سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نمونه قرارداد

انتشار 27 بهمن 1397
مطالعه 4 دقیقه

قرارداد عبارت است از سندی كه حكايت تار وقوع يک يا چند عقد می كند و متضمن شرايط وقوع آن عقود نيز ميباشد. به منظور اين كه تعريف قرارداد بهتر مفهوم شود، لازم است سند و عقد هم تعريف شود.

نمونه قرارداد

به طور کلی قرارداد توافق دو یا چند نفر برای برقراری رابطه تجاری یا غیر تجاری است. قرارداد معادل فارسی واژه عقد که یک واژه عربی است می‌باشد.در یک طرف قرارداد شخصی قرار دارد که قصد به وجود آوردن قرارداد را دارد که به عمل او ایجاب می‌گویند و در طرف دیگر قرارداد شخصی قرار دارد که ایجاب طرف مقابل را قبول می‌کند.

نمونه قرار داد ها

امروزه برای خرید و فروش و حتی رهن و اجاره خانه نیاز به عقد قرار داد رسمی داریم قرار داد برگه کاغذی میباشد که باید بین طرفین صاحب ملک و شخص خریدار یا مستاجر امضا میشود. در حین امضا و تنظیم قرارداد های ملکی توجه لازم را داشته باشید تا با شرایط قطعی و صحیح تنظیم شود همه ی جزئیات و و موارد قابل توجه را با رعایت دقت کافی بنویسید.مسئولیت هایی که بر عهده صاحب ملک و شخص خریدارد یا اجاره کننده است را مشخص نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید در مقابل وجوه پرداختی حتما رسید دریافت کنید.

ملک

امروزه تقاضا برای خرید و حتی اجاره خودرو در بین همه جوامع افزایش یافته است برای خرید و فروش و اجاره و ... هر گونه وسیله های نقلیه اعم از موتور سیکلت خودروهای سواری باری و ... شما موظف به عقد قرار داد میباشید تا مالکیت خودرو به شما واگذار شود در حین خرید و فروش و یا حتی اجاره خودرو به بخش های فنی و حتی ساختاری خودرو دقت و توجه لازم را داشته باشید چون اگر بعد از خرید و یا اجاره در صورت بروز هر گونه مشکل فنی دچار دردسر خواهید شد.

وسایل نقلیه

شرکت های بازرگانی تجاری و تولیدی برای افزایش شعبات در سطح کشور و یا خارج از کشور و اعطای نمایندگی موظف به عقد قرار داد های رسمی و تعیین حق مالکیت ها و اختیارات میباشد که افراد طرف قرار داد باید شروط و اختیارات را به دقت مطالعه کنند و سپس امضا کنند.

بازرگانی تجاری

شرکت ها هم اکنون برای پرداخت پاداش و بیمه کردن کارکنانشان در مقابل حوادث طبیعی و هر گونه جراحی و ...مجبور به عقد قرار داد با کارکنان و حتی اداره بیمه و... میباشند.در این قرارداد ها با توجه به کاربرد هر قرار داد مفاد مربوط به آن نوشته میشود و بین طرفین امضا میشود.

شرکتی

همه افرادی که در کارگاه ها کارخانه ها و شرکت ها استخدام میشوند در حین اسختدام باید بین کارفرما و شخص استخدام شونده قرار داد امضا شود در این قرار دارد پاداش دریافتی ساعت کاری بیمه و مزایا ساعت کاری و قوانینی که باید در محیط کار رعایت شود نوشته میشود و بر طبق آن امضا میشود این قرار داد ممکن است یک ساله دوساله و حتی چند ساله باشد که بعد از اتمام قرار داد طرفین در صورت توافق میتوانند قرار داد را تمدید نمایند.

کار و استخدام

برای ارائه همه خدمات صنعتی اعم از تعمیر دستگاه های صنعتی و تولیدی راه اندازی و تولید سیستمهای برقی و ...و حتی نصب و تعمیر آسانسور باید یک قرار داد بسته شود و در آن معیار ها و مشخصات فنی و قیمت و زمان تحویل نوشته شده و بین طرفین در صورت تایید امضا شود. 

خدمات صنعتی
 

پیمانکاران ساختمان ها و... برای همه اقدامات خود قرار داد تهیه و تنظیم میکنند از جمله اقدامات پیمانکاران عبارتند از آسفالت کاری.گچ کاری .چاپ کتاب.خاکبرداری .طبخ غذا و ...همه از جمله مواردی میباشند که به صورت پیمانی بین دو طرف قرار داد بسته میشود و هر یک از طرفین موظف به رعایت حقوق طرفین میباشند.پیمانکار باید در زمان مقرر شده و با شرایط ذکر شده تمام اقدامات را به صورت مرحله به مرحله انجام دهند. 

پیمانکاری
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام