سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه نگارش صحیح Affiliation

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 5 دقیقه

 نکات کلیدی و اساسی در خصوص نگارش صحیح Affiliation در دستان کارشناسان و متخصصان موسسه  تحقیقاتی پژوهشی سینا.

نحوه نگارش صحیح Affiliation

دانشجویان و اساتید فرهیخته که تمایل به چاپ مقاله های خود در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی(ISI ، ISC ، PUBMED و SCOPUS )دارند، بهتر است با نحوه نوشتن افیلیشین( affiliation ) آشناییی کامل داشته باشند، در همین راستا موسسه سینا با ارایه مطالب سودمند و کلیدی شما را در نحوه نوشتن آن یاری می کند.

افیلیشن (Affiliation) چیست؟

افیلیشن درلغت به معنای شرط یا واقعیت وابستگی یا پیوستگی می باشد ،و از لحاظ علمی به معنای وابستگی نویسنده و مسئول به دانشگاه یا سازمان خاصی است که نوشتن درست آن در هنگام ثبت نام در یک مجله و یا در بخش معرفی نویسندگان مقاله ضروری است.

برای مثال Affiliation یک استاد از دانشکدۀ مهندسی شیمی دانشگاه تهران بدین شکل خواهد بود:

School of Chemical Engineering, College of Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran.

 در واقع ،افیلیشین ( affiliation)  وابستگی سازمانی یا آکادمیک هر یک از نویسندگان  مقاله می باشد . بھترین حالت ممکن این است که در تھیه افیلیشن نویسندگان به رتبه دانشگاھی و یا مسئولیت اجرایی آنھا و یا بالاترین  مدرک تحصیلی آنھا اشاره بشود.

نکات کلیدی در نگارش صحیح affiliation

  1. انتخاب صحیح نام دانشگاه و دپارتمان و گروه نیز بسیار مھم است.
  2. نکته ای که حائز اهمیت است هر دانشگاه شکل و قالب مشخصی  در خصوص نگارش افیلیشین به دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود ارا یه می دهد. فلسفه این شکل خاص هماهنگی در نگارش افلیشن و در نتیجه درج امتیازات آن مقاله به حساب آن دانشگاه مطبوع می باشد. از این رو این دانشگاه ها افلیشنی را غیر از افلیشن توصیه شده طبق بخش نامه های خود نمی پذیرند و حتی در صورت چاپ نمره ای را برای دانشجو یا پژوهشگر در نظر نمی گیرند.
  3.  نکته بعدی نوشتن نام نویسندگان است ،بسیاری از محققین بر این باورند که بهتر است نام نویسندگان مقاله به ترتیب میزان بیشترین مشارکت افراد در پژوهش انجام شده، ذکر شود. ولی اگر نتوان با این معیار ترتیب نام نویسندگان را مشخص کرد، بهترین راه به ترتیب حروف الفباست..  مزیت ترتیب نوشتن نام نویسندگان در مقاله این است که مشارکت آنها در پروژه و بیشترین سهم مشخص شود  تا امتیاز نویسندگانی که در امر پژوهش و نگارش مقاله سهم بیشتری دارند بیشتر باشد. به این ترتیب در هر مقاله نویسنده اول صد درصد امتیاز را و بقیه نویسندگان هم به ترتیب ،هشتاد الی نوددرصد،  شصت الی هفتاد درصد و چهل الی پنجاه درصد امتیاز را به خود اختصاص می دهند.
 
تصویر
 

نحوه نگارش افیلیشن  (Affiliation)

اصول نگارش افلیشن هرچندبسیار ساده است ولی گاها به دلایلی ممکن است اشتباه نوشته شود.اهمیت رعایت اصول افلیشن نویسی از این جهت است که طبق تاکیدات دانشگاه ها در خصوص امتیازات باقی مانده از پایان نامه( یک یا دو نمره پایان نامه)  و یا دریافت کمک های مالی از باشگاه پژوهشگران جوان و یا دیگر ارگانها می باشد. از این رو موسسه سینا بر آن است تا طبق فرمت ارایه شده دانشگاه های کشور نحوه صحیح نگارش و ترتیب اسامی در مقالات و همچنین افلیشن آنها را در این مطلب ارایه دهد تا شما فرهیختگان عزیز با نحوه صحیح نگارش Affiliation آشنایی کامل داشته باشید.

 همانطور که اطلاع دارید نحوه نگارش آدرس در زبان انگلیسی بر عکس زبان فارسی است. افلیشن نویسی نوعی آدرسی دهی می باشد به همین دلیل این نوع نگارش در افلیشن نویسی( affiliation) هم صدق می کند. در اکثر مواقع  کلمه اول افلیشنaffiliation) )با گروه علمی فرد آغاز می شود. مرحله بعدی شامل نام دانشکده نویسنده سپس نام دانشگاه و در مرتبه بعدی نام استان و کشور نویسنده درج می شود. همین عمل برای نویسندگان بعدی نیز تکرار می شود.افیلیشینی که مختص به هر یک از نویسندگان است با نشانه های حرفی و عددی مشخص می شود.در بعضی مواقع ممکن است که افلیشین  affiliation))دو نویسنده یکسان باشد که در این صورت درج مجددآن صورت نمی گیرد و به آن دو نویسنده نماد یکسانی اختصاص می دهند . البته باید توجه داشت که اگر افیلیشین affiliation )  )دو نویسنده کاملا یکسان باشد نمادهای یکسانی در کنار اسامی قرار می دهند که این نمادها نیز یکسان در نظر گرفته می شود.مواقعی هم وجو دارد که وابستگی فرد ، دانشگاهی نیست  و یا تمایل دارد از افلیشن( affiliation )  شرکت و یا موسسه دیگر استفاده کند .در اینصورت می تواند از کوچکترین قسمت آن اداره و یا شرکتی که مشغول به کار است شروع کرده و به نام شرکت یا موسسه و استان و کشور ختم شود.مثال های زیر با توجه به تاکید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در خصوص نگارش افیلیشن آمده است.

گروه آموزشی، دانشکده یا مرکز تحقیقاتی (پژوهشکده یا پژوهشگاه)، دانشگاه، شهر، کشور.

 نمونه نوشتن نشانی ها یا افیلیشن های صحیح در دانشگاه های ایران به زبان انگلیسی در مقالات ISI  :

Department of …, Faculty of …, University of…., …, Iran

Department of Public Management, Faculty of Management, University of Tabriz, Azarbayjan shargi, Iran

Department of Management, Faculty of Engineering,Amir kabir  University, Tehran, Iran

نحوه نوشتن افیلیشین مقاله در دانشگاه های سراسری :

Department of ….., Faculty of ……,University of ……,Iran Department of Business Management , Faculty of Management, Tabatabai, Tehran, Iran

نحوه نوشتن افلیشن مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی:

Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran

نحوه نوشتن افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور به فارسی:

مرتبه علمی، نام گروه علمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی ۱۹۳۹۵-۳۶۹۷ ، تهران، ایران

نحوه نوشتن افیلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور به انگلیسی:

Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran

موسسه پژوهشی تحقیقاتی سینا با بیش از 5 سال سابقه در زمینه چاپ مقالات در نشریات معتبر با ضریب اطمینان و تاثیر بالا ، آماده ارائه خدمات تخصصی و خدمات آموزشی رایگان در سایت موسسه سینا Sina-pub.ir

برای فرهیختگان گرانقدر  می باشد .

موسسه سینابا ارائه مشاوره های تخصصی رایگان در زمینه چاپ کتاب و مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی ، ترجمه تخصصی ، فرمت بندی و ویرایش، آماده پاسخ گویی به سفارشات شما عزیزان می باشد.

 
تصویر
 

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا

 گام اول : ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل

گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان

گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما

گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام، نحوه نگارش افلیشین برای اساتید بازنشسته چگونه است
سلام و عرض ادب احتراما می توانید با درجه علمی که بازنشست شده اند و از کدام دانشگاه را در افیلیشن ذکر نمایند. با تشکر
2 ماه پیش
بازدیدکننده

محمد
سلام، نحوه نگارش افلیشین برای اساتید بازنشسته چگونه است
2 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام