سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مراحل سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

انتشار 24 اردیبهشت 1399
مطالعه 5 دقیقه

اگر بخشی از ملزومات فعالیت های پژوهشی محققین و دانشجویان مربوط به دانش، توانایی، مهارت و تخصص آنها در حوزه رشته و زمینه فعالیت خود باشد، بخش دیگر آن مرتبط با چگونگی تهیه و تدوین نتایج پژوهش، نحوه ارتباط با مجلات علمی برای چاپ مقالات و روش های صحیح و علمی سابمیت مقاله و اقدامات بعدی آن است.

مراحل سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

اگر بخشی از ملزومات فعالیت های پژوهشی محققین و دانشجویان مربوط به دانش، توانایی، مهارت و تخصص آنها در رشته و زمینه فعالیت خود باشد، بخش دیگر آن مرتبط با چگونگی تهیه و تدوین نتایج پژوهش در قالب مقاله علمی، نحوه ارتباط با مجلات علمی برای چاپ مقالات و روش های صحیح و علمی سابمیت مقاله و اقدامات بعدی آن است که متاسفانه اغلب دانشجویان با بخش دوم آشنایی چندانی ندارند. خصوصا افرادی که تجربه قبلی در این خصوص نداشته و تلاشی هم برای کسب اطلاعات در این خصوص نکرده اند. از این رو در این گفتار می خواهیم به مبحث مهمی از فرایند یعنی سابمیت بپردازیم.

سابمیت مقاله

اصطلاح سابمیت اساسا برای ارسال مقالات مورد استعمال قرار میگیرد اما در لغت به معنای ارائه کردن و معرفی کردن است. زمانی که مقاله ای را برای داوری در یک ژورنال، ارسال می‌کنید در حقیقت مقاله خود را سابمیت کرده‌اید. برای سابمیت یک مقاله به یک ژورنال، باید به سایت ژورنال مراجعه کرده و از قسمت مربوط به سابمیت اقدام نمایید. البته قبل از اقدام به سابمیت، ابتدا باید قسمت دستورالعمل برای نویسندگان را که معمولاً با عناوینی مانند Instruction For Authors آورده می‌شود مطالعه کنید. توجه داشته باشید که هرچقدر به این بخش اهمیت دهید و مقاله خود را مطابق درخواست مجله آماده نمایید قطعا سردبیر نگرش مثبت تری روی مقاله شما خواهد داشت.

سابمیت مقاله

فرایند آماده سازی مقاله برای بارگذاری در مجلات

برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی فرآیند آماده سازی مقاله برای بارگذاری را طبق 4 مرحله که در زیر به آنها اشاره شده است آغاز می کنیم.

تهیه مقاله علمی

در ابتدا باید یک مقاله علمی داشته باشیم. برای این کار یا باید مقاله بنویسیم یا اینکه از پایان نامه یا رساله خود مقاله استخراج کنیم. معمولا نوشتن مقاله سخت و زمان بر است، از این رو اکثر دانشجویان سعی میکنند از پایان نامه خود مقاله استخراج کنند. کیفیت مقاله بسیار مهم است. سعی کنید مقاله شما موضوعی جدید و محتوایی به روز داشته باشد. همچنین سعی کنید از منابع به روز و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید.

انتخاب نشریه

این مرحله بسیار مهم است و معمولا چون نویسندگان مقالات، کمتر به آن توجه می کنند، بیشتر مشکلات از همین بخش است. همانطور که میدانید باید مقاله آماده شده و مجله انتخاب شده، هم موضوع هم باشند و اگر این گونه نباشد، هر چقدر هم که محتوای مقاله قوی باشد، بدون بررسی محتوایی، مقاله ریجکت خواهد شد، از این رو، در ابتدا مطمئن شوید نشریه ای که انتخاب کرده اید، دقیقا هم اسکوپ مقاله است. برای این کار اهداف مجله را مطالعه کنید و برخی از مقالات چاپ شده در آخرین نسخه مجله را دانلود و بررسی کنید، در صورتیکه مقاله و مجله از نظر موضوعی همخوانی داشتند، میتوانید مقاله را به مجله ارسال نمائید.

فرمت بندی مقاله

قبلا از اینکه مقاله را به نشریه انتخابی ارسال کنید، اول باید مقاله را به فرمت مجله درآورید. برای این کار به سایت مجله و به بخش راهنمای نویسندگان بروید و فایل مورد نظر را دانلود کنید. این فایل حاوی برخی تغییرات ظاهری و اطلاعات خاصی است که مجله از نویسندگان می خواهد تا به همراه فایل مقاله در اختیار مجله قرار دهند. لازم به توضیح است که تمام مواردی که درخواست شده باید کاملا دقیق انجام شود. پس از فرمت بندی مقاله آماده سابمیت به نشریه است

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله همان ارسال مقاله فرمت شده به مجله انتخابی است. که این ارسال مقاله به چند روش قابل انجام می باشد . که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع روش های سابمیت مقاله

بعد از آماده سازی مقاله و انجام ویرایشات لازم می توانید مقاله خود را به یک مجله تخصصی ارسال و یا سابمیت نمایید. بنابراین باید راهی وجود داشته باشد که بتوان از طریق آن مقاله را به مجلات علمی پژوهشی داخلی سابمیت کنید. که در زیر به روش های سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی اشاره شده است.

سیستم مکانیزه سابمیت

استفاده از سیستم مکانیزه سابمیت

گاهی مجله سیستم ارسال مکانیزه ای دارد؛ مثلا ژورنال های گروه امرالد سیستم پیشرفته ای دارند که در آن ابتدا شما نام کاربری و کلمه عبور دریافت می کنید. سپس وارد صفحه مربوط به خود شده و مراحل را یکی یکی طی کرده و در نهایت یک کد یا سابمیت نامبر دریافت می کنید که از آن پس برای هر نوع مکاتبه و انجام تغییرات در مقاله از آن کد استفاده می‎کنید. همچنین هر عملیاتی که از طرف ژورنال بر روی مقاله شما انجام می شود در این سیستم ثبت می گردد و شما قادرید مقاله خود را ردیابی کنید.

ارسال مقاله

استفاده از ایمیل برای ارسال مقاله

در این نوع سابمیت شما از ایمیل مجله استفاده کرده و مقاله خود را که دقیقا مطابق با راهنمای ژورنال تهیه شده برای مجله ارسال می‌کنید. در برخی مجلات بعد از ارسال ایمیل برای مقاله شما کد یا همان سابمیت نامبر در نظر گرفته شده و شما هر دفعه از طریق آن می‌توانید با ادیتور مقاله خود مکاتبه کنید. استفاده از هر کدام از این روشها به معنای اعتبار بیشتر یک مجله نیست و بستگی به امکانات مجله دارد.

اصطلاحات در خصوص سابمیت

اصطلاحاتی نیز در خصوص سابمیت یا ارسال مقالات مورد استفاده قرار میگیرد که آشنایی با آنها برای محقق ضروریست از جمله:

منیو اسکریپت (manuscript)

مقاله‌ای که شما سابمیت کرده‌اید و هنوز داوری نشده و چاپ نگردیده است منیو اسکریپت یا دست نویس محسوب می‌شود مقاله شما در صورت چاپ در یک مجله بعد از داوریpaper یا Article خوانده می‌شود.

منیو اسکریپت نامبر (manuscript NO)

همان شماره ای است که به مقاله ارسالی شما به ژورنال اختصاص داده می‌شود و شما می‌توانید از آن برای مکاتبات خود با مجله یا پیگیری وضعیت مقاله استفاده کنید. این شماره می‌تواند عدد یا ترکیبی از عدد یا حرف باشد که به آن Manuscript ID گفته می‌شود.

Under Review
یعنی مقاله تحت داوری است و باید منتظر نتیجه بمانید.

سابمیت مقاله به مجله علمی پژوهشی داخلی

سابمیت مقاله به مجلات علمی پژوهشی داخلی

مجلات علمی پژوهشی داخلی معمولا داوری سختگیرانه ای دارند و پروسه داوری در آنها بسیار طولانی تر می باشد و اگر به صورت فردی اقدام به سابمیت مقاله کنید گاها تا یک سال پروسه داوری طول می کشد اما اگر کار سابمیت مقاله را به سینا ترجمه بسپارید، در بازه زمانی یک تا سه ماه پروسه داوری به پایان می رسد و نتیجه اکسپت و یا ریجکت برایتان ارسال می شود. تمامی درخواست ‌های مربوط به پذیرش مقاله به صورت کامل توسط سینا ترجمه قابل انجام است. همچنین فرایند انجام کار بسیار شفاف بوده و پژوهشگران می‌توانند به صورت کامل در جریان مقاله خود قرار گیرند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

موسسه سینا دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه سینا حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.

زمانبندی برای فرمت بندی و سابمیت در سینا ترجمه در کمترین زمان ممکن و طی نهایتا 7 روز صورت می پذیرد. شما می توانید از طریق سفارش فوری(آنی) در نیمی از زمان معمول سفارش فرمت بندی و سابمیت خود را تحویل بگیرید.

سابمیت برای تمامی مجلات داخلی و خارجی با بالاترین دقت ممکن انجام می گیرد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام