سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل پذیرش مقاله ISI

انتشار 5 اردیبهشت 1398
مطالعه 4 دقیقه

شهرت جهانی و اعتبار بالای مجلات ISI باعث شده است که کسب امتیاز چاپ مقاله در این مجلات و استفاده از مزایای بی شمار آن برای پژوهشگران بسیار با اهمیت باشد.

مراحل پذیرش مقاله ISI

اگر تا کنون موفق به چاپ مقاله ISI نشده اید و قصد دارید که امتیازات آن را کسب کنید می توانید از طریق موسسه سینا اقدام نمایید. موسسه سینا در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی محققان خدمات بسیاری در خصوص پذیرش مقاله ISI ارائه می دهد و در تمامی مراحل از ترجمه، ویرایش تا پذیرش و چاپ مقاله ISI در کنار شما خواهد بود.

مقاله ISI چیست و مراحل پذیرش آن چگونه است؟

مقاله ای که در مجلات نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی موسسه تامسون رویترز به چاپ برسد، با نام مقاله ISI شناخته می شود. یک مقاله ISI می تواند یک مقاله علمی پژوهشی یا مقاله مروری باشد.

این مقالات باید از محتوای نگارشی قوی و موضوع به روز برخوردار باشند. زیرا داوری مجلات ISI بسیار سختگیر بوده و هر مقاله ای را پذیرش و چاپ نمی کنند. بنابراین موضوع مقاله، محتوای مقاله و رعایت نکات نگارشی و گرامری برای داوران این مجلات بسیار حائز اهمیت است.

انواع مجلات ISI از نظر ضریب تاثیر

مجلات ISI بر اساس رشته و حوزه های تخصصی مختلف طبقه بندی می شوند و در سایت موسسه تامسون رویترز در دسترس دانشجویان، اساتید و دیگر محققان قرار می گیرند. در این طبقه بندی در قسمت مشخصات مجله،  اطلاعاتی از قبیل نوع دسترسی و ضریب تاثیر آن ذکر می شود.

مجلات ISI از نظر دارا بودن ضریب تاثیر یا ایمپکت فاکتور به دو گروه مجلات ایمپکت دار یا JCR و مجلات بدون ایمپکت یا ISI Listed تقسیم می شوند که مجلات ایمپکت دار داوری سخت تری نسبت به مجلات بدون ایمپکت دارند.

انواع مجلات ISI از نظر نحوه ی دسترسی به مقالات

در نوع دیگری از طبقه بندی، مجلات بر اساس نحوه دسترسی به مقالات آن به دو گروه مجلات Close Access و مجلات Open Access تقسیم بندی می شوند. مجلات Close Access دسترسی آزاد به مقالات را فراهم نمی کنند و کاربران برای استفاده از مقاله باید هزینه پرداخت کنند. در این گونه مجلات از نویسندگان مقالات هزینه ای دریافت نمی شود و از نوع ایمپکت دار هستند. مجلات Open Access دسترسی آزاد به مقالات را فراهم می کنند و تمامی هزینه ها را از نویسنده مقاله دریافت می کنند. این مجلات از نوع بدون ایمپکت می باشند. 

مجلات ISI به طور سالانه بر اساس معیارهای مختلفی از جمله: داوری تخصصی برای مقالات، دفعات انتشار مجله در سال، سطح علمی مقالات چاپ شده در آن مجله و.... مورد ارزیابی قرار می گیرند و مجلاتی که از کیفیت آن کاسته شده باشد از لیست مجلات ISI خارج می شوند.

مراحل پذیرش مقاله ISI

  • مرحله اول

در اولین مرحله از پروسه پذیرش مقاله باید مجله ای متناسب با موضوع و حوزه ی تخصصی تحقیق انتخاب شود. چراکه هر مجله ای در زمینه ی تخصصی مشخصی فعالیت می کند و مقالاتی که در حیطه فعالیتش نباشد را پذیرش نمی کند. در نتیجه قبل از انتخاب مجله، به سایت مجله مراجعه کرده و در خصوص زمینه فعالیت مجله اطلاعات کافی کسب نمایید.

  • مرحله دوم

در دومین مرحله باید مقاله به مجله انتخابی ارسال شود. ارسال مقاله به روش های مختلفی از جمله آنلاین یا ارسال از طریق ایمیل انجام می شود.

  • مرحله سوم

در این مرحله بررسی اولیه توسط سردبیذ مجله انجام می شود. که در این بررسی، موضوع مقاله و تطابق آن با حوزه ی فعالیت مجله ارزیابی می شود و در صورت متناسب بودن برای بررسی تخصصی به داوران مجله ارسال می شود.

  • مرحله چهارم

مرحله چهارم شامل نتایج داوری می باشد که مدت زمان داوری در مجلات مختلف متفاوت است. گاهی برخی مجلات یک مقاله را برای چند داور ارسال می کنند و این باعث می شوند روند داوری طولانی تر شود. اما در کل، زمان داوری در مجلات ISI را بین 1-3 ماه زمان می توان در نظر گرفت. نتایج داوری مقاله به سه شکل می تواند باشد:

  • پذیرش یا اکسپت مقاله
  • پذیرش یا اکسپت به شرط برخی اصلاحات کوچک (Revise)

پذیرش به شرط برخی اصلاحات زمانی پیش می آید که مقاله از لحاظ موضوعی و محتوایی مورد قبول داوران و سردبیر م است اما به علت وجود برخی ایرادات از قبیل: حجم زیاد مقاله، عدم کیفیت تصاویر و نمودارها، ویرایش گرامری متن، طولانی بودن عنوان، عدم تطابق رفرنس نویسی و فرمت با دستورالعمل مجله و افیلیشن نادرست نویسندگان نیازمند اصلاح و ویرایش است.

  • رد یاریجکت مقاله

مقالات معمولا به دلایل مختلفی از جمله، پرداختن به مسائل غیر ضروری و بدون کاربرد، اصل نبودن تحقیقات و کپی کردن کارهای دیگران، مرتبط نبودن موضوع تحقیق با حوزه تخصصی مجله مد نظر، رعایت نشدن فرمت یا استایل ذکر شده در وب‌سایت مجله، وجود مشکلاتی جهت استفاده نتایج در عمل و به صورت موجود بودن مسائل و مشکلات اخلاقی در تحقیقات، تعارض نتایج، وجود فرضیه‌های غیر واضح، نداشتن مدل تحقیق یا ضعیف بودن مدل و... رد می شوند.

  • مرحله پنجم

در مرحله پنجم در صورت پذیرش مقاله، یک نامه پذیرش از سوی سردبیر مجله برای نویسنده مقاله ارسال می شود. سپس مراحل مربوط به قبل از چاپ در خصوص مقاله طی شده و یک فایل نهایی تحت عنوان گالی پروف مقاله برای نویسنده ارسال می شود تا آخرین تغییراتی که مورد مقاله نیاز است را اعمال نماید تا مقاله برای چاپ در مجله و نمایش آنلاین در سایت مجله فرستاده شود.

شما برای پذیرش مقاله ISI خود می توانید از کارشناسان موسسه سینا کمک بگیرید. کارشناسان این موسسه با تجربه و مهارت کافی همه ویرایشات و تغییرات لازم را مطابق با دستورالعمل مجله ی مورد نظر روی فایل مقاله شما انجام داده و سپس به مجله مورد نظر ارسال می کنند تا مراحل داوری و پذیرش انجام پذیرد

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام