سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نامه پذیرش یا اکسپت مقاله در ژورنال

انتشار 14 اسفند 1398
مطالعه 5 دقیقه

پروسه داوری مقالات در ژورنال مختلف، متفاوت است و این امر ارتباط مستقیم با سطح علمی و اعتبار ژورنال دارد، به طور کلی پس از ارسال مقاله به مجله، نامه ای از طرف سردبیر ژورنال به نویسنده ارسال خواهد شد که اگر محتوای آن مبنی بر پذیرش مقاله شما برای چاپ در ژورنال باشد، به آن نامه اکسپت میگویند.

نامه پذیرش یا اکسپت مقاله در ژورنال

پروسه داوری مقالات در ژورنال مختلف، متفاوت است و این امر ارتباط مستقیم با سطح علمی و اعتبار ژورنال دارد، به طور کلی پس از ارسال مقاله به مجله، نامه ای از طرف سردبیر ژورنال به نویسنده ارسال خواهد شد که اگر محتوای آن مبنی بر پذیرش مقاله شما برای چاپ در ژورنال باشد، به آن نامه اکسپت میگویند. چنین نامه ای اعتبار کافی برای درج در رزومه تحصیلی یا شغلی   تکمیل 2 نمره پایان نامه را برای برخی دانشجویان دارد.

فرآیند اکسپت مقاله در بسیاری از ژورنال های معتبر و به خصوص isi  فرآیندی زمانبر است که ممکن است تا چندین ماه نیز به طول بیانجامد، اما صرف طولانی شدن پروسه ارسال پاسخ از طرف ژورنال دلیل بر پذیرش و اکسپت مقاله نبوده و ممکن است بعد از گذشت چندماه مقاله ارسالی ریجکت شود. به طور کلی می توان مرحله داوری مقاله isi را طولانی ترین مرحله بعد از نوشتن مقاله دانست، و چنانچه نویسنده به اصول و قواعد مقاله نویسی آشنا نباشد و تجربه اکسپت مقاله isi را نداشته باشد، این پروسه حتی می تواند سخت تر از حد معمول شود.

فراموش نکنید فرآیند پذیرش و چاپ مقاله ISI پیچیده بوده و نیاز است تا از دانش و تجربه ی خوبی برخوردار بوده و البته صبور باشید. در این فرآیند آزمون و خطا بهتر است از دانش و تجربیات دیگران استفاده کنید.

نحوه ارسال نامه اکسپت

برخی از مجلات از ارسال هرگونه فایل به عنوان نامه پذیرش خودداری می‌کنند و صرفاً پذیرش مقاله محقق را در قالب ایمیل به مولف اطلاع می‌دهند. به این معنی که هیچ فایل pdf، doc یا موارد مشابه دیگری در کار نیست و صرفاً ادیتور از طریق ایمیل رسمی و شخص خود که بیشتر بر روی وب سایت مجله نیز آن ایمیل درج شده است با پژوهشگر در ارتباط است و صرفاً پیامی مبنی بر پذیرش و یا رد مقاله به پژوهشگر ارسال می‌کند.

هیچ نامه پذیرشی در هیچ مجله‌ای آنلاین نمی‌شود و این یک ایده کاملاً اشتباهی است. برخی از مجلات پس از پذیرش یک مقاله، نام مولفین و عنوان پژوهش را بر روی وب سایت خود قرار میدهند. این به معنی آنلاین نمودن پذیرش مقاله نیست اما مجله با این روال مشخص می‌کند مقاله مورد نظر را پذیرش کرده و در نوبت چاپ قرار داده است. اما بسیاری از مجلات نیز بعد از پذیرش مقالات اسم یا عنوانی از آن مقالات در وب سایت خود نمایه نمی‌کنند و نمی‌توان انتظار داشت که مجله این کار را انجام دهد زیرا هر مجله‌ای در فرآیند پذیرش و چاپ مقاله مراحل خاص خود را طی می‌کند.

محتوای نامه اکسپت

۱- نام مولف یا مولفین: ادیتورها صرفاً با نویسنده مسئول مکاتبات خود را انجام می‌دهند. هرگونه اطلاعیه در مورد مقاله اگر از سوی ادیتور صادر شود صرفاً به نویسنده مسئول مقاله صادر می‌شود و در نامه پذیرش نیز صرفاً نام نویسنده مسئول ذکر می‌شود. گاهاً دیده شده است که با ذکر نام نویسنده مسئول واژه «و همکاران» نیز قید می‌گردد که این نیز به سلیقه ادیتور مجله است. اما بعد از اینکه مقاله چاپ و بر روی وب سایت مجله آنلاین شد و یا بر روی هاردکپی مقاله پرینت گرفته شد نام تمامی مولفین در آن ذکر می‌شود و این عمل دیگر به سلیقه ادیتور بستگی ندارد و هر تعداد نامی که بر روی مقاله ارسالی آمده است هنگام چاپ مقاله می‌بایست همان تعداد نام بر روی مقاله ذکر شود. بطور کلی تا قبل از چاپ مقاله، ادیتور مجله تمامی اطلاعیه‌های خود را صرفاً با نویسنده مسئول در جریان می‌گذارد.

۲- افیلییشن یا وابستگی سازمانی مولف یا مولفین: با توجه به درخواست نویسنده مسئول مبنی بر قید نام تمامی مولفین در نامه پذیرش این امکان وجود دارد که ادیتور مجله، نامه پذیرش را با نام تمامی مولفین به نویسنده مسئول ارسال کند. البته به خاطر داشته باشید که ادیتور می‌تواند تقاضای نویسنده مسئول را برای ذکر نام تمامی مولفین بر روی نامه پذیرش رد کند و تنها نام نویسنده مسئول را درج کند. فورمت نامه پذیرش به شکلی نیست که وابستگی‌های سازمانی هریک از نویسندگان بر روی نامه پذیرش قید شود. وابستگی‌‌های سازمانی یا افیلییشن صرفاً هنگام چاپ مقاله بر روی مقاله درج می‌شوند. اما یکبار دیگر باید بگوییم که با درخواست نویسنده مسئول این امکان کم وجود دارد که وابستگی‌های سازمانی هریک از نویسندگان نیز بر روی نامه پذیرش قید شود اما در واقع این امر بسیار نادر است.

۳- مهر رسمی مجله: به ندرت دیده شده است که بر روی نامه پذیرش، ادیتور مجله مهری درج کرده باشد. معمولاً نامه‌های پذیرش به امضای سردبیر ختم می‌شوند و زدن مهر بر روی نامه پذیرش خیلی به ندرت انجام می‌شود. بنابراین، با دیدن نامه پذیرشی که مهر ندارد نباید چنین تلقی نمود که نامه پذیرش مخدوش یا فاقد اعتبار است. 

۴- تاریخ دقیق چاپ مقاله: ادیتورهای مجله با توجه به وضعیت و ترافیک نوبت چاپ مجله خود و بر اساس برخی عوامل دیگر احتمالاً تاریخ چاپ مقاله را به صورت دقیق اعلام کنند. این احتمال نیز وجود دارد که ادیتور مجله تاریخ چاپ و یا مشاره دقیق چاپ مقاله را در مجله مشخص ننموده و به جای آن صرفاً سال چاپ را مشخص کند. تا شماره و ماه چاپ بعداً به نویسنده مسئول ارسال گردد. در کل وجود یا عدم وجود تاریخ دقیق چاپ بر روی نامه پذیرش دست سردبیر است.

۵- درخواست هزینه های چاپ: مجله بعد از اینکه نامه پذیرش خود را صادر کرد از نویسنده مسئول (و مولفین) درخواست می‌کند تا برای رسیدن به مرحله چاپ، هزینه‌های چاپ را به شماره حسابی که ارسال شده است واریز نمایند. امروزه کمتر مجله‌ای حین نامه پذیرش از مولفین درخواست وجه را ندارد. حتی بسیاری از مجلات قبل از اینکه نامه پذیرشی ارسال نمایند درخواست تسویه حساب برای هزینه‌های چاپ می‌کنند و بعد از آن نامه پذیرش مقاله ارسال می‌گردد. قاعده دریافت هزینه‌های چاپ مختص مجلات اوپن اکسس می‌باشد.

برای ثبت سفارش خود در خصوص پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر می توانید از طریق سایت موسسه سینا بخش ثبت سفارش اقدام نمایید و یا درخواست خود را به ایمیل موسسه به نشانی pub.sina@gmail.com ارسال فرمایید. کارشناسان ما بصورت تمام وقت پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

بیشتر بخوانید:

داشتن پذیرش یا اکسپت مقاله در مصاحبه دکتری چه تاثیری دارد؟​​​​​​​

امتیاز اکسپت مقالات انگلیسی

چاپ مقاله بعد از پذیرش چقدر طول می کشد؟

هزینه اکسپت مقاله ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام