سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مزایا و معایب تحصیل در انگلستان

انتشار 7 مرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

در این بخش از مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور انگلستان را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

مزایا و معایب تحصیل در انگلستان

اغلب دانشجویان رویای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های بهتر و معتبر را در سر دارند و مهاجرت به سایر کشورها از جمله راه‌حل‌های این مسئله به شمار می‌رود. ولی باید بخاطر داشت که این تصمیم کلیه ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد، از اینرو باید قبل از اقدام به تحصیل در خارج از کلیه معایب و مزایای آن مطلع شد. ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در خارج از کشور یکی از اهداف بزرگ دانشجویان مستعد است. ولی نکته قابل توجه این است که برای چنین تصمیم بزرگی باید از قبل بصورت دقیق برنامه‌ریزی کرده و تمامی جوانب را سنجید.رتبه ها و مدارک تحصیلی اخذ شده در کشور انگلستان، به عنوان رتبه های با کیفیت و برتر جهانی در سراسر دنیا شناخته شده است. معیارها و استانداردهای انتخاب این برتریها، توسط برخی از دانشگاههای قدیمی تر با نامهای شناخته شده مانند آکسفورد و کمبریج تعیین میشود اما، روال متداول آن به عهده بسیاری از دانشگاهها و دانشکده های سراسر انگلستان است. در آینده، هنگامی که به دنبال شغل مناسب هستید، چنین موقعیتی، میتواند نقطه مثبتی برای شما محسوب شود.

مزایای تحصیل درانگلستان

  • هزینه کمتر 
  • اجازه کار
  • بورس های تحصیلی 
  • تجربه یک فرهنگ جدید
  • بیمه درمانی 

هزینه کمتر: هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در انگلستان، در مقایسه با ایالات متحده و کشورهای دیگر میتواند کمتر باشد.شهریه برخی از واحدها در ایالات متحده ممکن است $25,000 باشد که علاوه بر آن، شهریه یک سال نیز باید پرداخته شود. در حالیکه شهریه اکثر موسسات آموزش عالی انگلستان سالانه بین £6,000 تا £7,000 است که به طرز قابل توجهی کمتر است.

اجازه کار: یک دانشجوی خارجی در انگلستان اجازه دارد در طی سال تحصیلی، تا ۲۰ ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کند. دانشجویان بین المللی در زمان های غیر از سال تحصیلی میتواند اجازه کار تمام وقت را دارد.

بورس های تحصیلی: وام ها و بورسیه های تحصیلی متفاوتی توسط مراکز آموزشی انگلسان برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در انگلیس ارائه می شود.

تجربه یک فرهنگ جدید: زندگی در یک کشور جدید توام با تجربه‌های جدید و جالب است. یکی از مزایای تحصیل در خارج نیز تجربه زندگی از دریچه‌ای جدید و متفاوت است که با آن می‌توان زیبایی‌ها و تفاوت‌های جامعه و فرهنگی جدید را تجربه کرد انگلستان یکی از شناخته شده ترین جوامعی است که افراد در آن با نژادها، فرهنگ ها و عقاید مذهبی مختلف در کنار هم زندگی می کنند.این موضوع و امکان دسترسی راحت پیروان ادیان بزرگ به عبادتگاه و مراکز مذهبی خود برای دانشجویان دارای اهمیت بالایی است.

بیمه درمانی : برای تقریبا تمام دانشجویان خارجی بیمه درمانی رایگان است (مشروط بر اینکه دوره تحصیل شما بیش از 6 ماه باشد.)

معایب تحصیل در انگلستان

  • دستمزد کمتر
  • جرم و جنایت 
  • فرهنگ متفاوت  

دستمزد کمتر: از مهاجران سو استفاده شده و کار بیشتری در مقابل دستمزد بسیار پایین از آنها خواسته میشود واین مسئله مشکلات روانی و جسمی بسیاری را برای افراد مهاجر و خانواده اشان بوجود میاورد.

جرم وجنایت : یکی از مشکلاتی که ممکن است مهاجران در انگلستان بوجود بیاورند افزایش نرخ جرم در این کشور است. 

فرهنگ متفاوت : با اینکه وجود فرهنگ ها و طرز تفکرهای مختلف در یک جامعه می تواند به رشد آنجامعه کمک کند اما در بعضی مواقع می تواند خطرناک نیز باشد این اختلاف فرهنگی باعث بروز اختلاف و نزاع عای لفظی و فیزیکی میشودو مشکلات متعددی را برای بومیان انگلیسی و بیشتر از همه برای مهاجران بوجود می آورد .

تحصیل در خارج از کشور دارای مزایای و مشکلات مختلفی میباشد که هر فرد میبایست قبل از انتخاب این مسیر بدقت موارد لازم را برسی نماید. گاهی این انتخاب میتواند زندگی فرد را به کلی دگرگون کرده و فرد را در موقعیتی بسیار فراتر از آنچه بود قرار دهد و یا با یک انتخاب غیر منطقی و بدون شناخت کامل ، زندگی فرد را دچار مشکلات عدیده ای نماید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام