سری مجلات BMJ پیشنهاد داور اختیاری است؛ یعنی به شما اجازه داده می شود که سه تا چهار داور پیشنهاد کنید.

زمان داوری

زمان داوری و ارائه نتایج در مجلات مختلف با هم فرق می‌کند. در صورتی که بعد از دریافت نامه رسید ، جوابی از مجله نگرفتید می توانید با مجله تماس بگیرید یا از طیق آدرس ایمیل با آنها در ارتباط باشید.در ادامه مطلب سرنوشت مقاله شما پس از داوری مشخص خواهدشد.

سرنوشت مقاله پس از داوری

مقاله شما پس از داوری در اختیار سردبیر قرار می گیرد. سردبیر، محوری ترین نقش را در تصمیم گیری نهایی بر عهده دارد. وضعیت مقاله پس از تصمیم سردبیر معمولاً به یکی از صورتهای زیر خواهد بود:
1. پذیرش برای چاپ
2. پذیرش برای چاپ پس از اصلاحات جزئی
3.پذیرش برای چاپ پس از اصلاحات کلی
4.بررسی مجدد احتمالی برای چاپ پس از اصلاحات اساسی
5.بررسی احتمالی برای چاپ در قالب نامه به سردبیر یا گزارش کوتاه
6. غیر قابل چاپ

اصلاح و بازبینی و یا رد مقاله

مجلات خارجی عمدتاً پس از گذشت ۶ – ۳ ماه جواب پذیرش، نیاز به اصلاح یا رد مقاله را پس از بررسی توسط داوران ارائه می کنند.در خوشبینانه تریت حالت ممکن است که مقاله شما بدون نیاز به ویرایش و اصلاح مورد پذیرش قرار بگیرد این اتفاق کتر روی می دهد .در برخی مواقع هم سر دبیر با اعلام پذیرش مقاله مشروط مقاله ، از شما می خواهد آن را  در بازه زمانی مشخص ویرایش کنید و مجددا به مقاله ارسال کنید. در بدبیناه تریت حالت ممکن است مقاله شما بدون داوری و مستقیماً از جانب سردبیر رد شود. رد شدن سریع مقاله علل مختلفی دارد و همواره به معنای کم ارزش بودن مقاله شما نیست. اگر مقاله شما پس از بررسی توسط داوران و جمع بندی نظرات آنها مردود تشخیص داده شود، سردبیر در قالب یک نامه محترمانه ضمن اعلام این مطلب، نظرات داوران را به شما منعکس می‌کند.

 
تصویر
 

پذیرش و چاپ مقاله

پس از پذیرش مقاله و پیش از چاپ آن، ویرایش نهایی انجام می شود که گستردگی آن در مجلات مختلف متفاوت است. این ویرایش شامل غلط گیری املایی، اصلاح علائم نقطه گذاری، روان سازی جملات، رفع ابهامات گـرامری، و بررسی بخش هایی است که احتمال خطا در آنها زیاد است (چکیده، قسمتهای آماری، شکل ها، جدول ها و مراجع). در دفتر سردبیری برخی مجلات، برطرف سازی این گونه اشکالات به ویراستار فنی سپرده می شود.

موسسه سینا با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در مجلات معتبر با ضریب تاثیر بالا ، و چاپ کتاب، ترجمه تخصصی ، ویرایش و فرمت بندی و استخراج مقالات از پایان نامه آماده ارائه خدمات خود و سفارشات شما با کیفیت بالا می باشد .

کارشناسان ما همواره در ساعات کاری به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به شما فرهیخته عزیز می باشند .

جهت کسب اطلاعات آموزشی وخدمات موسسه به سایت pub-sina.ir و همچنین جهت ثبت سفارشات خود به آدرس ایمیل sina.pub@gmail.com  مراجعه بفرمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام