سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل اکسپت مقاله ISI

انتشار 22 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

بعد از نگارش مقاله، بایستی فرایند انتخاب مجله، سابمیت مقاله و داوری انجام گیرد تا نهایتا در صورت مثبت بودن نظر داوران، بتوان اکسبت مقاله خود را دریافت کرد.

مراحل اکسپت مقاله ISI

 یک اثر علمی مانند مقاله از لحظه نگارش تا اتمام فرآیند چاپ و انتشار نیازمند آنست که فرد مولف مهارتها و دانش بسیار وسیعی در حوزه‌های مختلف داشته باشد. علاوه بر تخصص در حوزه تحصیلی وی باید دانش وسیعی از مجلات، فاکتورهای مهم آنها، نحوه پاسخگویی به ادیتور، نحوه سابمیت مقاله و تمام آنچه که یک فرد هنگام چاپ مقاله با آن روبروست داشته باشد. اکسپت و چاپ مقاله ISI و یا هر مجله دیگر مانند اسکوپوس، ISC و غیره یک مهارت است و افراد برای اینکه اثر علمی خود را به مرحله اکسپت و چاپ برسانند می بایست این مهارتها را فراگیرند.

مراحل اکسپت مقاله ISI 

پس ارسال مقاله به مجله، طی فرایند داوری و تایید داوران و سردبیر اصلی مجله، مقاله پذیرفته می شود و تا 48 ساعت بعد از واریز هزینه به حساب مجله، نامه پذیرش نهایی و قابل استعلام از طرف مجله ارسال شده و در نهایت مقاله در پروسه چاپ قرار می گیرد . دقت کنید که در نسخه مقاله پذیرش شده، تغییرات کلی مانند حذف شکل و یا تغییر محتوا انجام نخواهد شد و فقط تغییرات جزیی بسیار ساده قابل انجام است.

پس از آن ، نویسنده مسئول، بایستی فرم‌هایی از جمله فرم کپی رایت (Copyright)، فرم چاپ رنگی شکل‌ها و نمودارها، فرم open access بودن مقاله و فرم درخواست تعداد نسخه چاپ شده از مقاله را پر نماید.

مجلات پس از طی مدت زمان پروسه چاپ، گالری پروفی یا نسخه اماده شده نهایی مقاله (Accepted manuscript) را برای نویسنده ارسال می نمایند تا تمامی تغییراتی که نیاز است تا قبل از چاپ انجام شود اعمال نمایند و در نهایت مجله گالری پروف های نهایی شده را در سایت مجله به صورت آنلاین (Online) به نمایش می گذارد.
مدت زمان لازم از پذیرش مقاله تا چاپ آن (مشخص شدن سال چاپ، جلد و شماره صفحات) به تعداد مقالاتی که در صف چاپ قرار دارند و نیز تعداد شماره‌هایی که مجله در سال چاپ می‌کند، بستگی دارد. هر چه تعداد شماره‌های چاپ شده توسط یک مجله در سال بیشتر باشد ، از پذیرش مقاله تا چاپ نهایی آن مدت زمان کمتری مورد نیاز خواهد بود.

در صورتیکه بر اساس نظر داوران مقاله نیازمند اصلاح باشد، سردبیر مجله، پیش‌نویس ارسال شده توسط نویسنده را به همراه نکات و پرسش‌های مطرح شده توسط هر یک از داوران باز می‌گرداند. نویسندگان می‌بایست متن مقاله رو با توجه به نکات مطرح شده توسط داوران اصلاح کنند.

مهارتهای مهم در اکسپت و چاپ مقاله ISI

  •  داشتن تخصص و دانش قوی در حیطه مورد مطالعه
  • داشتن مهارتهای مقاله نویسی و شناخت تمامی چهارچوبهای یک مقاله علمی
  •  شناخت مجلات و پیدا کردن مجله مناسب
  •  ترجمه مقاله و نوشتن کاورلتر
  •  مهارتهای ارسال مقاله به مجله
  •  نحوه برقراری ارتباط با ادیتور مجله
  •   پاسخگویی سریع و سنجیده و مناسب به داوری مقاله

کسب تمامی تجارب فوق بسیار زمانبر و طولانی می‌باشد و حقیقت آن است که پرداختن به تمامی آنها به نحو احسنت و دقیق به تنهایی امکان پذیر نیست. موسسه تحقیقاتی سینا با تحلیل فرآیند ترجمه تا چاپ مقاله و بهره‌گیری از افراد متخصص و زبده این امکان را به وجود اورده است که در فرآیند اکپست و چاپ مقاله ISI و تمامی پایگاه‌ها دیگر مانند پابمد، اسکوپوس و ISC به متقاضیان خدمات لازم را ارائه دهد.

خدمات موسسه سینا در فرآیند اکسپت و چاپ مقاله ISI

  • ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

راه های ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:  ⌕        تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام