سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل چاپ کتاب

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

اکثریت شما نویسندگان عزیز با مراحل چاپ کتاب آشنا هستید و به خوبی میدانید که از کجا و چگونه باید شروع کنید اما به دلیل اینکه این مراحل کمی طولانی و زمانبر است از چاپ کتاب منصرف میشوید توصیه ما به شما نویسندگان عزیز این است که در صورتی که احساس میکنید از پس مراحل چاپ کتاب بر نخواهید آمد میتوانید از کارشناسان موسسه سینا کمک بگیرید.

مراحل چاپ کتاب

نویسندگان عزیز در سطح کشور در هر حوزه ای که بخواهند کتابی را بنویسند بعد از اتمام نگارش باید آنرا چاپ کنند اما چون با مراحل چاپ کتاب آشنایی خوبی ندارند و یا احساس میکنند که از پس این مراحل به سادگی برنخواهند آمد میتوانند با مطالعه ادامه این مطلب آماده مراحل چاپ کتاب شوند.برای چاپ کتاب عواملی بسیاری مد نظر نویسندگان عزیز قرار میگیرد عواملی از جمله سرعت بالا در مراحل چاپ کتاب و هزینه های پایین در مراحل چاپ کتاب به هر حال عوامل زیادی در برای نویسندگان در اولویت قرار میگیرد برای کمک به نویسندگان عزیز کشور موسسه سینا خدمات بسیار ارزنده ای را برای چاپ کتاب ارائه میدهد.خدماتی از جمله هزی های بسیار پایین در چاپ کتاب و همچنین سرعت بسیار بالا در طی مراحل چاپ کتاب همگی عواملی هستند که به نویسندگان کمک میکنند که هر چه سریع تر و با کمترین هزینه و در عین حال با بالاترین کیفیت کتاب خود را چاپ کنند.

مراحل چاپ کتاب

اولین گام بعد از اینکه کتاب در اختیار نویسندگان قرار گرفت این است که کتاب باید صفحه آرایی و شود فایل خام مقاله را کارشناس تحویل میگیرد و ویرایشات مورد نیاز را اعمال میکند اولین گام در اعمال تغییرات صفحه آرایی میباشد.صفحه آرایی به این معنا میباشد که باید فرمت فایل را به فرمت کتاب تبدیل کنیم. 

بعد از صفحه آرایی نوبت به مرحله طراحی جلد کتاب میرسد جلد کتاب تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی روی جذب مخاطب دارد و باید آنرا بسیار زیبا و متنوع طراحی کنیم تا تاثیر زیادی روی جذب مخاطب داشته باشد.

سپس نوبت به مرحله طی مراحل اداری میرسد که اولین گام در مراحل اداری چاپ کتاب دریافت شابک میباشد که کاملا هم ضروری است اگر کتابی که چاپ کرده اید شابک نداشته باشد کل زحماتی که برای چاپ کشیده اید از بین خواهد رفت و کتاب باطل خواهد شد هر کتابی که به چاپ میرسد شابک منحصر به فردی دارد و شما نمیتوانید از یک شابک برای چندین کتاب استفاده کنید در تعرفی کلی شابک میتوان گفت که یک عدد 13 رقمی است که به یک کتاب خاص تعلق دارد واین عدد برای درج امتیازات دانشگاهی مانند مصاحبه دکتری، ارتقا از استادیاری به دانشیاری، ارتقا از دانشیاری به پروفسوری و … خیلی اهمیت دارد.

گام بعدی دریافت فیپا میباشد که از طرف کتابخانه ملی ایران دریافت میشود.مدت زمانی که باید به دریافت فیپا منتظر بمانید بستگی به ترافیک کاری کتابخانه ملی ایران دارد که از زمان 1الی 8 روز متغیر است ولی بنابر تجربه این مدت زمان 5 روز کاری خواهد بود.

مجوز چاپ کتاب به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود. مدت زمان صدور مجوز چاپ بستگی به موضوع کتاب دارد.

دریافت مجوز پخش از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت میپذیرد در طی زمان 2 روزه صادر میشود پخش کتاب بدون مجوز کاری غیر اخلاقی و غیر قلنونی محصوب میشود و به محض مشاهده از کتابفروشی ها جمع میگردد و هم امتیازات دانشگاهی آن بدون دریافت اعلام وصول فاقد اعتبار قانونی می باشد.متاسفانه چون مجوز پخش برای ناشر از اهمیت پایینی برخوردار است تعداد کمی از ناشران مبادرت به دریافت مجوز پخش نمی‌ کنند و تعداد زیادی هم با تاخیر چند ماهه اقدام به دریافت این مجوز می نمایند.

مراحل چاپ کتاب به شیوه فوق میباشد و شما میتوانید فقط فایل کتاب را به کارشناس موسسه تحویل دهید و سپس منتظر نسخه چاپ شده کتاب باشید.

همه مراحل فوق در موسسه سینا در مدت زمان بسیار کوتاه و با کمترین هزینه طی خواهد شد و نیازی نیست که نگران از دست داردن زمان یا هزینه باشید.

در صورت تمایل به چاپ کتاب میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر هم سفارش خود را ثبت نمایید هم جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان و هزینه های چاپ کتاب با کارشناسان موسسه سینا در ارتباط باشید

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام