سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نامه اکسپت مقاله

انتشار 28 فروردین 1397
مطالعه 3 دقیقه

نامه اکسپت مقاله، نامه‌ای است که از طرف سردبیر مجله برای نویسنده مقاله ارسال می‌شود و در آن پذیرش مقاله و زمان چاپ آن را به نویسنده ابلاغ می‌کند.

نامه اکسپت مقاله

 نامه اکسپت مقاله

پس از ارسال مقاله به مجله مورد نظر، زمانیکه سردبیر مجله آن را دریافت کرد، نامه‌ای از طریق ایمیل به نویسنده ارسال می‌کند و در آن ابتدا از نویسنده بخاطر اینکه این مجله را برای چاپ مقاله خود انتخاب کرده است تشکر می‌کند و علاوه بر آن دریافت مقاله را تأیید و کد مقاله را برای او ارسال می‌کند تا نویسنده برای پیگیری‌های بعدی خود از آن کد استفاده کند. پس از این مرحله سردبیر مجله، مقاله را با توجه به موضوع آن جهت داوری به داورانی که در آن زمینه تخصص دارند ارسال می‌کند.

داوری مقالات با توجه به نوع مجله‌ای که به آن ارسال شده‌اند، متفاوت است. مجلات معتبرتر، پروسه داوری طولانی‌تر و سخت‌تری دارند. پس از اتمام این پروسه، سردبیر مجله برای اینکه نویسنده را از وضعیت مقاله خود آگاه سازد نامه‌ای برای او ارسال می‌کند. محتوای این نامه به نتیجه داوری بستگی دارد. اگر مقاله توسط مجله رد شده باشد، علل ریجکت در آن نامه ذکر می‌شود. اما در صورتیکه مقاله پذیرفته شده باشد، چند حالت پیش خواهد آمد. حالت اول این است که مقاله بدون هیچ ویرایشی پذیرفته شده باشد که البته این حالت به ندرت پیش می‌آید. حالت‌های بعدی این است که ممکن است مقاله با ویرایش جزئی و یا اساسی پذیرفته شده باشد. در اینصورت مواردی که نویسنده باید آن‌ها را ویرایش کند و همچنین مدت زمان تعیین شده برای این کار، در آن نامه ذکر می‌شود. پس از اینکه نویسنده تمام موارد درخواستی را اصلاح کرد و مقاله مجدد توسط مجله بررسی شد و ویرایش نهایی نیز صورت گرفت، از طرف مجله نامه‌ای تحت عنوان تأییدیه مجله برای چاپ مقاله (نامه اکسپت) برای نویسنده ارسال می‌شود که در آن تاریخ چاپ مقاله نیز مشخص شده است.

نکات مهم در ارتباط با نامه اکسپت :

1- این نامه اغلب در قالب یک ایمیل ارسال می‌شود و از این طریق پذیرش شدن مقاله به نویسنده ابلاغ می‌گردد. این بدین معنی است که نامه پذیرش اکثر مجلات  بصورت فایل doc و یا pdf نمی‌باشد.

2- هیچ نامه پذیرشی در هیچ مجله‌ای آنلاین نمی‌شود. اما برخی مجلات، پس از پذیرش یک مقاله فقط نام مؤلفین و عنوان آن را بر روی وب سایت خود آنلاین می‌کند و از این طریق مشخص می‌کند که مقاله مورد نظر را پذیرفته و آن را در نوبت چاپ قرار داده است.

3- با توجه به اینکه سردبیر مجله تا قبل از چاپ مقاله در تمام موارد با نویسنده مسئول در ارتباط است، لذا در نامه پذیرش نیز اغلب فقط نام نویسنده مسئول را ذکر می‌کند. البته این به سلیقه سردبیر مجله بستگی دارد و ممکن است نام تمام مؤلفان و یا نام مؤلف مسئول به همراه عبارت " و همکاران"  را قید ‌کند.

4- افیلییشن یا وابستگی‌های سازمانی صرفاً هنگام چاپ مقاله درج می‌شود. اما با درخواست نویسنده مسئول ممکن است سردبیر مجله بپذیرد که وابستگی‌های سازمانی را بر روی نامه پذیرش نیز قید کند.

5- چون نامه پذیرش مجلات کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد، لذا ممکن است سردبیر مجله‌ای بر این نامه مهر نزند. اما معمولاً این نامه‌ها با امضای سردبیر ختم می‌شوند.

6- معمولاً تاریخ دقیق چاپ مقاله در نامه پذیرش قید می‌شود. اما در مواردی ممکن است فقط سال چاپ در آن ذکر شود و شماره و ماه چاپ بعداً به نویسنده مسئول ابلاغ گردد.

7- محتوا و قالب نامه‌های پذیرش که از طرف مجله‌های مختلف ارسال می‌گردند، با هم یکسان نیست و سردبیر  هر مجله بر اساس سلیقه خود نامه‌ها را تدوین می‌کند.

8- اگر مقاله از سوی مجلات پولی پذیرش گرفته باشد، مجله در نامه پذیرشی که برای نویسنده ارسال می‌کند، برای رسیدن مقاله به مرحله چاپ، از او درخواست وجه می‌کند و در ادامه شماره حسابی را قید می‌کند.

اما با توجه به اینکه مجلات تقلبی بسیاری نیز وجود دارند و با اخذ هزینه‌های هنگفتی از پژوهشگران برای چاپ مقاله، اقدام به جعل نام مجلات معتبر می‌کنند و همچنین نامه اکسپت تقلبی نیز برای نویسندگان ارسال می‌کنند، لذا قبل از ارسال مقاله به یک مجله‌، اول از هر چیز باید اعتبار آن مجله را سنجید.

مؤسسه سینا در همین راستا پژوهشگران را در انتخاب مجلات معتبر و مورد تأیید وزارت علوم یاری می‌کند.

ارتباط با مؤسسه سینا:

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pup.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام