سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل چاپ مقاله ISI

انتشار 5 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

انتخاب مجله مناسب که اسکوپ آن با رشته و گرایش تخصصی مقاله مطابقت داشته باشد نقش مهم و اساسی در پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI دارد.

مراحل چاپ مقاله ISI

امروز مقیاس ارزیابی فعالیت پژوهشی دانشجویان در مصاحبه های علمی در دانشگاه های داخلی و خارجی، چاپ مقاله در مجلات علمی معتبر از جمله ISI می باشد. در ایران محققانی که می توانند مقاله خود را در مجلات ISI منتشر کند، بالاترین امتیاز را کسب می کنند و از مزایای تحصیلی و شغلی بسیاری برخوردار می شوند.

چاپ مقاله در مجلات ISI listed

مجلات ISI Listed یا بدون ایمپکت مجلات تضمینی هستند و معمولا برای مقاطع کارشناسی ارشد و مصاحبه دکتری توصیه می کنیم که دانشجویان بتوانند به راحتی امتیاز کامل پژوهشی خود را دریافت نمایند. این مجلات، مجلات پولی هستند. در موسسه سینا بعد از مشخص شدن نتایج داوری چنانچه مقاله پذیرش شده باشد هزینه را از نویسنده مقاله دریافت نموده و اقدامات لازم جهت اخذ نامه پذیرش نهایی از مجله صورت می گیرد. ولی چنانچه مقاله ریجکت شده باشد مجله دیگری معرفی و جایگزین می شود و هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.

چاپ مقاله در مجلات JCR

مجلات JCR یا مجلات ایمپکت دار، مجلات غیرتضمینی هستند و سخت گیری بیشتری نسبت به مجلات بدن ایمپکت دارند که برای مقاطع دکتری و اساتید و هیات علمی الزامی هستند. این مجلات بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرارداد نمی بندند و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند. این مجلات هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت نمی کنند.

مراحل بررسی و داوری مجلات ISI

پس از انتخاب مجله با مراجعه به قسمت راهنمای نویسندگان مجله، تمامی موارد ذکر شده برای نویسندگان را به دقت مطالعه نمایید زیرا مقاله باید در چارچوب مورد تایید آن مجله تنظیم شود و چنانچه مطابق دستورالعمل آن ها نباشد، مقاله توسط سردبیر ریجکت می شود یا در صورت پذیرش روند طولانی تری را برای ویرایش سپری می کند. هر چقدر مقالات ما بر اساس قوانین مجلات ISI باشد، سردبیر مجله نسبت به مقاله شما دیدگاه بهتری پیدا می‌کند.

ارسال مقاله به مجله

ارسال مقاله به مجلات ISI به دو صورت انجام می شود که در حال حاضر اکثر مجلات ارسال الکترونیکی را که امن تر و سریع است ترجیح می دهند.

روند بررسی و داوری مقاله

در بررسی اولیه مقاله توسط سردبیر مجله ممکن این مقاله شما به سرعت پذیرفته شود که این اتفاق زمانی می افتد که موضوع مقاله شما جدید و جالب باشد. بعد از بررسی اولیه مقاله برای ارزیابی تخصصی توسط داوران ارسال می شود که در این مرحله کیفیت مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

وضعیت مقاله پس از داوری

پس از داوری مقاله، نویسندگان ایمیلی از طرف مجله دریافت می کنند که وضعیت مقاله را در چند حالت مشخص می کند.

  •  اکسپت برای چاپ
  •  اکسپت برای چاپ پس از اصلاحات جزئی
  •  اکسپت برای چاپ پس از اصلاحات کلی
  • بررسی مجدد احتمالی برای چاپ پس از اصلاحات اساسی
  • بررسی احتمالی برای چاپ در قالب نامه به سردبیر یا گزارش کوتاه
  • ریجکت

اصلاح و بازبینـی مقاله

پس از بررسی، در صورتی که مقاله نیاز به اصلاح و بازبینی داشته باشد نویسندگان باید تمامی موارد اصلاحی را مطابق با نظر داوران در بازه ی زمانی مشخص ویرایش نمایند. همانطور که اشاره شد این ایرادات ممکن است به صورت جزئی یا اصلاحات کلی باشد.  

پذیرش و چاپ مقاله

در این مرحله پس از دریافت پذیرش معمولا ویرایش نهایی انجام می شود که شامل غلط های املایی، علائم نگارشی، روان سازی جملات، رفع ابهامات و... است.  در برخی مجلات ISI، برطرف نمودن ایرادات از طرف دفتر سردبیر به ویراستار فنی ارجاع می شود. پس از این مرحله، نسخه آماده برای چاپ مقاله در اختیارتان قرار می گیرد تا برای آخرین بار بررسی و آن را تأیید کنید.

رد شدن مقاله

مقاله شما ممکن است بنا به دلایل مختلفی از طرف مجله رد شود. بنابراین توجه به نکات نگارشی و محتوایی و همچنین دستورالعمل مجله ی مورد نظر بسیار با اهمیت است تا وقت و هزینه ی خود را هدر ندهید.

تمامی دانشجویان و محققین گرامی می‌توانند از بهترین و با کیفیت ترین خدمات موسسه سینا در زمینه چاپ مقاله ISI برای تمامی رشته‌ها بصورت کاملا منظم و طبقه‌بندی شده استفاده نمایند. موسسه سینا تلاش می  کند تا در راستای هدف کمک به محققین برجسته کشور عزیزمان تمامی مراحل و فرآیند پذیرش و چاپ مقالات ISI را در بازه ی زمانی مطلوب و در بهترین کیفیت به انجام برساند. موسسه سینا با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات ISI همواره با ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی و مشاوره های تخصصی در خدمت پژوهشگران بزرگوار است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام