سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه چاپ مقاله در نشریات داخلی

انتشار 2 دی 1397
مطالعه 6 دقیقه

مجلات داخلی به مجلاتی اتلاق میشوند که پایگاه استنادی آنها در داخل کشور میباشد.این مجلات اعتبارشان در حد مجلات خارجی میباشد.

نحوه چاپ مقاله در نشریات داخلی

انواع نشریات به دودسته تقسیم میشوند:1-نشریات داخلی2-نشریات خارجی

نشریات خارجی به آن دسته از مجلاتی گفته میشود که پایگاه استنادی آنها در خارج از کشور واقع شده است و از لحاظ اعتبار در بالاترین سطح بین المللی قرار دارند.مزایایی که این مقالات دارند این است که با این مقالات میتوان از دانشگاه های خارج از کشور پذیرش گرفت کسانی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت در خارج از کشور دارند باید در مجلات خارجی اقدام به چاپ مقاله کنند.

نشریات داخلی به نشریاتی گفته میشود که پایگاه استنادی آنها در داخل کشور میباشد و متعلق به کشور های اسلامی است چاپ مقاله در این نشریات مزایای بسیار زیادی دارد و در واقع اعتبار این مجلات در حد اعتبار مجلات خارجی است و مزایای بسیاری دارد ولی با این مجلات نمیتوانید از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیرید در واقع این مجلات فقط در داخل کشور کاربرد دارند.داوری این مجلات ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد ولی داوری سختگیرانه ای ندارند.این نشریات از  طرف وزارت علوم و وزارت بهداشت قابل تایید هستند و این مجلات در داخل کشور تضمین پذیرش در مقطع دکتری و بسیاری از سازمان های مرتبط میباشند و همچنین در دانشگاه ها برای اساتید و دانشجویان اعتباری هم سطح با مجلات بین المللی دارند.

مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

در بسیاری از موارد اعتبار مجلات علمی پژوهشی داخلی بالاتر از مجلات isi میباشد.میتوانند با ارائه مقاله در مجلات داخلی عضو هیئت علمی دانشگاه ها شوند.چاپ مقاله داخلی به منزله نخبه بودن میباشد.چاپ مقاله داخلی علاوه برا این مزایا برای داوطلبان پسر این مزیت را دارد که میتوانند با چاپ مقاله علمی پژوهشی از خدمت معاف شوند و یا به جای اینکه سربازی بروند با ارائه پروژه دوره خدمت خود را به پایان برسانند.در فراخوان های جذب هیئت علمی بسیاری از دانشگاه های دولتی و آزاد، داشتن مقاله علمی پژوهشی در نشریات داخلی یکی از شروط اصلی پذیرش می باشد.ارتقای مرتبه برای اعضای هیئت علمی تنها با داشتن مقاله علمی در نشریات علمی پژوهشی داخلی به سرعت امکان پذیر است.دانشجویان دکتری برای دفاع از پایان نامه ی خود میبایست نامه ی پذیرش مقاله علمی پژوهشی را داشته باشند تا بتوانند از تز خود دفاع کنند.همچنین دانشگاه آزاد آیین نامه ی جدیدی صادر کرده که بر اساس آن ارزش نشریات علمی پژوهشی داخلی را با نشریات اسکوپوس Q4 برابر دانسته است. اگر چه این امر بسیار عجیب هست و نشریات Q4 نشریات بسیار آسان و راحت تری نسبت به نشریات علمی پژوهشی داخلی میباشند اما این امر موجب راحتی دانشجویان دکتری میباشد.داشتن نامه اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی به منزله ی نخبه بودن پژوهشگر می باشد.

نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی پژوهشی داخلی

نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی پژوهشی داخلی به صورتی میباشد که شما فایل آماده را بعد از مرور و بازبینی به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل سابمیت میکنید و بعد از مکاتبه با سردبیر منتظر نتیجه از طرف بخش داوری میمانید روند کار در این مجلات به این صورت میباشد که فایل آماده که به سردبیر ارسال شد سردبیر پس از بررسی مختصر مقاله را به بخش داوری میسپارد در بخش داوری ایاراداتی که در مقاله وجود دارد ثبت میشود اگر ایرادات به صورتی باشد که قابل رفع کردن نباشد مقاله ریجکت(رد) میشود ولی اگر ایاردات مقاله به صورتی باشد که بتوان انها را رفع کرد ایرادات به نویسنده ارسال میشوند و نویسنده پس از رفع خطاها و ویرایش مقاله مقاله را دوباره به سردبیر ارسال میکند و دوباره همان روند طی میشود و اگر ایرادی مشاهده نشد مقاله پذیرفته میشود.

تصویر

 

ساختار مقاله علمی پژوهشی داخلی

همانند سایر مقالات مقالات علمی پژوهشی داخلی هم از اجزای مشخص و ساختار یافته ای تشکیل شده است:

عنوان:عنوان مقاله باید ناب باشد و در برگیرنده محتوای کلی مقاله باشد توجه داشته باشید که در چاپ مقاله داخلی تکراری بودن عنوان از مواردی است که باعث رد مقاله میشود.

نام نویسندگان:نام نویسندگان بعد از عنوان مقاله آورده میشود سعی کنید اطلاعات نویسندگان را دقیق و کامل بنویسید.

چکیده مقدمه :چکیده مقاله در واقع عصاره مقاله میباشد برای تقریبا یک صفحه یا نیم صفحه نوشته میشود ولی باید در مورد محتوای اصلی مقاله صحبت کند.

کلید واژه:استفاده از کلید واژه در نگارش مقاله باعث میشود که تعداد استناد هایی که مقاله میشود بیشتر باشد.

مقدمه:مقدمه مقاله نیز در چاپ مقاله نکته قابل توجهی است چون اکثر داوران مجلات اولین بخشی که مطالعه میکنند بخش مقدمه مقاله میباشد مقدمه باید طوری باشد که یک دید جامع و کلی درباره محتوای اصلی مقاله به ما بدهد.

بيان مسئله  :در نوشتن مقاله علمی پژوهشی بخشی به بیان مسئله تعلق میگیرد که منظور از بیان مسئله علت نگارش مقاله میباشد.

تبيين هدف  :هدف خود را از انجام پژوهش در نگارش مقاله علمی پژوهشی بنویسید.

 پرسشهاي پژوهش :پرسشهاي مطرح شده در پژوهش همراه با فرضيه های پژوهش

پيشينه پژوهش Review Literature :در ساختار مقاله علمی پژوهشی بخشی را به مرور کارهای گذشته اختصاص دهید.

معرفي پروژه Site Research: ويژگيهاي پژوهش و مواردی که باعث تمایز آن از موارد مشابه می شود.

روش شناسي Methodology : روش انتخابی برای انجام پژوهش و دلايل انتخاب این روش.

ابزار پژوهش Tools Research: معرفي ابزار لازم برای انجام پژوهش، جمع آوری اطلاعات و روش تحليل داده های بدست آمده

بحث و نتيجه Conclusion/Discussion : تجزیه و تحليل نهايي نتايج به دست آمده از پژوهش حاضر و مقایسه آن با نتایج پژوهش های مشابه

منابع  References : ذکر منابع و رفرنس هایی که برای نگارش مقاله از آنها استفاده شده است.

تصویر

 

روش سابمیت آنلاین مقاله در مجلات علمی و پژوهشی:

در حال حاضر اکثر مجلات علمی پژوهشی داخلی بصورت آنلاین اقدام به دریافت مقالات می کنند. زیرا این روش سریعتر و راحت تر بوده و این امکان را دارد که  هر لحظه بطور آنلاین روند مقاله را پیگیری نمود. در این روش، فایل مقاله را به فرمت word یا Pdf تهیه و برای مجله ارسال می نمایید. در این روش گزينه‌اي وجود دارد كه با كليك كردن بر روي آن، وارد مراحل ارسال آنلاين مقاله مي‌شويد. به اين ترتيب كه صفحات متعددي باز مي‌شود و از شما مي‌خواهد عنوان، اسامي نويسندگان، آدرس، تلفن، فكس، پست الكترونيك و متن اصلي مقاله را وارد كنيد. در هر قسمت بايد آنچه را كه از شما خواسته شده است از روي متن مقاله كپي كنيد و در كادر مربوطه قرار دهيد.

روش سابمیت مقاله از طریق ایمیل:

مجلاتی که هنوز بخش سابمیت آنلاین ندارند، از نویسندگان درخواست می نمایند که مقالات خود را از طریق آدرس ایمیلی که در سایتشان اعلام کرده اند برای مجله جهت داوری ارسال نمایند. در این روش Title page , Cover Letter نیز باید به همراه فایل اصلی مقاله برای سردبیر مجله ایمیل شود.

پس از ارسال مقاله بايد منتظر دريافت نامه اعلام وصول از جانب سردبير باشيد كه به آدرس ایمیل شما ارسال مي شود و مشخص مي‌كند مقاله به دست آنها رسيده و در حال بررسي است. ممكن است به شما يك كد چند رقمي و یا یوزر و پسورد نيز ارائه شود تا پيگيري‌هاي بعدي از طريق آن انجام شود.

 خدمات موسسه سینا در چاپ مقالات علمی پژوهشی داخلی

اگر یک مقاله علمی پژوهشی نگارش کرده اید و میخواهید برای آن پذیرش بگیرید میتوانید از طریق سایت سینا اقدام فرمایید مسئولین موسسه فایل ورد مقاله را از شما دریافت میکنند و ویرایش های لازم را انجام میدهند و سپس آنرا به سردبیر مجله مربوطه ارسال  میکنند مسئولین موسسه میتوانند در کمترین زمان پذیرش مقاله شما را از مجلات علمی پژوهشی داخلی اخذ کنند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام