سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه ارسال مقاله برای مجلات بین المللی

انتشار 25 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

برخلاف تصور بسیاری از نویسندگان مقالات، سابمیت یا ارسال مقاله کار ساده ای نبوده و بایستی با اصول و روال این کار آشنایی کافی داشته باشید. چرا که با دانستن روند درست آن شانس شما در دریافت اکسپت مقالات خود بالاتر خواهد رفت. از این رو پرداختن به این مسئله حائز اهمیت است.

نحوه ارسال مقاله برای مجلات بین المللی

برخلاف تصور بسیاری از نویسندگان مقالات، سابمیت یا ارسال مقاله کار ساده ای نبوده و بایستی با اصول و روال این کار آشنایی کافی داشته باشید. چرا که با دانستن روند درست آن شانس شما در دریافت اکسپت مقالات خود بالاتر خواهد رفت. از این رو پرداختن به این مسئله حائز اهمیت است. اگرچه ما در موسسه سینا تمام فرایندهای مربوط به ارسال مقاله را جزء به جزء و طبق استاندارهای مجلات خارجی انجام میدهیم، اما بحث و برررسی در این خصوص در آگاهی نویسندگان نسبت به روشهای صحیح ارسال مقاله و نکاتی که دراین باره بایستی مد نظر قرار گیرند، بسیار موثر خواهد بود.

برای ارسال مقاله به یک مجله خارجی لزوما باید قواعد دستوری و نوشتاری که توسط مجله تعیین شده است را مطالعه کرده و مقاله خود را بر اساس آن تنظیم کنید. با رعایت دقیق این نکات، مقاله شما در مرحله اول داوری با مشکلی مواجه نخواهد شد. برای ارسال مقاله به مجلات سه روش معمول وجود دارد:

1. از طريق ايميل به سردبير؛

2. از طريق سايت مجله؛

3. ازطريق سيستم آنلاين.

(دریافت مقالات به شیوه پستی دیگر کمتر انجام می شود و امروزه به دلیل امنیت، سهولت و سرعت بیشتر، مجلات دریافت مقالات به شیوه الکترونیک و در قالب PDF و WORD  را ترجیح می دهند.)

اولین و ابتدایی ترین شیوه ارسال مقالات از طریق ایمیل می باشد. بسیاری از مجلات ایمیلی را در اختیار نویسندگان می گذارند که ممکن است ایمیل خود مجله و یا ایمیل سردبیر آن باشد. شما باید مقاله نوشته شده را به همراه مدارکی که از شما خواسته شده است از طریق همین ایمیل به مجله ارسال کنید. تمام مکاتبات بعدی شما با مجله از طریق همین ایمیل انجام خواهد شد و پس از ارسال، مقاله شما وارد پروسه داوری شده و در نهایت، نتیجه از طریق ایمیل به شما اعلام خواهد شد. 

روش دوم از طریق وب سایت خود مجله است. برخی از مجلات وب سایت مخصوصی دارند و در این سایت گزینه ای وجود دارد که از طریق آن می توانید مقاله خود را به مجله ارسال کنید. موارد مورد در خواست و قسمت هایی که باید تکمیل شود تا ارسال انجام گیرد از مجله به مجله ای دیگر در این حالت متفاوت است که باید از راهنمای وب سایت آن ژورنال این موارد را بررسی کنید.

اما متداولترین شیوه برای ارسال مقالات، سیستم آنلاین برای دریافت مقاله است. موسسه ای خاص به نام Scholar One فرایند دریافت و ارسال مقاله شما به مجله را به عهده گرفته است که برای این کار شما باید ابتدا وارد وب سایت سیستم آنلاین شده و مانند فرایند ثبت ایمیل برای خود یک اکانت و رمز عبور تعریف کنید.سپس یک روند چند مرحله ای را برای ارسال مقاله خود طی کنید. به این ترتیب که: 

بعد از ورود به حساب کاربری خود در سیستم آنلاین باید گزینه Submit A New Manuscript را انتخاب کنید. در این قسمت اول باید قسمت چکیده و مقدمه را که برای شما تعریف شده است بارگذاری کنید. بعد از این قسمت از شما نام نویسندگان خواسته می شود که باید به ترتیب اولویت آن را وارد کنید. از آنجایی که مکاتبات بعدی با نویسنده مسئول یا Corresponding Author انجام می شود در نتیجه باید در انتخاب این نویسنده دقت شود که اگر شما نباشید مکاتبات بعدی با شما نخواهد بود. بعد از پر کردن این موارد باید با تعهدنامه ها و قوانین مجله موافقت و آنها را تایید کنید. در مرحله بعدی باید Cover Letter را آپلود کنید و بعد از آن نمودارها، جداول و اشکال را در قسمت های مربوطه وارد کنید. در نهایت خود مقاله را بارگذاری کرده و بعد از تاییدیه نهایی گزینه Submit را انتخاب میکنید که در این حالت مقاله شما ارسال شده و دیگر امکان ویرایش آن وجود نخواهد داشت.

ضمنا این امکان برای شما وجود دارد که در صورت صلاح دید خود، مقاله‌ای را که ارسال کرده‌اید، با ارسال یک نامه به سردبیر بازپس بگیرید، هرچند این کار اعتبار شما را نزد مجله مورد نظر مخدوش می کند.

پس از سابمیت مقاله، باید منتظر نتیجه داوری بمانید. داوری مقالات سه نوع نتیجه برای نویسندگان در برخواهد داشت. اکسپت، ریوایز، ریجکت. اگر تمام اصول مربوط به نگارش و ارسال مقاله را رعایت کرده باشید، با یکی از دو گزینه اکسپت و ریوایز مواجه خواهید شد. در غیر اینصورت مقاله شما از سوی مجله ریجکت خواهد شد. اما اگر اینچنین بود نباید از اکسپت و چاپ مقاله خود ناامید شوید. بلکه بایستی نظرات داوران و سردبیر مجله را در خصوص ریجکت مقاله خود به دقت بررسی کرده و کلیه ایراداتی را که داوران به آنها اشاره کرده اند اصلاح کنید، زیرا به علت تخصصی بودن موضوع، ممکن است مقاله تان پس از ارسال به مجله بعدی، مجدداً در اختیار همان داور یا داوران قرار گیرد. سپس مقاله خود را به مجله دیگری ارسال کنید.

با توجه به پیچیدگی ارسال مقاله و جزئیات کار، کارشناسان ما در موسسه سینا، پس از اعمال ویرایش و فرمت بندی روی مقالات شما، آنها را طبق روش درخواستی مجلات، سابمیت کرده و اطلاعات مربوط به اکانت و رمز عبورتان را در اختیار شما قرار  میدهند تا خودتان نیز در جریان روند بررسی و داوری مقاله خود قرار گیرید. برای سفارش سابمیت مقاله خود در موسسه سینا کافیست بصورت آنلاین با کارشناسان ما مکاتبه کنید. 

بیشتر بخوانید:

امکان سابمیت یک مقاله در چند مجله وجود دارد؟

فرم های مورد نیاز برای سابمیت مقاله

فرایند سابمیت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام