سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مزایا ومعایب تحصیل در ایتالیا

انتشار 30 تیر 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این بخش شما دانشجویان عزیز را با مزایا ومعایب تحصیل در دانشگاههای ایتالیا آشنا می کنیم.

مزایا ومعایب تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی است که در آن شما می توانید تحصیل کنید، از این رو هزینه های تحصیل در ایتالیا و همچنین هزینه های زندگی نیز برای شما دشوارنخواهد بود. دانشگاه بولونو، موسسه معتبری است که منشا نظام آموزش عالی غربی را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در اروپا نشان می دهد. علاوه بر این، بولونیا در فهرست شهرهای اروپایی قرار دارد که بیشترین تعداد دانشجویان اراسموس را می پذیرند.ایتالیا به شما اجازه می دهد تا یک اتوبوس یا قطار را فقط با چند یورو سوار شوید و نقل مکان کنید. به عنوان مثال از میلان سرد خارج شوید یا از هرج و مرج بولونیا به برخی از زیباترین سواحل جهان بروید. تقریبا هر شهر بزرگ نیز به طور کامل به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی با 87 فرودگاه متصل است.

مزایای تحصیل در ایتالیا 

- ایتالیا در رشته هایی همچون معماری ، هنر ، باستان شناسی ، تاریخ و علوم اجتماعی شهرت جهانی دارد که باعث شده هر ساله جذب تعداد زیادی دانشجو داشته باشد. - - دانشگاه های ایتالیا دارای شاخص علمی بالایی در سطح جهان میباشد ، در سال 2013 حدود 34 دانشگاه ایتالیا در رتبه بندی جهانی در رتبه زیر 900 قرار گرفتند.

- دانشگاه های ایتالیا سالانه مبالغ 11000 تا 14000 یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد و 14000 تا 20000 یورو در سال برای مقطع دکتری را به عنوان بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان مستعد سایر کشورها قرار می دهند و متقاضیان در صورت داشتن رزومه و سوابق تحصیلی خوب می توانند از این نوع بورسیه در طول دوران تحصیل خود استفاده نمایند.

- دانشگاه های ایتالیا دارای بالاترین استانداردهای علمی و کیفیت بالای آموزشی در جهان می باشند. دانشگاه های این کشور به دلیل ارتباطات گسترده علمی و تحقیقاتی با دانشگاه های رده اول دنیا، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و در برخی رشته ها از جمله معماری و رشته های مهندسی در زمره زبانزدترین مراکز آموزشی دنیا به حساب می آیند.
- با توجه به سیاستهای و رویکردهای جدید آموزشی ایتالیا در جذب دانشجویان بین المللی، سالانه بر تعداد رشته های ارائه شده در کشور ایتالیا که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند، افزوده می شود.
- با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا، بسیاری از رشته های تحصیلی در ایتالیا بصورت بین المللی و با مشارکت دانشگاه های برجسته اروپایی و آمریکایی برگزار و درجات علمی از تمامی دانشگاه های مشارکت کننده صادر می شود.
- کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله تحصیل، بهداشت و خدمات اجتماعی می باشد.
-هر دو کشور ایران و ایتالیا به دلیل داشتن تاریخ و تمدن دیرینه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی می باشند که آن را می توان به وضوح در زندگی روزمره و فرهنگ مردم هر دو کشور مشاهده نمود.

ارزان تر شهر ها برای زندگی در ایتالیا را می توان پیزا، پادو و تورین نام برد.

معایب تحصیل در  ایتالیا 

  • فشار مالی

  • مشکلات زبان

  • تقابل عقاید

- آن دسته از دانشجویانی که با استفاده از قرض یا وام قصد ادامه تحصیل را دارند، در دوران تحصیل از لحاظ مالی اندکی تحت فشار خواهند بود. بنابراین، اگر قصد چنین ریسکی را دارید بهتر است اندازه آن در حد وسع مالیتان باشد. زیرا بازپرداخت چنین بدهی‌هایی ممکن است تا چند سال طول بکشد؛ از اینرو، مهلت بازپرداخت را به پس از فارغ‌ التحصیلی موکول کنید.حتی ممکن است زمان ادای دین تا به دست آوردن یک شغل مناسب عقب بیفتد. 

- این احتمال وجود دارد تا برای ایجاد ارتباط با مردم به هنگام مکالمه آن‌ها به زبان اصلیشان دچار مشکل شوید. در چنین وضعیتی باید به ناچار تا حدودی زبان بومی مردم را یاد بگیرید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. البته امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان به زبان انگلیسی آشنایی دارند و این امر ایجاد ارتباط را آسان‌تر کرده است. 

- ممکن است که در برخی مواقع احساس بیگانگی کنید و تحمل شرایط زندگی جدید دشوار به نظر برسد. حتی شاید برخی از عقاید معمول مردم آن کشور برای شما غیر قابل قبول باشد.  یا در بعضی شرایط کاملا نادیده گرفته شوید. در مقابل، شاید دیدگاه‌ها و عقاید شما نیز در گروه‌های اجتماعی پذیرفته نشود.ویا در نهایت، دلتنگی شما برای خانه و خانواده‌تان تحمل شرایط را اندکی دشوار کند.

به نظر من مهاجرت به ایتالیا و یا کلی تر اگر بگوییم به هر نقطه از این کره خاکی اگر با مطالعه و در نظر گرفتن شرایط زندگی در آن کشور همراه نباشد، زندگی در آن کشور را بسيار سخت و غیر قابل تحمل می کند.

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام