سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه فرمت بندی مقاله ISI

انتشار 8 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

اگر تصمیم به ارسال مقاله علمی خود به مجلات ISI را دارید، لزوما باید از ضوابط و شرایط مجله ای که انتخاب کرده اید، اطلاع کامل داشته باشید چرا که یکی از فاکتورهای اساسی برای چاپ مقاله تضمینی فرمت بندی دقیق طبق ظوابط مجله است.

نحوه فرمت بندی مقاله ISI

اگر تصمیم به ارسال مقاله علمی خود به مجلات ISI را دارید، لزوما باید از ضوابط و شرایط مجله ای که انتخاب کرده اید، اطلاع کامل داشته باشید چرا که یکی از فاکتورهای اساسی برای چاپ مقاله تضمینی فرمت بندی دقیق طبق ظوابط مجله است. اصولا قوانین و قواعد چاپ مقاله در وبسایت هر مجله ای در دسترس نویسندگان مقاله قرار دارد.

فرمت بندی به رعایت مواردی همچون نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، تعداد کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، ویرایش و نوع نگارش ضمائم، ترتیب قرارگیری بخشهای مختلف و نوع  رفرنس دهی تعیین شده از سوی مجله مورد نظر اشاره میکند.

در صورتی که قبل از سابمیت مقاله به مجله مورد نظر فرمت بندی آن را بطور دقیق در متن مقاله اعمال کنید، از امتیاز سهولت روند داوری مقاله بهره مند خواهید شد. علت تاکید و حساسیت مجلات روی فرمت بندی مقالات، اینست که مقالاتی یکپارچه با شکل ظاهری استاندارد در رده چاپی داشته باشند تا بهترین تجربه را در خوانندگان ایجاد کنند. این حساسیت گاه بقدری است که ممکن است یک مقاله چندین بار بدلیل عدم رعایت فرمت بندی در بخشهای مختلف مقاله، به نویسنده باز گردانده شود که خود این مسئله میتواند برای نویسنده هزینه بر باشد چون  گاها هر دفعه بابت داوری مجدد هزینه ای را از نویسنده دریافت می کنند. پس میتوان گفت اعمال فرمت بندی دقیق در مقاله در واقع ضامن صرفه جویی در زمان و هزینه نویسنده خواهد بود.

از آنجایی که اعمال فرمت بندی خاص هر مجله نیاز به دقت و ظرافت خاصی داشته و احتمالا همه نویسندگان مقالات، بر این موضوع اشراف نداشته باشند، افراد متخصص و وارد در این امر با استفاده از تجربه و تخصص خود فرمت بندی را برای مقالات انجام میدهند.

دو نوع فرمت بندی برای مقالات وجود دارد که عبارتند از:

فرمت بندی محتوایی: فرمت بندی توسط نویسنده اصلی مقاله انجام می شود و نویسنده طبق قواعد ذکر شده در بخش راهنمای نویسندگان مجله، مقاله خود را فرمت بندی کند. در این نوع فرمت بندی تعداد کلمات عنوان مقاله، تعداد کلمات چکیده مقاله، تعداد صفحات مقاله، سایز صفحات مقاله، تقدیر و تشکر، روش رفرنس نویسی، فونت ها و سایز آنها در فرمت بندی که توسط مجله تعیین شده، لحاظ میشود.

فرمت بندی ساختاری: در این نوع فرمت بندی تمامی موارد بالا به علاوه ساختار مقاله باید به صورت جزء به جزء در مقاله رعایت شود مانند عنوان مقاله، چکیده مقاله، کلمات کلیدی، مقدمه، مرور ادبیات، مواد و روش ها، یافته های پژوهش، بحث و نتیجه گیری، تشکر و قدردانی، ضمایم، رفرنس ها و مراجع.

موسسه سینا بر اساس مجله انتخابی نویسنده مقاله فرمت بندی را توسط کارشناسان متخصص و حرفه ای نرم افزار Word و ژورنال های ISI انجام می دهد.

انواع روشهای رفرنس نویسی در مجلات:

  • روش رفرنس دهی ام ال ای (MLA)
  • روش رفرنس دهی (American psychological association) APA
  • روش رفرنس نویسی AMA  
  • روش رفرنس نویسی شیکاگو Chicago
  • روش ارجاع دهی The Turabian Style یا سبک مکینتاش
  • روش ارجاع دهی IEEE Documentation Style
  • روش ارجاع دهی ISO690
  • روش رفرنس نویسی و ارجاع دهی هاروارد Harvard Referencing

ترتیب بخشهای مختلف مقاله طبق فرمت بندی:

  • عنوان (Tittle)
  • چکیده (Abstract)
  • کلمات کلیدی(Keywords)
  • مقدمه (Introduction)
  • مواد و روش‌ها (Materials and methods)
  • نتایج (Results)
  • بحث (Discussion)
  • نتیجه‌گیری (Conclusion)
  • تقدیر و تشکر (Achnowledgment)
  • مراجع (References)
  • ضمیمه (Appendix)
  • موارد تکمیلی (Supplementary materials)

نکته مهم این که رعایت ترتیب فوق برای کلیه مقالات لازم بوده و نمیتوانید آن را جابه جا کنید. با وجود قواعد و ضوابط خاص هر مجله، این ترتیب قرار گیری برای تمام مجلات ثابت است.

ضرورت فرمت بندی مقالات

 از آنجایی که مجلات از سراسر دنیا مخاطب و خوانندگانی دارند، فرمت محتوای مقالاتی که در مجله چاپ میشود اصولا باید یک دست و هماهنگ و طبق یک استاندارد تعریف شده باشد. به همین دلیل یک چهارچوب و ساختار خاصی در مجلات برای مقالات تعریف شده که همه مقالات باید فقط در این چهارچوب مشخص باشند. از طرفی داوران هر مجله نیز نسبت  به این فرمت و ساختار حساس بوده و مجلات خارج از این چهارچوب را اکسپت نمیکنند. بنابراین باید تا حد ممکن قبل از ارسال مقاله فرمت و ساختار تعیین شده را در مقاله اعمال کنید تا روند پذیرش و چاپ مقاله شما سرعت بیشتری بگیرد.

یکی از خدمات ارائه شده در موسسه سینا به فرمت بندی مقالات اختصاص دارد. کارشناسان ما در این حوزه آماده همکاری با نویسندگان و پژوهشگران عزیز میباشد. برای انجام فرمت بندی توسط موسسه سینا کافی است مقاله خام خود را به همراه فرمت مجله مورد نظر برای ما ارسال نمایید تا در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت مقاله شما را به فرمت مجله مورد نظر درآوریم.

بیشتر بخوانید:

تعرفه چاپ مقاله isi

چاپ مقاله ای اس ای در موسسه سینا

چاپ تضمینی مقاله آی اس آی

چگونه رفرنس های مقاله خود را بنویسیم؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام