سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه صحیح آدرس دهی مقالات در دانشگاه های آزاد

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 3 دقیقه

آدرس دهی مقالات دانشجویان و اساتید واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی روشی مختص به خود و جدای از سایر دانشگاه های کشور را دارد

نحوه صحیح آدرس دهی مقالات در دانشگاه های آزاد

دانشجویان و به تبع آن فارغ التحصیلان دکتری تخصصی دانشگاهای آزاد اسلامی  به منظور چاپ مقالات خود در نشریات معتبر و همچنین به منظور اخذ مجوز دفاع از پایان نامه ، گرفتن نمره قبولی  و تسویه حساب باید با نحوه صحیح آدرس دهی مقالات بر طبق بخشنامه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  آشنایی کامل داشته باشند . موسسه تحقیقاتی سینا ارائه دهنده خدمات تخصصی و مشاوره های تخصصی رایگان مطالبی را به منظور آشنایی بهتر شما فرهیختگان عزیز با نحوه صحیح آدرس دهی مقالات در دانشگاه آزاد اسلامی  ارائه نموده است :

آدرس دهی مقالات یا افیلیشین چیست ؟

منظور از آدرس دهی مقالات یا افیلیشن نشان دادن وابستگی نویسنده به دانشگاه یا موسسه عالی و یاسازمان مربوطه می باشد.

 افیلیشین نوعی آدرس دهی دانشگاهی یا سازمانی نویسنده مقاله می باشدکه نگارش صحیح آن از اهمیت زیادی در جامعه علمی برخوردار است.

 در تهیه افیلیشن به چه نکاتی توجه شود :

  1. در صورتیکه نویسنده دانشجو است به بالاترین مدرک تحصیلی مولف یا نویسنده و یا رتبه تحصیلی آن  اشاره شود

  2. اگر نویسنده در سازمانی مشغول خدمت است به مسئولیت اجرایی آن اشاره بشود .
  3. دقت شود که انتخاب صحیح نام دانشگاه و دپارتمان و گروه نیز بسیار مھم است.
  4. محاسبه برونداد علمی یک عضو هیات علمی، یک دانشکده، یک مرکز تحقیقات و نهایتا کل دانشگاه بر اساس نام و آدرس ذکر شده در مقاله صورت می پذیرد.

گاها به دلیل تنوعی که درنوشتن نام نویسندگان به زبان انگلیسی وجود دارد یا وجود اسم های یکسان و یا استفاده کردن از آدرس دهی متفاوت مشکلاتی در این زمینه به وجود می آید ؛از این رو موسسه سینا با ارئه اطلاعات و خدمات تخصصی در زمینه چاپ مقاله ،کتاب ،ترجمه ، ویراستاری و فرمت بندی میتواند تمامی مشکلات فرهیختگان عزیز در خصوص چاپ مقاله را برطرف سازد .

 
تصویر
 

نحوه صحیح آدرس دهی مقالات در دانشگاه های آزاد به زبان انگلیسی

همانطور که اطلاع دارید آدرس دادن در زبان انگلیسی از ترتیب کوچکترین جزء به بزرگترین  جزء شروع می شود این اصل باید در آدرس دهی مقالات نیز رعایت بشود. به عنوان مثال ابتدا گروه آموزشی نویسنده درج  شده و در ادامه دانشکده و دانشگاه و در نهایت شهر و کشور نویسنده درج می شود.

باتوجه به مطالب کلی درمورد آدرس دهی، در ادامه نحوه آدرس دهی صحیح در مقالات دانشگاه های آزاد اسلامی بیان شده و جدول آدرس دهی آموزشی و مراکز تحقیقات دانشگاه درج گردیده است. از تاریخ ابلاغ بخشنامه مربوط به آدرس دهی مقالات ، در صورت نگارش آدرس به هر شکل دیگری، امتیاز آن مقاله جهت ترفیع، ارتقاء و حق التالیف محاسبه نخواهد گردید. 

به منظور جلو گیری ازبروز مشکلات ناشی از عدم آدرس دهی صحیح در زمینه ارائه مقالات رعایت نکات و قوانین مطابق با آیین نامه های دانشگاه آزاد اسلامی ضروری است.

آیین نامه ی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آدرس دهی مقالات 

 
تصویر
 
  1. بر طبق این بخشنامه وابستگی یا افیلیشین استاد راهنما ، مشاور پایان نامه  و دانشجو  در بخش آدرس دهی مقالات ، باید نام دانشگاه آزاد اسلامی قید شود.

  2. طبق بخشنامه های مربوطه ، نویسنده اول باید به نام دانشجو و واحد محل تحصیل دانشجو و   استاد راهنما درج شود. (Corresponding Author) نویسنده دوم به نام مسئول مکاتبات       

  3. در صورتیکه استاد راهنما در محلی به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی خدمت کند می توان در بخش آدرس دهی، محل خدمت آنها به عنوان وابستگی آخر درج شود.  
  4. درصورتیکه بنا به دلایلی موارد فوق رعایت نگردد مقاله رد شده و نمره قبولی یا امتیازی به آن تعلق نمی گیرد.
نمونه زیر ؛ نحوه نگارش صحیح آدرس دهی در مقالات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد :
 

گروه .......، واحد .......، دانشگاه آزاد اسلامی، .......، ایران

بعنوان مثال :

گروه برق ،واحد صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران ،ایران

نمونه دیگری که به نحوه صحیح  نگارش آدرس دهی در مقالات لاتین دانشگاه آزاد اسلامی  اشاره میکند :

بعنوان مثال:

Department of ......., ....... Branch, Islamic Azad University, ......., Iran

Department of Computer (Computer engineering), Ahvaz Branch, Islamic Azad

University, Ahvaz, Iran

 

با ارائه موارد فوق امیدواریم که دانشجویان و اساتید محترم بتوانند بخش آدرس دهی مقالات علمی خود را به نحو احسن نگارش نمایند در صورتی که در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشند می توانند از مشاوران و متخصصان موسسه سینا که متخصص در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه ، اخذ پذیرش و چاپ مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی ، ترجمه تخصصی مقالات و چاپ کتاب می باشند راهنمایی های لازم را دریافت نمایند .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

Fariba
با سلام طبق بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، یکی از آدرس های اساتید راهنما به عنوان نویسنده مسئول در مقاالات دانشجویان باید آدرس واحد تحصیلی دانشجو باشد. یعنی اگر استاد راهنما مدعو باشد باید الزاما آدرس واحد ذکر شود. لطفا نحوه افیلیشن استاد مدعو را بفرمایید. برای مثال: (استادیار، دانشکده علوم ارتباطات، واحد مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.)، که استاد مدعو گروه مدیریت امور فرهنگی و مدیریت رسانه ای، واحد علوم تحقیقات، هستند.
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام