سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه پارافریز مقاله

انتشار 9 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

سرقت علمی یعنی استفاده از ایده ها و تفکرات افراد و ثبت آنها به نام خود که یک نوع سرقت و دزدی به حساب می آید کپی آگاهانه و یا نا آگاهانه از نوشته افراد دیگر نه تنها باعث از بین رفتن اعتبار مقاله میشود بلکه خود شما نیز یک فرد سارق علمی شناخته خواهید شد.

نحوه پارافریز مقاله

یک محقق باید به عنوان یک ایده پرداز و شخصی که صاحب نظر میباشد نمونه یک انسان متمدن باشد و از کارهایی که اعتبار وی را خدشه دار میکند بپرهیزد در دنیای علم و تحقیقات یکی از بدترین کارهایی که باعث بی اعتبار شدن اثر و خود یک محقق میشود سرقت ادبی و یا استفاده از آثار علمی دیگران بدون کسب اجازه و ثبت آن به نام خودش میباشد.البته استفاده از منابع و نوشته های افراد دیگر کار غیر قانونی نمیباشد اما باید تحت روش های زیر از آثار علمی یک نویسنده استفاده شود

  • خلاصه‌نویسی
  • بازنویسی (معادل Paraphrasing یا همان نقل به مضمون)
  • نقل قول مستقیم.

در هر یک از روش های فوق شما میتوانید از آثار و نوشته های دیگران استفاده کنید ولی باید به نام نویسنده اشاره کنید که در این صورت سرقت ادبی به حساب نمی آید و یک کار غیر قانونی محسوب نمیشود ولی در صورتی که اشاره به نام نویسنده و صاحب اثر نشود حتما یک کار غیر قانونی میباشد.مقاله ای که دارای سرقت ادبی باشد اگر به مرحله داوری برسد حتما ریجکت خواهد شد بنابر این میبایست قبل از سابمیت مقاله را از لحاظ سرقت ادبی بررسی کرد و آنها را تشخیص داد و رفع کرد تا در مرحله داوری مشکلی پیش نیاید.به رفع درصد تشابه محتوای یک مقاله با سایر نوشته ها پارافریز میگویند.

پارافریز  به معنای بازنویسی مقاله یا متن، تشریح و تفسیر آن به زبان دیگر با همان مفهوم قبلی می باشد. به عبارت دیگر، بیان دوباره یک متن را پارافریز گویند. معمولا در نگارش متون و مقالات مهم به زبان دیگر مانند انگلیسی، هم پوشانی و تشابه متنی به صورت غیر عمدی رخ می دهد که منجر به سرقت ادبی یا plagiarsim می شود. پارافریز متون انگلیسی و بازنویسی آن اقدام موثری است که نویسندگان برای رفع سرقت ادبی از آن استفاده می کنند.

خلاصه نویسی، بازنویسی و نقل قول مستقیم از مرسوم ترین تکنیک هایی است که برای ارجاع به اثر دیگران در متن خود استفاده می کنیم. با انجام درست تکنیک پارافریز و بازنویسی می توان تا حد بسیاری سرقت علمی را رفع و برطرف نمود.

پارافریز مقاله فقط نیاز به دقت و همچنین مهارت در نویسندگی دارد.پارافریز مقاله در سه مرحله انجام میشودکه رعایت این سه مرحله موجب رفع پارافریز مقاله و درصد تشابه آن میشود.

مرحله اول:این مرحله در پارافریز مقالات به این صورت میباشد که مرحله اول جایگذین پیدا کردن برای کلمات میباشد باید برای کلمات یک جمله و پاراگراف کلمات هم معنی و مترادف استفاده کنیم که این باعث کاهش درصد تشابه نوشته مقاله به مقالات دیگر میشود.ولی نیاز به بازه لغات بیشتری دارد که بتوانیم از این بازه استفاده کنیم و یک جمله ناب و جدید بسازیم.

مرحله دوم ترتیب قرار گرفتن لغات و کلمات در یک جمله میباشد در صورتی که ترتیب و نظم قرار گرفتن کلمات با هم متفاوت باشد در این صورت جمله جدید به دست خواهیم آورد که درصد تشابه آن نسبت به سایر متون و مقالات کمتر میباشد.

مرحله سوم تغییر گرامر جمله میباشد گرامر جمله را از لحاظ زمان افعال و یا شخص افعال تغییر دهید تا جمله جدید به دست آورید.

رعایت هر سه مرحله فوق در به دست آوردن یک مقاله با مطالب ناب به شما کمک خواهد کرد بنابر این تا حد امکان تلاش کنید که  هر سه مرحله را با دقت انجام دهید البته این مراحل رفع سرقت ادبی بود نحوه تشخیص سرقت ادبی به وسیله سایت ها و نرم افزار هایی انجام میشود که برخی از آنها رایگان ولی برخی در قبال پرداخت حق اشتراک خدمات ارائه میکنند و شما میتوانید برای تشخیص سرقت ادبی از این نرم افزار ها کمک بگیرید.

مراحل و روش هایی که میتوانید به وسیله آن مقالات را پارافریز نمایید را مطالعه فرمودید اکنون میتوانید به ترتیب مراحل مقاله را پارافریز نمایید و در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان موسسه سینا برای رفع پارافریز مقالات کمک بگیرید کارشناسان و مشاورین این موسسه با تخصص و مهارت بسیار بالایی که دارند مقالات شما را در کمترین زمان و با کمترین هزینه پارافریز میکنند و شما نویسندگان عزیز در صورت لزوم میتوانید این موسسه را برای پارافریز مقالات خود انتخاب کنید.

راه های ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:  ⌕        تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش آنلاین 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام