سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مزایا و معایب تحصیل در مالزی

انتشار 11 مرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

در این بخش مزایا و معایب تحصیل در مالزی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم .

مزایا و معایب تحصیل در مالزی

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور می باشد. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. مالزی دربردارنده ی دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن‌ها را از هم جدا می‌کند: شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد. مالزی یک جامعه چنددینی است، و اسلام دین رسمی این کشور می‌باشد.

 

مزایای تحصیل در مالزی 

 قیمت ارزان زندگی در مالزی باعث شده که شهریه دانشگاه هایش نسبت به کشور های دیگر پایین تر باشد.در دانشگاههای مالزی  دانشجویان در هنگام تحصیل از بیمه درمانی و همه امکانات دولتی برخوردار می شوند.تقریبا همه دانشگاه های مالزی خوابگاه های با قیمت خیلی مناسب دارند و به دانشجویان خارجی تحویل می دهند.

تقریبا 90 درصد دانشگاه های مالزی در جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند اعتبار  دانشگاه های مالزی از نظر جمهوری اسلامی ایران یکی از مزیت های دیگر تحصیل در مالزی است. دانشجویانی که می خواهند خو ابگاه بگیرند و یا خانه ای را اجاره کنند نیاز به وسایل خانه نخواهند داشت و اجاره و خوابگاه مبله به دانشجویان تحویل داده می شود.هزینه تحصیل در مالزی نسبت به سایر کشور ها کمتر است و این هزینه ها با توجه به دانشگاه و رشته و مقطع متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت که در مقطع لیسانس تقریبا هر ترم 3000 تا 5000 دلار است ، در مقطع فوق لیسانس 2500 تا 3500 دلار در ترم است و در مقطع دکتری14000 تا 17000 دلار در سالاست. بورسیه دانشجویی بیشتر به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می گیرد و برای مقاطع دیگر در صورت بالا بودن نمرات تخفیف 20 تا 50 درصدی شهریه اختصاص می یابد.در نهایت مسلمان بودن جمعیت این کشور و همچنین وجود دانشجویان ایرانی زیاد در دانشگاه های مالزی محیط و شرایط را برای دانشجویان ایرانی مناسب کرده  و شرایط ایده آل تری را برای افراد به منظور تحصیل در این کشور فراهم آورده است.برخلاف کشورهای دیگر که به هر دانشجو بسته به مقطع تحصیلی وی از ده ساعت تا سی ساعت اجازه کار در هفته را می دهند ، در کشور مالزی و حین تحصیل دانشجویان محدودیتی از نظر ساعت کاری در هفته نخواهند داشت و اینگونه دانشجو براحتی می تواند از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود درمالزی بر بیاید .

 

معایب تحصیل در مالزی

در زمینه ی کیفیت زندگی در کشور مالزی، شاخص قدرت خرید مردم و شاخص بهداشت و درمان در سطح معتدل و شاخص امنیت و ایمنی کم است . از نظر شاخص هزینه ها و قیمت املاک به نسبت درآمد افراد در جامعه نیز تا حدی معتدل می باشد اما شاخص آلودگی زیاد بوده و به طور کلی کیفیت زندگی در مالزی در سطح میانه است . 

در مالزی حقوق و دستمزدها بسیار پایین هست . برخلاف کشورهای دیگر که برای دانشجویان کوشا و مستعد کمک های مالی وبورسیه های تحصیلی فراوانی موجود است ، در کشور مالزی در دانشگاههای دولتی که اصلآ و ابدآ از بورسیه خبری نیست ، و در دانشگاههای خصوصی نیز فقط هر چند وقت یک بار به جهت جذب دانشجوی خارجی به مدت محدودی تخفیف ده تا سی درصدی در نظر میگیرند ، اما در عمل در مورد بورسیه در مقطع لیسانس به هیچ وجهی بورسیه دریافت نخواهید کرد ، در مقطع فوق لیسانس بورسیه تحصیلی فقط جهت دانشجویانی می باشد که تحصیل آنها در مقطع فوق لیسانس بر اساس مدل تحقیقاتی باشد و موضوع تحقیقات آنها مهم و پروپوزال آنان برای کشور مالزی مفید باشد و این بورسیه به یک تا دو نفر تعلق خواهد گرفت و نه بیشتر .

در این مقاله سعی بر آن شد که  مزایا و معایب تحصیل در کشور مسلمان مالزی را برای شما عزیزان توضیح بدهیم تا بهترین تصمیم را برای مهاجرت تحصیلی بگیرید. 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام