سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه به روز رسانی رفرنس مقاله

انتشار 14 اردیبهشت 1398
مطالعه 2 دقیقه

یکی از معضلات بسیاری از دانشجویان و اساتید در نحوه نوشتن رفرنس منابع و یا در نحوه به روز رسانی آنها میباشد که در این بخش میخواهیم به طور مختصر در مورد نحوه رفرنس نویسی و به روز رسانی رفرنس ها اطلاعاتی را برای شما ارائه کنیم.

نحوه به روز رسانی رفرنس مقاله

یکی از بهترین و معتبر ترین و مطمعن ترین راههای که میتوانید در نوشتن رفرنس های مقالات استفاده کنید گوگل اسکولار میباشد 

سایت گوگل اسکالر، بزرگ‌ترین موتور جستجوی آکادمیک و محصول شرکت گوگل است که با استفاده از آن می‌توانید به جستجوی موضوع مورد نظرتان بپردازید، و به سادگی به تعداد زیادی از مقالات و تحقیقات علمی دست‌رسی داشته باشید. در پست‌های قبل به معرفی روش استفاده از گوگل اسکار پرداختیم. در این مطلب به توضیح و آموزش رفرنس نویسی با استفاده از گوگل اسکالر می‌پردازیم.

 

با ورود به سایت گوگل اسکالر، با محیطی کاملا مشابه با موتور جستجوی گوگل رو به رو می‌شوید. کافی‌است عنوان مقاله مورد نظر را در نوار جستجوی گوگل اسکالر وارد کنید و علامت جستجو را بزنید.

تصویر

صفحه‌ی جدید، حاوی نتیجه ی جستجو می باشد. شما با کلیک بر روی گزینه‌ی Cite، امکان دسترسی به چندین فرمت ارجاع دهی را خواهید داشت.

تصویر

 

تصویر

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در گوگل اسکالر سبک‌های رفرنس‌دهی MLA –APA –Chicago-harvard و  Vancouver را در اختیار خواهید داشت. هر کدام از این فرمت‌ها از روش خاص خود برای استناد به منبع و نویسنده استفاده نموده است. عمده تفاوت بین این چند سبک، ترتیب و نوع نوشتن نام نویسنده یا نویسندگان متن است. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است.

  • MLA: نام نویسندگان، «عنوان منبع»، آخرین تاریخ ویرایش
  • APA: نام نویسندگان (آخرین تاریخ ویرایش متن). عنوان منبع.
  • Chicago: نام مولف ۱، نام مولف ۲، نام مولف ۳. «عنوان منبع». (سال انتشار)
  • Harvard : نام خانوادگی مولف، نام، (اولین سال انتشار). عنوان منبع.
  • Vancouver: حرف اولیه نام خانوادگی به همراه نام. عنوان منبع.
  • برداشت و استفاده از این ارجاعات به چندین شکل می‌تواند صورت بگیرد. یکی از راه‌ها کپی کردن متن ارجاع است ولی روش بهتر استفاده ازنرم‌افزارهای پیشنهاد شده برای رفرنس نویسی است.

تصویر

شما با انتخاب هر کدام از آن‌ها فایل لیست ارجاعات را با پسوندی که برای نرم‌افزار مربوطه قابل خواندن است، دانلود می‌نمایید و به کمک نرم‌افزارها، منابع را به فایل خود ارجاع می‌دهید. ما به اختصار در مورد هر کدام از این نرم‌افزار ها توضیحی ارائه می‌دهیم.

BibTeX: این نرم‌افزار به طور گسترده برای ارجاع اطلاعات کتاب‌شناسی کاربرد دارد. برای فایل‌های متنی از نوع لاتک LaTeX استفاده می‌گردد. لاتک یک سیستم آماده‌سازی متن می‌باشد که با استفاده از جنبه‌های مختلف حروف چینی سرویس‌هایی چون ارجاعات بین منابع گوناگون – جداول و نمودارها، طرح‌بندی صفحات  را ارائه می‌دهد.

EndNote: رایج ترین نرم‌افزار درزمینه ی ارجاع دهی می‌باشد که برای پروپوزال های تحقیقاتی، پایان نامه و هر نوشته ی تحقیقاتی دیگر کاربرد دارد و از فرمت های نوشتاری استاندارد بهره میبرد.

RefMan (Refrence Maneger): در سال ۱۹۸۲ توسعه یافت که توسط سیستم عامل های CP/M و بعد از آن DOS و ویندوز و مکینتاش قابل استفاده گردید.

RefWorks : این نرم‌افزار تحت وب می‌باشد و به شما اجازه‌ی مدیریت پایگاه داده‌ای از اطلاعات مربوط به ارجاعات را می‌دهد. این نرم‌افزار به صورت اتوماتیک طی چند ثانیه، متناسب با فرمت نوشته ی شما، لیست ارجاعات را مهیا می‌کند.

راههای ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت: ⌕               تلفن همراه : ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام