سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نوشتن کاورلیتر

انتشار 15 فروردین 1400
مطالعه 2 دقیقه

بسیاری از مجلات در هنگام دریافت مقاله ، از نویسنده درخواست نامه کاورلتر cover letter میکنند. در نامه کاور لیتر باید اطلاعات مفیدی در مورد مقاله ارایه داده شود؛ اعم از اینکه چرا مقاله شما مهم است و چگونه متناسب با اسکوپ مجله می‌باشد. به طوریکه باید کاورلیتر نظر ادیتور مجله را به خود جلب نماید.

نوشتن کاورلیتر

اولین کاری که برای نگارش کاور لیتر باید در نظر داشته باشیم بررسی دستورالعمل های مجله برای نویسندگان هست تا از این طریق از الزامی بودن نامه کاورلیتر برای ارسال به ادیتور اطلاعات کسب نماییم. بعضی مجلات درخواست نگارش اظهارات خاصی را در کاور لتر می دهند ، پس بهتر هست با خواندن قسمت دستورالعمل مجله برای نویسندگان از این اطلاعات و اظهارات آگاه شویم.

تفاوت رزومه یا CV با کاورلتر چیست؟

کاورلتر اولین مدرکی است که توسط سردبیر مجله بررسی می شود. هدف از نوشتن کاورلتر معرفی مختصر نویسنده مقاله و همچنین اهداف او از نوشتن مقاله می باشد. در واقع کاورلتر برای مجله مورد نظر برای ارسال مقاله و سردبیر مجله نوشته می شود. با خواندن نامه کاورلیتر مقاله هست که سردبیر تشخیص می دهد آیا خواندن مقاله ارسالی ارزش صرف وقت دارد یا خیر و بر حسب اون برای ارسال به داوری و یا ریجکت مقاله اقدام می نماید.

رزومه تحصیلی یا آکادمیک در واقع محتوا و اطلاعات رزومه تحصیلی فرد هست.

مهمترین تفاوت بین رزومه و کاورلتر در این است که سوابق علمی و عملی نویسنده در رزومه یا CV به صورت تیتر وار ذکر می گردد ولی در نامه کاور لتر همان طور که از تعریف آن مشخص می باشد به صورت مشروح سوابق مطرح می شود..

نکاتی پیرامون نگارش کاور لیتر

  1. کاورلتر باید خلاصه باشد. بهتر هست متن کاورلیتر در حدود نصف یک صفحه نگارش گردد.
  2. کاور لیتر باید شامل نام ادیتور مجله نیز باشد. به نحوی که نامه کاورلیتر خطاب به ادیتور مجله نگارش شود.
  3. کاور لتر باید کاملا به صورت اداری و رسمی نوشته شود.
  4. بهتر هست متن کاور لتر نگارش شده حاوی چهار پاراگراف باشد.
  • در پاراگراف اول باید نویسنده مقاله معرفی شود و ذکر شود که مولف در حال سابمیت یک مقاله برای داوری در این مجله می باشد.در این بخش باید عنوان مقاله و نام مجله نیز ذکر شود.
  • در دومین پاراگراف باید در 4 الی 5 جمله هدف پژوهش، فرضیات و رویکرد و متدولوژی مقاله شرح داده شود.
  • در سومین پاراگراف باید ۲ الی ۳ جمله حاوی مفاهیم کلیدی نگارش شود. در این قسمت باید اسکوپ مجله نیز توصیف شده و میزان ارتباط مقاله با اسکوپ مجله شرح داده شود. هر موردی که تصور میکنید میتواند مقاله شما را برجسته نماید و ادیتور را ترغیب کند که مقاله را برای داوری ارسال نماید، حتما در این پاراگراف ذکر کنید.
  • در پاراگراف آخر باید از ادیتور مجله برای بررسی مقاله تشکر شود.

موسسه سینا

چنانچه در نوشتن نامه کاورلتر تخصصی کافی ندارید و تصور میکنید کاور لتر نگارش شده توسط شما نمی تواند نظر سردبیر را به خود جلب نماید و مقاله تان سریع ریجکت (رد) می شود؛ و یا زمان کافی برای نگارش کاورلتر را ندارید، موسسه سینا با سابقه بالغ بر 6 سال در زمینه فرمت بندی و سابمیت مقاله در مجلات داخلی و خارجی ،و نگارش کاور لتر به طور تخصصی آماده خدمت رسانی می باشد .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام