سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نوشتن مقاله پژوهشی در کمتر از یک هفته

انتشار 2 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

ساختار تمامی مقالات علمی پژوهشی، از 20 بخش یا مولفه تشکیل شده است که تمامی این مولفه ها در تمامی مقالات به یک شکل و با یک ترتیب بکار برده نمی شوند.

نوشتن مقاله پژوهشی در کمتر از یک هفته

هر مقاله علمی پژوهشی از چند بخش تشکیل شده است که باید با ترتیب و رعایت اصول کامل نوشته شوند. مقالات علمی پژوهشی امتیازات زیادی برای دانشجویان و اساتید دارد و به همین علت تمام سعی خود را میکنند تا بتوانند یک مقاله علمی پژوهشی ارائه کنند.

امتیازات مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان و اساتید

امتیازاتی که چاپ مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان دارد عبارتند از:دانشجویان دوره کارشناسی ارشد میتوانند با ارائه مقاله در پایاننامه خود نمره کامل را کسب کنند و علاوه بر آن میتوانند در مصاحبه آزمون دکتری شرکت کنند در امتیاز چاپ مقاله باعث میشود تا احتمال قبولی در این دوره افزایش یابد علاوه بر آن دانشجویانی که مقاله ارائه کرده اند میتوانند در انجمن نخبگان دانشجویی شرکت کنند و بسیاری از امتیازات دیگر اما امتیازی که چاپ مقاله برای اساتید دارد اولین امتیاز میتوان به این نکته اشاره کرد که اساتیدی که حق التدریس میباشند میتوانند با ارائه مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر عضو هیئت علمی شوند و حقوق و مزایای دریافتی شان افزایش یابد پس با توجه به امتیازاتی که چاپ مقاله برای ما دارد باید نگارش مقاله علمی پژوهشی را هم بیاموزیم .

تصویر

 

بخش های اصلی مقاله علمی پژوهشی

هر مقاله علم یپژوهشی از چند بخش تشکیل شده است که به بررسی و تحلیل در مورد هر یک از اجزا میپردازیم:

عنوان Title:عنوان هر مقاله علمی پژوهشی باید جدید و ناب باشد و در برگیرنده موضوع و محتوای کلی مقاله باشد در نگار ش مقاله علمی پژوهشی عنوان مهم ترین بخشی است که محقق باید توجه داشته باشد چون اگر عنوان مقاله جذاب باشد و کلی باشد باعث میشود مقاله دفعات بیشتری مورد استناد قرار گیرد.

نام نویسندگان:دومین بخشی که بعد از عنوان مقاله علمی پژوهشی نوشته میشود بخش نام نویسندگان مقاله میباشد این بخش را با جزئیات و دقت کامل بنویسید چون اگر کامل نباشد نام نویسنده ممکن است بعدا دچار مشکل شوید. 

چكيده مقاله Abstract :بخش مهم دیگری که در نوشتن مقاله علمی پژوهشی باید به آن توجه شود بخش چکیده مقاله میباشد در واقع چکیده مقاله باید در برگیرده عصاره کلی محتوای مقاله باشد.

كليدواژه ها Keywords:در نوشتن مقاله علمی پژوهشی به این نکته توجه داشته باشید که اگر تعداد کلمات کلیدی که استفاده میکنید بیشتر باشد باعث میشود مقاله در جستجو ها سریع تر بالا بیاید.

 مقدمه Introduction :در  مقاله علمی پژوهشی بخش دیگری وجود دارد که مقدمه نامیده میشود سعی کنید مقدمه را دقیق و کامل بنویسید تا بتواند یک دید کلی به مخاطب بدهد توجه داشته باشید که برخی داوران مجلات علمی پژوهشی قبل از شروع به مطالعه محتوای اصلی مقاله بخش مقدمه را مطالعه مکینند.

بيان مسئله Statement Problem :در نوشتن مقاله علمی پژوهشی بخشی به بیان مسئله تعلق میگیرد که منظور از بیان مسئله علت نگارش مقاله میباشد.

تبيين هدف Objectives and Aims :هدف خود را از انجام پژوهش در نگارش مقاله علمی پژوهشی بنویسید.

 پرسشهاي پژوهش Questions Research :پرسشهاي مطرح شده در پژوهش همراه با فرضيه های پژوهش

پيشينه پژوهش Review Literature :در ساختار مقاله علمی پژوهشی بخشی را به مرور کارهای گذشته اختصاص دهید.

معرفي پروژه Site Research: ويژگيهاي پژوهش و مواردی که باعث تمایز آن از موارد مشابه می شود.

روش شناسي Methodology : روش انتخابی برای انجام پژوهش و دلايل انتخاب این روش.

ابزار پژوهش Tools Research: معرفي ابزار لازم برای انجام پژوهش، جمع آوری اطلاعات و روش تحليل داده های بدست آمده

بحث و نتيجه Conclusion/Discussion : تجزیه و تحليل نهايي نتايج به دست آمده از پژوهش حاضر و مقایسه آن با نتایج پژوهش های مشابه

منابع  References : ذکر منابع و رفرنس هایی که برای نگارش مقاله از انها استفاده شده است.

تصویر
 

با مراحل نوشتن مقاله علمی پژوهشی آشنا شدید اما این موضوع را میدانید که اگر بخواهید شروع به نگارش یک مقاله علمی پژوهشی کنید زمان بسیار طولانی نیاز دارید موسسه سینا همه این اقدامات را در عرض یک هفته برای شما انجام میدهد تا شما بتوانید در سریع ترین زمان یک مقاله علمی پژوهشی ارائه کنید و از مزایای آن بهره ببرید.اگر پایاننامه دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده اید میتوانید آنرا به مشاورین ما در موسسه سینا تحویل دهید تا در اسرع وقت از پایاننامه شما مقاله استخراج کنند.به مقدار محتوای پایاننامه شما از یک تا سه مقاله میتوان استخراج کرد.علاوه بر آن مشاورین ما در موسسه سینا شما را در نگارش مقاله نیز راهنمایی مکینند تا بتوانید نگارش مقاله را در کمترین زمان به اتمام برسانید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام